Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
EKONOMIKA

Vasarą suteikta galimybė tebeaugina Kauno oro uostą

 
2017 11 10 6:00
Vasarą Kauno oro uostas buvo tapęs pagrindiniais šalies oro vartais.
Vasarą Kauno oro uostas buvo tapęs pagrindiniais šalies oro vartais. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Trisdešimt penkios vasaros dienos, kai uždarius Vilniaus oro uostą visi skrydžiai buvo vykdomi iš Kauno, leido šiam oro uostui augti sparčiausiai, o spartesnis įsibėgėjimas tebejaučiamas ir rudenį. Keleivius Karmėlavos oro vartai pasitinka gerokai pagražėjusiose, patogesnėse ir moderniose erdvėse. Tikimasi palankesnio oro bendrovių požiūrio planuojant naujas kryptis.

„Tuo metu, kai vasarą ilgiau kaip mėnesį Kauno oro uostas buvo tapęs pagrindiniais šalies oro vartais, nemažai oro linijų turėjo galimybę praktiškai susipažinti su šiuo oro uostu. Viena yra būti girdėjus, kita – pamatyti savo akimis. Ne mažiau svarbu, kad Kauno oro uosto komanda galėjo prisistatyti kaip nebijanti iššūkių ir gebanti su jais susidoroti. Tai tapo mūsų sėkmės veiksniu“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Kauno oro uosto direktorius Olafas Martensas.

Direktorius neslėpė, kad po rekonstrukcijos Kauno oro uostas rinkoje jaučiasi drąsiau ir labiau užtikrintai. Bet daryti išvadas, ar pasikeitė oro bendrovių požiūris į oro vartus Karmėlavoje, jo žodžiais, dar šiek tiek per anksti. „Žiemos sezono planavimas pradėtas dar iki rekonstrukcijos, o kitos vasaros – kaip tik pradedamas šiuo metu. Apie rezultatus ir pokyčius žinosime vasarį arba kovą“, – teigė Kauno oro uosto direktorius.

Padėjo sparčiau augti

VĮ Lietuvos oro uostų trečiojo ketvirčio statistika liudija, kad Kauno oro uostas tuo laikotarpiu augo sparčiausiai iš visų trijų šalies oro uostų. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, keleivių Kaune padaugėjo net 74 procentais. Vilniaus oro uostas dėl kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos aptarnavo 7 proc. mažiau keleivių, o Palangos oro uostas – 37 proc. daugiau.

Kauno oro uoste per devynis šių metų mėnesius fiksuojamas ir didžiausias skrydžių skaičiaus pokytis. Skrydžių į Kauno oro uostą ir iš jo, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2016 metais, padaugėjo 69 proc., į Palangos oro uostą ir iš jo – 17 proc., o skrydžių į Vilniaus oro uostą sumažėjo 9 procentais.

Lietuvos oro uostų komunikacijos projektų vadovė Agnė Mažeikytė teigė, kad gerais rezultatais Kauno oro uostas džiugino ir spalį. „Per šį mėnesį Kauno oro uoste vykdyta 800 skrydžių, arba 19 proc. daugiau negu praėjusį spalį, aptarnauti 84 744 keleiviai, arba 25 proc. daugiau negu pernai“, – sakė A. Mažeikytė.

Šiuo metu Kaune skraido dvi oro transporto bendrovės – „Ryanair“ ir „Wizz Air“. Žiemos sezonu (nuo spalio pabaigos iki kovo pabaigos) jos skraidina keleivius 13 krypčių į 12 miestų 8 šalyse. Žiemos sezono naujienos Kaune – skrydžiai į Alikantę ir Neapolį. Nuo šio sezono jie vykdomi visus metus. Taip pat į Kauno oro uostą jau trečius metus iš eilės žiemos sezonui sugrįžo skrydžiai į Eilatą – Izraelio kurortą prie Raudonosios jūros.

Keleiviams patogesnės erdvės

Rekonstruojant Kauno oro uostą įrengta nauja aviacijos saugumo zona antrame keleivių terminalo aukšte. Ši zona skirta visiems keleiviams, taip pat ir vykstantiems į Šengeno erdvei nepriklausančias valstybes. Šiuo sprendimu atsisakyta ankstesnės dviejų atskirų – Šengeno ir ne Šengeno zonos šalių – aviacijos saugumo patikros postų koncepcijos. Tai leidžia efektyviau valdyti patikros procedūras bei keleivių srautą. Šis pokytis įvardijamas kaip vienas svarbiausių.

Pasikeitė ir duty free parduotuvių veiklos organizavimas: įprastos, uždaro tipo parduotuvės tapo atviros ir pereinamos, padvigubėjo jų plotas, padidėjo prekių asortimentas. Keleivių patogumui suformuotos penkios didesnės maitinimo erdvės riboto ir neriboto patekimo zonose. Keleivių laukimo zonoje sukurta erdvė mažiesiems keliautojams, įrengtas mamos ir vaiko kambarys, rūkomasis.

Birželio pradžioje šalia Kauno oro uosto atidarytas naujas viešbutis. Jame yra 52 kambariai, kai kurie iš jų skirti šeimoms ir juose įrengtos virtuvėlės. Naujajame ekonominės klasės viešbutyje gali gyventi 104 oro uosto svečiai.

Laukiant didesnių keleivių srautų, buvo padidintas automobilių stovėjimo vietų skaičius. Neliko ir vaizdą darkančių tvorų prie įvažiavimo į Karmėlavos oro uostą. Jos sudarydavo netvarkingos provincijos įvaizdį, o juk pirmasis įspūdis turistui ar svečiui yra pats svarbiausias. Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas tvirtino, kad vasarą skrydžių perkėlimo iš sostinės naudą pajuto ir miestas. „Tuo laikotarpiu beveik visų viešbučių užimtumas buvo šimtaprocentinis. Akivaizdu, kad turistai Kaune pasilikdavo bent parą. Didesne apyvarta liepą ir rugpjūtį džiaugėsi Kauno restoranai, kavinės ir barai“, – sakė G. Petrauskas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"