Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
ŠVIETIMAS

Kubais kuria dinaminę mokymosi aplinką

 
REKLAMA  •  2017 11 24 12:00
Šiuolaikiniams vaikams sunku ilgai sėdėti vietoje, tad linguojantis kubas - puiki išeitis./
Šiuolaikiniams vaikams sunku ilgai sėdėti vietoje, tad linguojantis kubas - puiki išeitis./ Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) inžinerijos licėjaus trečiokai protestuoja, kai jų paklausi, ar nenorėtų klasėje vėl sėdėti ant moksleiviams įprastų kėdžių. Nuo rugsėjo vidurio šie vaikai mokosi sėdėdami ant interaktyvių „iMO“ kubų, juos kūrybiškai naudoja lavinimuisi ir klasėje, ir per kūno kultūros pamokas.

VGTU inžinerijos licėjaus pradinukų mokytoja metodininkė Rūta Filončikienė prisipažino, kad „iMO“ kubai buvo maloni naujiena ir jos klasės vaikams, ir jai pačiai. Tai – visiškai naujas produktas Lietuvoje, o licėjaus trečiokai gavo privilegiją pirmi juos išbandyti. „Vadiname tuos kubus išmaniosiomis kėdėmis. Jau sunkiai įsivaizduojame, kaip reikėtų grįžti prie įprastų kėdžių“, – šyptelėjo asmenines užduotis vaikams klasės lentoje pateikusi mokytoja, pasakodama apie naują patirtį. Tuo metu jos mokiniai, įsitaisę ant interaktyvių „iMO“ kubų, planšetiniuose kompiuteriuose sprendė lygtis.

Sukurta alfa kartai

Pasak R. Filončikienės, šiandien vaikams reikia mokytis kitaip nei jų bendraamžiams prieš 15 metų. Dabartiniai moksleiviai vienu metu gali atlikti daug darbų, todėl mokytojo reikalavimas sėdėti ramiai ir žiūrėti į lentą ar klausyti aiškinamos temos praranda prasmę. „Pastebėjau, kad jie tuo pat metu gali ir piešti, ir maigyti telefoną, ir kalbėti su draugu, ir stebėti kompiuterio ekraną. Anksčiau man tai būtų kėlę nuostabą, tačiau dirbdama matau – vaikams viską sekasi atlikti puikiai“, – tikino pedagogė.

Šie trečiokai gimę 2008 metais, tad mokytoja vadina juos ankstyvąja alfa karta. Nors, pasak ugdymo specialistų, alfa karta – tai vaikai, gimę 2010-aisiais ir vėliau, R. Filončikienės auklėtiniai taip pat jau nebeįsivaizduoja mokymosi be išmaniųjų technologijų. O kai klasėje atsirado „iMO“ kubai, mokymosi procesas tapo lengvesnis. „Kartais naudojame kubus tiesiog kaip baldus – vaikai ant jų sėdi per pamokas taip, kaip kiekvienam patogu. Vieni siūbuoja-linguoja, nes vienas kubo paviršius išgaubtas, kitas – įgaubtas, kiti paverčia kubą lygia briauna ir beveik visai nejuda. Tačiau šiuolaikiniams vaikams sunku ramiai pabūti vienoje vietoje, tad sėdėdami ant kubo jie juda tiek, kiek reikia“, – kalbėjo mokytoja.

Specialistai pažymi, kad judėjimo integravimas į ugdymo procesą sukuria įdomesnę mokymosi aplinką, labiau įtraukia moksleivius. Judesiai taip pat stimuliuoja smegenis ir daro itin teigiamą poveikį vaikų mokymosi rezultatams. Taikant ugdymo per judesį metodikas jie tampa ramesni, labiau susikoncentruoja į mokymosi procesą. Visa tai leidžia siekti geresnių mokslo rezultatų, geresnės sveikatos ir savijautos.

Ne tik sėdėti

Licėjaus pradinių klasių mokytojos metodininkės teigimu, interaktyvių kubų galimybės toli gražu neapsiriboja vien šiuolaikiniam vaikui tinkamu sėdėjimu. „Naudojame juos moksleivių erdviniams gebėjimams lavinti, taip pat – kūno kultūros pamokose. Jos be kubų būtų labai liūdnos, – pripažino pradinukų mokytoja. – Į sporto salę vaikai nusineša kubus užsidėję ant galvos, nes jie labai lengvi, pagaminti iš polipropeno. Kai gavome juos, trečiokai pirmiausia klausė: „Mokytoja, o kur laidas?“ Mat „iMO“ kubai sugeria žmogaus kūno šilumą ir ją spinduliuoja. Sėdint ant jų atrodo, kad įjungtas lengvas šildymas.“

Per kūno kultūros pamokas licėjaus vaikai sudeda iš kubų draugystės ratą. Tada užlipa ant jų ir, susikibę rankomis, kartu sportuoja – perlipa nuo savojo ant kaimyno kubo. Mokytoja su auklėtiniais žaidžia ir socialinius, pasitikėjimo žaidimus. Pavyzdžiui, per įsivaizduojamą Amazonės upę kubais reikia perkelti draugą į kitą krantą, prieš tai išsprendus strateginį uždavinį, kaip tai padaryti. Vaikų tyko menami plėšrūs krokodilai. Pavojaus akivaizdoje pradinukams kyla įvairiausių idėjų, kaip saugiai įveikti kliūtis. Taip lavinamas vaikų orientavimasis erdvėje, gebėjimas priimti sprendimus.

Kaip jau minėta, interaktyvūs kubai turi skirtingas briaunas, viena jų – kiek išgaubta. Pasak pedagogės, tai vaikams teikia džiaugsmo ne tik klasėje per pamokas, bet ir žaidžiant judriuosius žaidimus. Iš jų mokinukai kartu su mokytoja stato linguojančius „beždžionių tiltus“, per kuriuos einant lavinama koordinacija. Iš kubų galima sudėti įvairiausias konstrukcijas, tad vaikai, gavę paveikslėlį ir užduoties brėžinį, stato iš jų nesudėtingus statinius. „Tai lavina ir gebėjimą pasukti savo kubą tinkama linkme, skaityti brėžinius, dirbti komandoje – pakelti, paduoti draugui reikalingą kubą, pasitarti, kaip viską geriau atlikti“, – naujojo mokyklinio baldo galimybes vardijo R. Filončikienė. Iš kubo galima dėlioti žodžius, spręsti lyg ir erdvinius kryžiažodžius.

Jungiamas su išmaniąja lenta

Interaktyvūs „iMO“ kubai turi jutiklius, specialia programine įranga jungiamus su išmaniąja klasės lenta. Kitaip tariant, jie „reaguoja“ į lentoje pateikiamas užduotis. „Mokiniai, pavertę savo kubą, gali parodyti atsakymą lentoje. Tarkime, sprendžiant lygtis vaikas, tam tikra puse pavertęs kubą, pademonstruoja lygties sprendimą. Pateikus atsakymą kubo lemputės užsidega atitinkamomis spalvomis: jei atsakymas teisingas – žalia, jeigu ne – raudona. Ne paslaptis, kad daug mokytojo laiko paprastai atima užduočių tikrinimas. Šie kubai leidžia iš karto gauti atsakymus – juos užfiksuoja programa“, – džiaugėsi pradinukų mokytoja R. Filončikienė.

Vaikus tokie užsiėmimai labai greitai įtraukia, o judėdami jie geriau įsimena mokomuosius dalykus.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
ŠVIETIMAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"