Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Baigta kelių priežiūros įmonių pertvarka

 
2017 11 02 6:00
"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Baigta valstybinių kelių priežiūros įmonių pertvarka – Susisiekimo ministerijos iniciatyva 9 regioninės kelių priežiūros įmonės ir valstybės įmonė „Automagistralė“ prijungtos prie „Kauno regiono kelių“, vėliau ketinamus pervadinti į valstybės įmonę „Kelių priežiūra“.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Egidijus Skrodenis patvirtino, kad kelių priežiūros įmonių pertvarka baigta spalio pabaigoje.

Apie numatomą įmonių pertvarką susisiekimo ministras Rokas Masiulis pranešė vasarį. Tuomet jis teigė, kad pertvarka brendo jau seniai, nes įmonėse buvo daug korupcijos apraiškų.

„Ši reforma brendo visą nepriklausomybės laikotarpį, iki šiol jai pritrūko politinės valios. Turime informacijos apie artimų šeimos narių įdarbinimą tose įmonėse, turime Viešųjų pirkimų tarnybos informaciją apie neskaidrius viešuosius pirkimus, matome neefektyvų valstybės turto valdymą, kai iki regiono ribos nuvalomi keliai, o toliau nėra valoma. Kiekvienas regionas gyvena kaip atskira kunigaikštystė, atskira karalystė. Tie dalykai turi keistis, tai nėra moderni Lietuva, turime eiti į priekį ir statyti savo šalį kitais principais“, – tuomet sakė R. Masiulis.

Į naują valstybės įmonę „Kelių priežiūra“ perkelta visa šiuo metu įmonių valdoma technika ir personalas, o kelių valdymas perduotas Kelių direkcijai. Susisiekimo ministerijos skaičiavimu, pertvarka leis sutaupyti iki 8,5 mln. eurų kasmet.

Spalio pradžioje Susisiekimo ministerija paviešino „Automagistralės“ audito rezultatus – paaiškėjo, kad įmonei padaryta daugiau nei 200 tūkst. eurų žalos, vadovybė pirko prabangius automobilius, kūrė fiktyvias pareigas, pavyzdžiui, viešųjų pirkimų specialisto-sandėlininko padėjėjos, už įmonės pinigus vyko atostogų ir kitaip švaistė pinigus bei siekė asmeninės naudos. Neskaidrius „Automagistralės“ NT pirkimus tiria Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT).

Po atlikto audito kelių tvarkymo įmonėje „Utenos regiono keliai“ iš darbo atleisti giminės ryšiais susiję ir viešuosius bei privačius interesus supainioję septyni darbuotojai. Ministerija šiuo metu atlieka auditus ir kitose regioninėse kelių priežiūros įmonėse.

Vasaros pabaigoje Susisiekimo ministerija ir Kelių direkcija pradėjo naujai nutiestų ir rekonstruotų šalies kelių auditą. R. Masiulis gegužę pranešė, kad šalies kelių tiesimo ir remonto įmonės iki tol galėdavo teisėtai kelio dangą paploninti net 10 centimetrų ir taip sutaupyti lėšų bei daugiau uždirbti – šis reikalavimas nuo gegužės sumažintas iki 3 centimetrų.

Gegužės pradžioje „Kauno regiono kelių“ vadovu paskirtas buvęs „Baltic Ground Services“ ir „Litexpo“ vadovas Darius Aleknavičius.

Kelių priežiūros įmonės pirmąjį šių metų pusmetį gavo 38,124 mln. eurų pajamų – 2 proc. daugiau nei 2016 metų sausį-birželį, kai jos buvo 37,391 mln. eurų. Įmonių normalizuotas grynasis pelnas (eliminavus turto mokesčio įtaką) per metus padidėjo 8,5 proc. iki 1,967 mln. eurų. Visose įmonėse birželio pabaigoje dirbo 2656 darbuotojai (2016-ųjų birželio pabaigoje – 2772).

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"