TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

„Bega“ įamžino uosto rekordą

2014 09 13 6:00
Maltoje registruotame laive „Pierus“ gali tilpti 91 tona grūdų, tačiau pripilti pilną trukdo per mažas Klaipėdos uosto gylis. LŽ archyvo nuotrauka

Klaipėdos uoste lietuviško derliaus pakrautas laivas „Piera“ įeis į uosto istoriją iki šiol didžiausiu eksportuotu kviečių kiekiu – 74 tūkst. tonų. Ši kartelė po metų kitų gali būti kilstelėta aukščiau.

Pastaraisiais metais investuoti šimtai milijonų litų į uosto gilinimą išilgai kanalo iki 14,5 metro ir krantinių rekonstrukciją atsispindi naujais krovos rekordais. Kompanijos viena po kitos demonstruoja aukštesnį darbo efektyvumą, prisitaikymą prie pasaulinės rinkos sąlygų ir didelių laivų, rodančių geresnes navigacijos sąlygas uoste, aktyvų judėjimą. Kiek anksčiau įspūdingais laivų parametrų ir eksporto rekordais džiugino Klaipėdos jūrų krovinių kompanija KLASCO, konteinerius kraunanti jūrų krovinių kompanija “Klaipėdos Smeltė”, bendrovė Birių trąšų terminalas. Šįkart į uosto laimėjimų knygą žymą įspaudė jūrų krovinių kompanija “Bega”.

Grūdų sezonas

„Post Panamax“ tipo 229,5 metro ilgio ir 38 metrų pločio laivas „Piera“ vakar buvo pradėtas krauti „Begoje“, prie universalaus žemės ūkio produktų krovos terminalo 67a krantinės – pirso. Į laivą numatyta pakrauti 74 tūkst. tonų kviečių. Šį kiekį matuojant geležinkelio vagonais, susidarytų apie 1100 geležinkelio vagonų grūdvežių arba daugiau nei 16 km ilgio geležinkelio sąstatas. Rekordinę grūdų partiją į Iraną eksportuoja bendrovės „Kauno grūdai“ ir „Žvalguva“.

Dėl šiemet atsiradusių naujų infrastruktūros ir gylio parametrų prie kompanijos „Bega“ krantinių uosto kapitono Adomo Aleknos sprendimu buvo patvirtintos didesnės maksimalios laivų grimzlės: 13 metrų - prie 67a krantinės (pirso pietinės pusės) ir 13,2 metro - prie 69-70 krantinių. Tai dar labiau padidino Klaipėdos uosto ir kartu kompanijos „Bega“ praėjusiais metais pradėto eksploatuoti universalaus žemės ūkio produktų eksporto ir importo terminalo pajėgumą bei galimybes, kurios šiuo metu jau maksimaliai išnaudojamos tiek eksportuojant lietuviškus grūdus, tiek pakraunant bei iškraunant kitus biriuosius krovinius.

Baigiantis javapjūtei grūdų eksporto įkarštis Klaipėdos uoste tik prasideda. Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius buvo perkrauta daugiau kaip vienas milijonas tonų grūdų. Iš jų per 150 tūkst. tonų rugpjūtį sudarė naujo derliaus eksportas.

Lietuvos ūkininkai kasmet užaugina per 4 mln. tonų grūdų. Žemės ūkio ministerijos ekspertai šiemet prognozuoja naują javapjūtės rezultatą – 4,7 mln. tonų, kurios viršija derliaus vidurkio lūkesčius. Įprastai maždaug 2 mln. tonų suvartojama vidaus rinkoje, kita dalis – eksportuojama. Daugiausia lietuviško derliaus iš Klaipėdos išplukdoma laivais į Iraną ir Šiaurės Afriką. Siekiant kuo mažesnių transportavimo sąnaudų, grūdų prekybai užsakomi didieji „Post Panamax“ laivai.

Klaipėdos uoste žemės ūkio produktus krauna 5 kompanijos, iš jų dvi, KLASCO ir „Bega“, planuoja išvežti daugiau kaip po milijoną tonų Lietuvoje prikultų grūdų.

Gylis – komercijos įrankis

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus teigė, kad investicijos į „Begos“ krantines ir kanalo parametrus atitinkantį gylį atvėrė kompanijai plačias galimybes priimti didesnių laivų, pritraukti visiškai naujų krovinių į neseniai pastatytą terminalą. „Džiugu, kad Klaipėdos uostas iš fiderinio tampa ne tik konteinerių, bet ir biriųjų krovinių HUB'u. Tokio modernaus, technologiškai apginkluoto terminalo, kuris pasižymėtų reversinėmis galimybėmis, Baltijos šalių uostuose neteko matyti“, - „Begos“ technologinius ypatumus įvertino A. Vaitkus. Jo teigimu, praėjusiais metais uoste krauta 4 mln. tonų įvairios žemės ūkio produkcijos, o paskui, kai pernai „Bega“ atidarė unikalų terminalą, techninės uosto galimybės išaugo iki 6 mln. tonų. Todėl dabar būtina pritraukti tranzitinių žemės ūkio produktų, esą akivaizdu, kad tai ir vyksta. Lietuvos kompanijos aktyviai superka nedideles partijas grūdų Skandinavijoje, o Klaipėdos uosto sandėliuose sukauptus grūdus dideliais laivais išgabena pirkėjams.

Pasak kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, naujas grūdų krovos rekordas, viena vertus, yra svarus laimėjimas tiek Klaipėdos uostui, tiek krovinių siuntėjams, kuriems yra svarbu optimizuoti krovinio gabenimo kainą. Kita vertus, terminalo galimybės leistų pakrauti dar didesnį kiekį grūdų: šiuo metu vien tik kviečių „Begos“ talpyklose yra sukaupta per 120 tūkst. tonų. Maksimali laivo „Piera“ talpa – apie 91 tūkst. tonų, tačiau tam, kad jis būtų tiek pripildytas, reikia 14,4 metro grimzlės prie krantinių. Ir tai – visai reali perspektyva, nes naują uosto kanalo gilinimą numatyta pradėti nuo 2018 metų.

„Esame parengę 1,4 mlrd. litų investicijų programą, iš jų 600 mln. litų būtų skirti uostui gilinti iki 16-17 metrų. Kartu būtų rekonstruoti molai, prie kurių vėliau kurtųsi išorinis uostas. Esame pateikę paraiškas ir prašome 700 mln. litų ES lėšų, džiugu, kad skirstymo komisija daugumą projektų pripažino atitinkančiais visus reikalavimus. Po mėnesio turėtume gauti atsakymus“, - sakė A. Vaitkus.

„Nauji gyliai – tai naujo požiūrio ir gero Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, Uosto kapitono tarnybos darbo bei bendradarbiavimo su krovos kompanijomis rezultatas. Labai reikšminga yra darni uosto suprastruktūros ir infrastruktūros plėtra, galimybė operatyviai panaudoti sukuriamus naujus krovos pajėgumus ir tenkinti krovinių siuntėjų lūkesčius. Pastaruoju metu uoste daug buvo padaryta, liko ne tiek ir daug, kad Klaipėdos uostas įgytų maksimalius parametrus. Labai svarbu, kad uosto direkcijos vadovybė tai puikiai supranta ir jau dabar pradeda įgyvendinti tolesnio uosto vystymo programas“, - pažymėjo A. Kuzmarskis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"