TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Nielsen": vartotojų nuotaikos optimistiškesnės nei prieš krizę

2014 10 29 15:44
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Vartotojų nuotaikos pasaulyje pustrečių metų gerėja pamažu, tačiau nuo šių metų pradžios jau viršija prieškrizinį lygį. Trečiąjį 2014 m. ketvirtį pasaulinis vartotojų pasitikėjimo indeksas pasiekė 98 – nuo metų pradžios jis ūgtelėjo dviem punktais. Tokias tendencijas rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ vartotojų pasitikėjimo ir išlaidų planavimo tyrimas.

Europoje 2014 m. trečiąjį ketvirtį vartotojų pasitikėjimo indeksas didėjo iki 78. Tarp Baltijos šalių būtent Lietuvos vartotojų nuotaikos išliko optimistiškiausios – indeksas siekė 86 punktus, tuo tarpu Estijos – 80, Latvijos – 78.

„Naujausi tyrimo rezultatai rodo atsargaus optimizmo tendenciją – pasaulio gyventojai vis rečiau reiškia susirūpinimą ekonomika, tačiau vartotojų pasitikėjimo indekso augimas beveik visose rinkose dėl įvairių regioninių ir valstybinių veiksnių augo lėčiau ir netolygiai. Europai tiesioginę įtaką daro Ukrainos geopolitinė krizė, visas žemynas taip pat yra kritinėje kryžkelėje dėl vykdomos politikos, siekiant užkirsti kelią defliacijai ir taip paspartinti augimą“, – pastebi Dr. Louise Keely, vyresnysis „Nielsen“ viceprezidentas.

Dr. L. Keely teigimu, net ir didžiosiose pasaulio ekonomikose vartotojų pasitikėjimas ir jo augimo tempai skiriasi. Lyginant su antruoju ketvirčiu, JAV šis rodiklis kilo keturiais punktais (iki 108), Vokietijoje – vienu punktu (iki 97), Jungtinėje Karalystėje – trimis (iki 93), Japonijoje – keturiais (iki 77). Kinijoje gyventojų pasitikėjimo rodiklis nekinta ir sudaro 111 punktų jau ketvirtą ketvirtį iš eilės.

„Iš besivystančių ekonomikų šiuo metu atnaujintą potencialą demonstruoja Indija, kurios augimo plėtrai įtakos turėjo naujoji vyriausybė, tuo tarpu Kinija juda priešinga kryptimi, nes čia ekonomika ir vėl buvo nukreipta į didesnį vartojimą šalies viduje“, – sako Dr. Louise Keely, vyresnysis „Nielsen“ viceprezidentas.

Indijoje buvo fiksuojamas aukščiausias 126 punktų rodiklis, nepaisant to, kad per ketvirtį jis krito dviem punktais. Žemiausias rodiklis buvo fiksuojamas Italijoje – vos 47, lyginant su ankstesniu ketvirčiu, jis smuktelėjo keturiais punktais.

Sparčiausiai pasitikėjimo indeksas kilo Australijoje (iki 97), kur jis pasiekė prieš metus buvusį lygį. Sparčiausiai pasitikėjimo indeksas krito Čilėje (iki 85), kur, lyginant su ankstesniu ketvirčiu, jis sumažėjo septyniais punktais.

Tarp regionų labiausiai indeksas augo Šiaurės Amerikoje – jis pakilo keturiais punktais ir pasiekė 107. Pirmą kartą „Nielsen“ vartotojų pasitikėjimo indekso istorijoje Šiaurės Amerikos regiono rodiklis pasiekė Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono rodiklį, nepaisant to, kad pastarasis augo vienu punktu.

Lyginant su ankstesniu ketvirčiu, pasitikėjimo indeksas taip pat augo Vidurio Rytų ir Afrikos regione – čia jis padidėjo trimis punktais (iki 96), vienu punktu – Lotynų Amerikos regione (iki 91) ir Europoje (iki 78).

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"