TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Sodra" siųs asmeninius pranešimus

2015 08 05 6:00
"Sodros" internetiniame puslapyje jau klausiama, ar vartotojas pageidauja išbandyti išmaniosios "Sodros" paslaugas. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Valstybinio socialinio draudimo fondas pristatė asmeninį gyventojo ir draudėjo patarėją - išmaniąją „Sodrą“. Pasirinkę jiems patogiausią informavimo būdą gyventojai gaus individualius pranešimus, kaip elgtis nutikus su socialiniu draudimu susijusiems įvykiams - ieškoti informacijos patiems nebereikės.

Išmanioji „Sodra“, kaip teigiama, pakeis gyventojo ir Valstybinio socialinio draudimo fondo santykius. Iki šiol gyventojas turėdavo pats domėtis, kaip tam tikromis aplinkybėmis jam derėtų elgtis, nuo šiol „Sodra“ analizuos duomenų bazėje esančią informaciją ir pati asmeniui praneš apie atsiradusias jo teises ar pareigas.

"Tai reiškia, kad „Sodra“ gyventojams pateiks ne tik bendrą, bet ir kiekvienam individualiai svarbią informaciją. Taigi iš jos nereikės atsisijoti, kas gyventojui yra svarbu ir aktualu, - sakė Mindaugas Strumskis, "Sodros" direktoriaus pavaduotojas. - Iki šiol kiekvienas žmogus pats turėdavo galvoti, ko jis gali norėti iš „Sodros“, ir kreiptis į ją. Dabar už žmones galvos „Sodra“ – ji kiekvienam primins jo teises ar pareigas.“

Nors naują sistemą "Sodra" pristatė antradienį, ji jau kurį laiką veikia ir skaičiuoja pirmuosius vartotojus - sistema jau naudojasi 3,4 tūkst. individualių asmenų ir beveik 15 tūkst. draudėjų.

Pasirinks patogiausią būdą

M. Strumskis sakė, kad gyventojas ar draudėjas, t. y. darbdavys, galės pats pasirinkti, kokiu patogiausiu būdu norėtų gauti informaciją - SMS žinute, elektroniniu laišku, pranešimu „Sodros“ elektroninėje sistemoje ir kt. Pasirinktu informacijos kanalu išmanioji „Sodra“ nurodys, kaip elgtis įvairiose situacijose: kada ir kokį prašymą pateikti dėl ligos pašalpos, informuos apie „Sodros“ sprendimus, pavyzdžiui, išmokos skyrimą, praneš apie aktualius teisės aktų pakeitimus bei primins, kokias įmokas ir kada reikia sumokėti.

Pavyzdžiui, gimus vaikui motinai bus pranešama, kam ir kokius dokumentus ji turėtų pateikti, kad gautų motinystės išmoką; išankstinės senatvės pensijos gavėjas bus informuojamas, kad galėtų kreiptis dėl netekto darbingumo pensijos skyrimo ir pan. Tokių atvejų, kai išmanioji "Sodra" siųs pranešimą gyventojui ar draudėjui, suskaičiuojama šiek tiek daugiau nei 300.

Pasirinkti informavimo būdą ir gauti individualius pranešimus gyventojai gali prisijungę prie elektroninės gyventojo aptarnavimo sistemos arba užsukę į teritorinį aptarnavimo skyrių. Manoma, kad populiariausia informavimo priemonė bus SMS žinutė. M. Strumskio teigimu, informuoti tokiu būdu "Sodrai" yra dešimteriopai pigiau nei paprastu laišku.

Prireikus išsamesnės informacijos, vartotojai raginami jos ieškoti žinių bazėje "Sodros" internetinėje svetainėje, taip pat realiu laiku internete susirašinėti su konsultantu. "Sodros" atstovas pažymėjo, kad pokalbiai internetu su konsultantu, kaip ir kita klientui suteikta informacija, bus išsaugomi ir prieinami vienoje sistemoje. Tai leis klientams prisiminti konsultantų atsakymus į ankstesnius jiems rūpimus klausimus, o konsultantams bus paprasčiau susipažinti su kliento situacija.

Įdiegusi naują sistemą „Sodra“ įdarbinti papildomų darbuotojų neplanuoja.

Žmogų atpažins pagal balsą

Nuo pirmadienio „Sodra“ pasiūlys ir dar vieną paslaugą savo klientams - galimybę patvirtinti savo tapatybę balsu. Tai leis jiems teikti asmeninę informaciją telefonu - anksčiau dėl asmens duomenų saugumo to nebūdavo galima daryti.

Pavyzdžiui, anksčiau asmuo, jei būdavo išvykęs ir negalėdavo pats pasiimti pensijos iš „Sodros“, neturėdavo kitos išeities, kaip tik kreiptis į notarą ir įgalioti kitą asmenį paimti jo pensiją. Įdiegus balso atpažinimo sistemą, gyventojas galės telefonu „Sodrai“ nurodyti, kad jo pensiją pristatytų kitam asmeniui.

Viskas, ką gyventojui reikia padaryti, - tai nueiti į „Sodros“ aptarnavimo skyrių ir palikti savo balso pavyzdį. Balso atpažinimo sistemą kūrusios bendrovės ATEA atstovas Dovydas Jarukaitis pasakojo, kad į „Sodros“ skyrių atvykusio kliento paprašoma į mikrofoną 3 kartus pakartoti jo paties sugalvotą frazę. Frazės įrašas išanalizuojamas ir sudaromas jo matematinis modelis. Tai atlikus, kliento tapatybė, vėliau paskambinus „Sodrai“ telefonu, gali būti lengvai identifikuojama: klientas paprašomas po signalo pasakyti savo sugalvotą frazę ir, jei sistema balsą atpažįsta, jam gali būti suteikiama asmeninė informacija.

M. Strumskis pasakojo, kad Anglijoje jau esama bankų, kurie, naudodami balso atpažinimo funkciją, leidžia daryti pavedimus iš banko sąskaitos. Tuo metu Lietuvoje „Sodra“ yra vienintelė institucija, naudojanti tokią technologiją, nors tai esą pats saugiausias iki šiol sugalvotas žmogaus identifikavimo būdas. Kol kas nustačius kliento tapatybę pagal balsą jam suteikiama tik asmeninė informacija, tačiau neatmetama tikimybė, kad ateityje bus pasiūlyta ir daugiau paslaugų.

Tiesa, balso pavyzdys galioja tik numatytą laiką – vėliau jis ištrinamas ir turi būti atnaujintas. Beje, įdomu tai, kad į diktofoną įrašyto asmens balso sistema neidentifikuoja. Tikimasi, kad balso atpažinimo priemone naudosis ne tik jauni, bet ir pensinio amžiaus žmonės. Mat jiems telefonas kaip susisiekimo priemonė yra įprasta ir dažnai naudojama.

Išmaniosios „Sodros“ sistema iš viso kainavo 3,9 mln. eurų. Jos kūrimas buvo finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis. Sistemą kūrė 9 rangovai. Projektas nuo paraiškų teikimo iki jo įgyvendinimo pareikalavo apie 5 metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"