TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

A.Butkevičius: „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Orlen Lietuva“ gali susitarti

2014 05 13 10:51
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ negali sudėtingoje finansinėje situacijoje esančiai naftos perdirbimo gamyklai „Orlen Lietuva“ suteikti tokių nuolaidų, kad patys dirbtų nuostolingai, teigia premjeras. Algirdas Butkevičius kartoja, kad bendrovės gali rasti kompromisą.

„Dabartinė vadyba reikalauja ieškoti kompromiso, kaip būtų galima padėti „Orlen Lietuva“ bendrovei, ir „Lietuvos geležinkeliai“ šioje srityje dirbtų su pačiu minimaliausiu pelnu, bet jie negali dirbti nuostolingai“, - LRT radijui antradienį sakė A.Butkevičius.

Pasak jo, pirmadienį derybose „Orlen Lietuva“, kuri priklauso finansiškai stipriai Lenkijos „Orlen“ grupei, pasiūlė svarstytinus variantus dėl tarifų ir, premjero nuomone, galima rasti kompromisą.

„Vakar „Orlen Lietuva“ bendrovės vadovai kaip tik pateikė savo pasiūlymus, ir tie pasiūlymai yra priimti ir, kiek žinau, per savaitę laiko jie bus apsvarstyti ir pateikti pasiūlymai. Kiek man teko vėlai vakare susipažinti su tais pasiūlymais, aš manau, kad jie yra svarstytini, diskutuotini, ir manau, kad sprendimas bus surastas. Bet reikia suprasti, kad sprendimas gali būti toks, kad tiek viena, tiek kita pusė turi turėti versle naudą. Nereiškia, kad kuri pusė turi nusileisti ir dirbti nuostolingai“, - tikino ministras pirmininkas.

Geležinkelių vadovas Stasys Dailydka BNS pirmadienį sakė, kad „Orlen Lietuva“ šią savaitę pateiks oficialų prašymą taikyti baltarusiškus tarifus, o kitą savaitę „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų pateikti sutarties projektą.

Tačiau S.Dailydka abejojo, ar dėl baltarusiškų tarifų sumažės „Orlen Lietuvos“ logistikos kaštai, nes naftos įmonė neteks kitų jai taikomų nuolaidų.

„Lietuvos geležinkelių“ skaičiavimu, jų paslaugos sudaro tik apie 1 proc. visų „ Orlen Lietuvos“ sąnaudų. Tuo atveju, jeigu būtų patenkintas „ Orlen Lietuvos“ reikalavimas sumažinti dabartinius tarifus apie 18 proc., bendrovės kaštai dėl to sumažėtų tik 0,18 procento.

Bendrovė teigia, kad geležinkeliams moka brangiau nei konkurentai iš Baltarusijos ar Rusijos.

Geležinkelio tarifai „ Orlen Lietuvai“ yra labai svarbūs, nes beveik visą produkciją - 97 proc. - koncernas iki Klaipėdos uosto, į Latviją, Baltarusiją bei Ukrainą gabena geležinkeliais.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir susisiekimo ministras ne kartą yra sakęs, kad „ Orlen Lietuva“ už baltarusiškus tarifus turėtų atsisakyti jai veltui teikiamų vagonų priežiūros bei perkrovimo paslaugų, kurios kainuoja apie 60,7 mln. litų per metus.

Tranzitiniams Baltarusijos naftos kroviniams taikomas apie 2 euro centus už tonkilometrį (vežtų krovinių svoris padaugintas iš jų vežimo atstumo) tarifas. Dabar „ Orlen Lietuvai“ taikomas 2,9 euro cento tarifas.

100 proc. „Lietuvos geležinkelių“ akcijų priklauso valstybei, 100 proc. „ Orlen Lietuvos“ akcijų - didžiausiam Lenkijos naftos koncernui „ Orlen“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"