TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Aiškus kelias kainuoja brangiai

2007 08 18 0:00

Kuo daugiau Lietuvoje statoma naujų ir remontuojama senų kelių bei miestų gatvių, kuo dažniau per eismo įvykius ar chuliganų nuniokojama jau pastatytų kelio ženklų, tuo daugiau užsakymų turi kelio ženklinimo darbais užsiimančios įmonės. Vien tam, kad kelio ženklai būtų tvarkingi ir švarūs, didžiųjų miestų savivaldybės kasmet išleidžia šimtus tūkstančių mokesčių mokėtojų pinigų.

Vienas kelio ženklas, be kurio mieste sunku orientuotis ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems, kainuoja 150-170 litų atsižvelgiant į jų dydį. Antra tiek mokama už jo įrengimo darbus. Taigi kelkraštyje išdygęs naujas kelio ženklas kartu su stulpu ir jo įrengimu kainuoja daugiau kaip 300 litų.

Tačiau dėl dažnų eismo įvykių, chuliganų siautėjimo ir net gamtos niokojami ir teršiami kelio ženklai. Tad vien didžiųjų miestų savivaldybės šių ženklų priežiūrai - jiems atnaujinti, remontuoti, valyti - kasmet išleidžia šimtus tūkstančių litų.

Šerkšnas miestui kainuoja brangiai

Kelio ženklų priežiūrai Vilniaus savivaldybė skiria 410 tūkst. litų per metus. Sostinės savivaldybės Energetikos ir ūkio departamento Miesto ūkio skyriaus vyr. specialisto Tomo Kamaičio teigimu, kelio ženklų priežiūros darbų pobūdis ir jų intensyvumas daugiausia priklauso nuo metų laikų ir konkrečios situacijos.

"Žiemą juos tenka valyti dažniau, vasarą - rečiau, nes ženklai nuo šalčio apšerkšnija", - aiškina jis LŽ. Pasiteiravus, kiek skiriama lėšų vien tik kelio ženklams valyti, pašnekovas išliko lakoniškas: "Pagal poreikį išleidžiama."

Vilniaus savivaldybei paslaugas teikiančios bendrovės UAB "Eismas" direktorius Paulius Arštikys LŽ patikino, kad vieno, pavyzdžiui, kažkieno nugriauto ženklo atstatymas sostinėje kainuoja 115-129 litus be pridėtinės vertės mokesčio (PVM).

"Per mėnesį pastatoma 40-50 ženklų, - tvirtino su sostinės savivaldybe bendradarbiaujančios įmonės direktorius. - Be to, kelio ženklai reguliariai apžiūrimi kas 10 dienų. Jie, jeigu reikia, atstatomi, nuvalomi."

Taigi nesunku suskaičiuoti, kad per mėnesį vien sunaikintų ženklų atstatymo darbams iš Vilniaus miesto biudžete ženklinimui numatytų kelių šimtų tūkstančių litų išleidžiama 4600-6450 litų, o per visus metus - net 77 400 litų.

LŽ paklaustas apie kitų paslaugų tarifus "Eismo" direktorius teigė: "Kelio ženklų priežiūra labai specifinė ir siaura sritis, tarifai priklauso nuo konkrečių atvejų, jie labai įvairūs."

Per Jūros šventę - laikini ženklai

Šiaulių miesto savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyr. specialistė Jūratė Urbonaitė LŽ patikino, kad nepavykus atnaujinti dėl kažkokių priežasčių sugadintų kelio ženklų, vietoj jų statomi nauji. Per mėnesį kelio ženklų ir šviesoforų priežiūrai iš viso skiriama apie 30 000-35 000 litų.

Vieno kelio ženklo priežiūra Šiaulių miesto savivaldybei per mėnesį atitinkamai atsieina 4,29 lito be PVM. Jei prireikia kelio ženklą atstatyti, tai kainuoja apie 260 litų už kvadratinį metrą įskaičius PVM.

Klaipėdos miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vyr. specialistė Irena Nachčiunova LŽ patikino, kad mokesčių mokėtojų pinigai, skiriami uostamiesčio kelio ženklų priežiūrai, naudojami išteptų, sulankstytų ženklų renovacijai. Klaipėdoje per mėnesį tam išleidžiama apie 25 tūkst. litų.

Šviečiančių ženklų eksploatacija, pasak jos, kainuoja 2,04 lito įskaičius PVM. Kelio kraštus žymintiems stulpeliams tvarkyti skiriama po 0,99 lito, o gatvių pavadinimų lentelių priežiūrai tenka po 1,54 lito iš mokesčių mokėtojų pinigų.

"Laikinų ženklų pastatymas, tarkim, per Jūros šventę, kainuoja 15 litų", - apie informacinio pobūdžio ženklus pasakojo pašnekovė. Ženklo pastatymas kainuoja 148 litus.

Apie tai, kad, gyventojų nuomone, informacinio pobūdžio ženklų trūksta, pašnekovė sakė, jog jų projektavimo darbai atliekami atskirai, tam kuriama informacinė sistema. "Nauji ženklai kuriami saugaus eismo posėdžiuose", - sakė ji.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"