TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Aistra brangiems telefonams paranki verslui

2015 04 01 6:00
Dalį abonentų bendrovės "prisiriša" jiems išsimokėtinai parduodamos brangius išmaniuosius telefonus. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Prieš kelerius metus atsisakę teikti paslaugų paketus pagal ilgalaikes terminuotas sutartis mobiliojo ryšio operatoriai dėl šio žingsnio nesigaili ir neketina grįžti prie ankstesnės praktikos.

Klientų lojalumą bendrovės dabar bando pelnyti ryšio kokybe, duomenų perdavimo ar skambučių užsienyje lengvatomis, o dalį abonentų "prisiriša" jiems išsimokėtinai parduodamos brangius išmaniuosius telefonus.

Dėl sprendimo nesigaili

„Omnitel“ Verslo vystymo skyriaus privatiems klientams vadovas Povilas Dapkevičius teigė, kad „Omnitel“ klientų sudaromos paslaugų teikimo sutartys yra neterminuotos. Tai yra tokią sutartį su bendrove žmogus gali nutraukti bet kada – įmonė netaiko netesybų už paslaugas.

„Jei klientas, iš „Omnitel“ įsigijęs telefoną ar kitą įrangą ir mokantis už ją dalimis, nusprendžia nutraukti sutartį, susigrąžiname tik sąnaudas, susijusias su suteikta įranga, konkrečiai – likusią dar nesumokėtą dalį. Taip elgiamės, nes tikime, kad svarbu klientui suteikti visišką laisvę pasirenkant naujus pasiūlymus bei paslaugas. Būtent taip susiformuoja tikras, o ne priverstinis vartotojo lojalumas. Šitaip žmonės skatinami domėtis naujomis paslaugomis, ir vis daugiau procesų iš įprastos erdvės persikelia į mobilųjį telefoną, o tai vartotojams sukuria kur kas daugiau patogumo“, - svarstė P. Dapkevičius.

Terminuotų sutarčių „Omnitel“ atsisakė jau seniai – dar 2011-ųjų pabaigoje, ir šiandien šis sprendimas, bendrovės nuomone, rinkos plėtros tiesiogiai nebeveikia. „Šiuo metu didžiausią įtaką rinkos vystymuisi daro naujų paslaugų, tarp jų ir turinio paslaugų, gausa, augantis mobiliojo interneto duomenų vartojimas Lietuvoje ir užsienyje, galimybės naudotis elektroniniu parašu bei panašios tendencijos“, - dėstė P. Dapkevičius.

Siūlo abu variantus

2011 metais „Bitė Lietuva“ pirmoji iš mobiliojo ryšio operatorių atsisakė terminuotų sutarčių ir suteikė klientams galimybę rinktis – sudaryti neterminuotas arba terminuotas sutartis.

„Klientai patys nusprendžia, koks variantas jiems labiau tinka. Šiuo metu apie 50 proc. „Bitės“ klientų renkasi neterminuotas, kita pusė – terminuotas sutartis. Šias klientams dažniausiai pasirinkti patogiau tais atvejais, jei jie nori įsigyti įrangą išsimokėtinai“, - teigė bendrovės „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys.

Jo nuomone, klientų lojalumą užtikrina ne apribojimai, o gera paslaugų kokybė, aptarnavimas ir papildoma vertė, pavyzdžiui, individualūs pasiūlymai, „Bitės“ "Išmaniųjų mokyklos" ekspertų patarimai ir pagalba, greitas klausimų sprendimas, telefonų draudimo paslauga ir kt.

„Bitė Lietuva“ artimiausiu metu ir toliau planuoja suteikti galimybę klientams rinktis, kuris sutarties variantas jiems labiau tinka.

Bendrovės „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovė Žana Jakevičienė negalėjo įvardyti, koks kainos skirtumas susidaro, kai ta pati paslauga teikiama pagal terminuotą ir neterminuotą sutartį. „Konkretaus skaičiaus įvardyti negalėtume. Kai klientas bendradarbiauja ilgesnį laiką, irgi turime jam specialių pasiūlymų. Nuolaidos gali būti simbolinės ir didesnės“, - kalbėjo ji.

Pasak Ž. Jakevičienės, vienas iš pavyzdžių, kaip įmonė „perka“ klientų lojalumą, yra neseniai pristatyta galimybė išmaniųjų telefonų abonentams, užsisakiusiems neribotus pokalbių ir SMS planus, dvejus metus nemokamai naršyti keliuose Lietuvos interneto žinių portaluose.

Andrius Baranauskas /Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Sutartys – verslo klientams

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas svarstė, kad terminuotų sutarčių su klientais Lietuvos įstatymai sudaryti nedraudžia. Tačiau vartotojai turi gauti ką nors mainais. „Vartotojas įsipareigoja tam tikrą laiką būti kartu su verslininku. Už tai jam priklauso tam tikra nauda. Jeigu jis jos negauna, prasmės sudaryti ilgalaikę sutartį nebelieka ir vartotojų gynimo organizacijos, ko gero, nesunkiai apgintų tokių klientų interesus“, - svarstė pašnekovas.

A. Baranauskas aiškino, kad telekomunikacijų versle nauda vartotojui gali būti dvejopa. Paprasčiausias būdas – nusipirkti telefoną už 1 ar 10 eurų. „Puikiai suprantame, kad išmaniųjų telefonų už tokią kainą niekas negamina. Jie kainuoja 200-300 eurų. Taigi, sudarome galimybę klientui už telefoną sumokėti 1-10 eurų. Kad nepatirtume nuostolio, sakome: būkite su mumis dvejus metus, kol išsipirksite telefoną. Tačiau pasiūlymą priėmęs klientas sutartį gali bet kada nutraukti, jam tereikia sumokėti likutį, o netesybų mes nereikalaujame“, - pasakojo jis.

A. Baranauskas tikino, kad dalis klientų į „Tele2“ ateina būtent dėl to, kad gali iš karto įsigyti brangesnį telefoną.

Kitas būdas suvilioti pasirašyti terminuotą sutartį – 10 eurų per mėnesį kainuojantį paslaugų rinkinį parduoti už 5 eurus. „Mums ramu, kad žmogus bus kartu dvejus metus, išlaidas galime pasidalyti, sutaupome kitais būdais. Tačiau ir šiuo atveju klientas gali bet kada nutraukti sutartį, tačiau jam reikės grąžinti nuolaidą, kuri šiuo atveju po metų sudarytų 60 eurų“, - teigė A. Baranauskas.

Pasak jo, „Tele2“ terminuotas sutartis daugiausia sudaro su verslo klientais, jiems esą siūlomos ir didesnės nuolaidos.

Kainų karas tebevyksta

A. Baranauskas tikino, kad konkurencija mobiliojo ryšio rinkoje yra itin nuožmi ir kainos lieka stiprus konkurencijos kovos ginklas. Esą nesvarbu, kiek kainuoja konkreti paslauga – pokalbis, SMS žinutė ar duomenų perdavimas. Dabar kova vykstanti dėl to, kokią sąskaitą abonentas gauna kiekvieną mėnesį. „Suma gali būti panaši, tačiau klientui svarbu, ką už panašią kainą jis gauna – 3G ar 4G ryšį. Pastarąjį gali suteikti tik dvi bendrovės, daug investavusios į ryšio kokybę“, - pabrėžė A. Baranauskas.

Bendrovės konkuruoja ir pokalbių bei duomenų perdavimo lengvatomis užsienyje. Antai „Tele 2“ kovo mėnesį pasiūlė išmaniąją programėlę. Ji leidžia abonentams ne ES šalyse, pavyzdžiui, Turkijoje, kalbėti lietuviškais tarifais, kurie yra gerokai mažesni. „Omnitel“ šį mėnesį išmaniųjų planų klientams, keliaujantiems po ES šalis, Norvegiją ir Islandiją, suteikė galimybę kasdien nemokamai atsisiųsti iki 35 MG duomenų.

SKAIČIAI

Mobiliojo ryšio operatorė „Tele2“ 2014 metų ketvirtąjį ketvirtį užėmė 40,26 proc. Lietuvos mobiliojo ryšio rinkos, kitiems operatoriams - „Omnitel“ ir „Bitė Lietuvai“ - pagal pajamas teko atitinkamai 30,08 proc. ir 27,79 proc. rinkos.

Praėjusių metų pabaigoje 56,1 proc. mobiliojo ryšio vartotojų Lietuvoje buvo abonentai, 43,9 proc. naudojosi išankstinio apmokėjimo paslaugomis.

Pagal turimus privačius abonentus „Tele2“ 2014-ųjų pabaigoje teko 42,18 proc., „Omnitel“ - 34,6 proc., „Bitė Lietuvai“ - 20,08 proc. rinkos, alternatyvių operatorių dalis sudarė 3,14 procento.

Pagal įmonių ir organizacijų abonentus „Omnitel“ valdė 43,17 proc., „Bitė Lietuva“ - 32,59 proc., o „Tele2“ - 21,18 proc. rinkos, alternatyvių operatorių dalis sudarė 3,06 procento.

Pagal išankstinio apmokėjimo vartotojų skaičių „Tele2“ teko 49,08 proc., „Omnitel“ - 30,48 proc. ir „Bitė Lietuvai“ - 20,37 proc. rinkos.

Šaltinis: RRT

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"