TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Aktyvus poilsis tampa prabanga

Didžiuma sporto klubų rudenį pakėlė kainas ir aktyvaus poilsio ieškančius miestiečius privertė dairytis pigesnių alternatyvų arba ilgam įsipareigoti.

Verslininkai neslepia, kad vasaros pramogų gamtoje netekusius klientus siekia "pririšti" klubuose visam šaltam ir tamsiam sezonui, todėl vilioja juos pigesniais ilgalaikiais abonementais. Tuo metu aktyvaus poilsio paslaugos miestų gyventojams tampa neįkandama prabanga.

Sostinės Karoliniškių mikrorajone gyvenanti LŽ skaitytoja Giedrė J. pasakojo, kad jos šešerių metų vaikas, kaip ir ji pati, mėgsta plaukioti, tačiau kartu nueiti į netoliese veikiantį baseiną dabar jau yra prabanga. "Kai už save ir vaiką mokėjau 50 litų, tylėjau grieždama dantį, o nuo rugsėjo moku 59 litus ir skėsčioju rankomis, nes pigesnio varianto abiem paplaukioti nerandu. Pabrango ne tik vienkartiniai bilietai į baseiną, bet ir mėnesio sporto abonementas. Dar rugpjūtį jis kainavo apie 200 litų per mėnesį, o dabar - daugiau kaip pustrečio šimto!" - stebėjosi skaitytoja.

Akcijų spąstai

UAB "Impuls LTU", valdančios 5 "Impuls" sporto klubus su plaukimo baseinais Vilniuje ir po vieną Kaune, Šiauliuose bei Panevėžyje, rinkodaros ir pardavimo vadovas Rolandas Čečkauskas LŽ sakė, kad nuo rugsėjo aktyvaus poilsio paslaugos pabrango 10-14 procentų. "Jas veikia ir sezoniškumas, ir dujininkų kainos. Klubų veikla priklauso nuo dujų tiekėjų, o šie neužmiršta nuolat pakelti kainų. Taip kartu didėja ir mūsų paslaugų savikaina. Juk niekas nenori maudytis šaltame baseine, bet vandens šildymas atsieina vis brangiau", - kalbėjo rinkodaros vadovas.

R.Čečkauskas tikino, kad naujos kainos lankytojų neatbaidė - jų esą nesumažėjo. "Klientų skaičius beveik nesikeičia. Tiesa, jis nedidėja. Galbūt dėl to, kad klubuose dominuoja jaunesnio amžiaus žmonės - nuo 25 iki 45 metų, o jų nemažai emigravo", - svarstė pašnekovas.

UAB "Victoria Gym" pardavimo vadovas Aurimas Kazėnas minėjo, kad jo vadovaujamo sporto klubo, turinčio 20 metrų ilgio baseiną, o tokių yra vos keliuose Vilniaus klubuose, neskaičiuojant "Impuls", kainos rudenį taip pat didėjo. Jis ragino bendrovės klientus "gaudyti" dažnai taikomas akcijas, pavyzdžiui, kai ilgalaikį klubo abonementą galima įsigyti iki 25 proc. pigiau. "Gruodį taip pat bus nuolaidų Kalėdų proga", - žadėjo A.Kazėnas. Jis sakė nepastebėjęs, kad konkurentams pakėlus kainas akivaizdžiai būtų padaugėję perbėgusių klientų. Dabar per dieną klube "Victoria Gym" apsilanko apie 700 sporto mėgėjų, dažnas jų turi 3-6 mėnesių abonementus.

Kaip aiškino sporto klubo "Sugihara" rinkodaros vadovė Monika Limbinė, klubų paslaugų kainos suformuotos kaip tik tokios, kad skatintų žmones įsigyti ne vienkartines paslaugas, o ilgalaikius abonementus, kuriems taikomos nuolaidos, ir ilgam "pririštų" sporto mėgėjus prie klubo. Taip jam garantuojamas klientų srautas ir, žinoma, pajamos. "Vienkartiniai apsilankymai daug brangesni dėl to, kad žmonės pirktų ilgesnio laikotarpio abonementus", - neslėpė ji.

Alternatyvų mažai

Bandyti ieškoti pigesnių alternatyvų Vilniuje dominuojančioms kelių brangių sporto klubų paslaugoms - nelengva užduotis. Dauguma sostinėje veikiančių kitų klubų apsiriboja tik pirties paslaugomis, baseinus ir 20 metrų ilgio plaukimo takelius turi vos keli. Tiesa, profesionalūs sportininkai ar labiau sportiški gyventojai mielai renkasi po remonto sėkmingai veikiantį UAB Lazdynų laisvalaikio centrą, nes jo baseinas ilgiausias ir giliausias. Tačiau šeimoms su mažamečiais vaikais jis netinka - čia vandens gylis prasideda nuo 2 metrų. Sostinėje, Lietuvos vaikų ir jaunimo centre, yra 1 metro gylio baseinas. Jis tinkamas mažamečiams, bet darbo dienomis iki 20 val. būna užimtas vaikų grupių, o vienintelis laisvas laikas pasimaudyti šeimai su savo atžalomis - sekmadienį nuo 19 valandos. Daugiau pigesnių galimybių pasimėgauti vandens sportu su vaikais Vilniuje nepavyko rasti.

Branginimą riboja konkurencija

Kitų Lietuvos miestų biurų darbuotojai tamsiuoju metų sezonu taip pat neturi kuo pakeisti vasarą lengvai pasiekiamų aktyvaus poilsio ir vandens pramogų bei patenkinti poreikį sportuoti.

Šiauliuose privačių sporto įstaigų, kuriose būtų gali paplaukioti, pasirinkimas dar menkesnis. Viešbučio "Saulininkas" treneris Justinas Gelumbickas LŽ pasakojo, kad didelį baseiną šiame mieste turi tik konkurentas "Impuls", o jo vadovaujamame klube veikia vos 4 metrų ilgio ir tokio pat pločio baseinas. "Sporto klubo patalpos priklauso viešbučiui. Kol kas jis nepakėlė nuomos kainos, todėl ir mūsų paslaugos nebrango. Kas bus po Naujųjų metų, neaišku", - dėstė treneris.

J.Gelumbicko teigimu, "Saulininko" sporto klubo narių skaičius nekinta. Žmonės esą renkasi mėgstamą klubą pagal jame dirbančius trenerius, bendravimo atmosferą, savo gyvenamąją vietą ir kitus požymius, todėl retai blaškosi.

Trijų Klaipėdoje veikiančių sporto klubų "Eola" savininkas Žilvinas Skečionis LŽ aiškino, kad jiems savo paslaugų kainas, nors klubai plaukimo baseinų neturi ir vandens šildyti nereikia, teko pakelti 15-20 proc. dėl didesnių komunalinių mokesčių. "Dabar paslaugos yra brangesnės negu praėjusiais metais, bet mums dar labai toli iki sostinės klubų kainų. Per daug jų užkelti neleidžia konkurencija - kiti Klaipėdos sporto klubų savininkai kažin kodėl nori kuo pigiau parduoti savo paslaugas", - kalbėjo jis.

Klaipėdiškių siūlomi sporto abonementai kainuoja bene ketvirtadaliu pigiau negu Vilniuje veikiančiuose klubuose. "Eolos" tinklo varžovai - sporto klubai "Apelsinas" ir "Klaipėdos Gym". Ž.Skečionis prisiminė, kad ir Klaipėdoje buvo įsikūręs vienas sostinėje dominuojantis klubas, bet po kurio laiko, turbūt neatlaikęs uostamiesčio verslininkų kainų politikos, paliko šį miestą.

"Klaipėdos Gym" klubo, turinčio 22 metrų ilgio baseiną, vadovė Rasa Vilkienė prisipažino, jog dar negavo didesnės komunalinių paslaugų sąskaitos, bet jei po Naujųjų mokesčiai keisis, tai atsilieps ir įstaigos paslaugų kainoms. Ji neslėpė, kad lankytojų skaičius svyruoja - klaipėdiškių noras aktyviai ilsėtis priklauso nuo orų, siūlomų akcijų.

Klaipėdos sporto centro "Oazis" vadovas ir savininkas Mindaugas Vilkas sakė, kad trejus metus veikiantis klubas nekels kainų, nes nori išlaikyti klientus, kuriuos yra pritraukęs didelėmis pastangomis. "Nors paslaugų savikaina didėjo, kainų nekelsime. Perskaičiuosime amortizacijos, rinkodaros išlaidas, stengsimės jas mažinti, tačiau baseino vandenį šildysime tiek pat, kiek ir anksčiau. Mažinti temperatūros negalime dėl teikiamo plataus reabilitacijos paslaugų spektro", - pabrėžė jis.

M.Vilkas užsiminė, kad lankytojų negausėja, o tie, kurie ateina, vis rečiau ryžtasi sudaryti ilgalaikes sutartis ir įsigyti abonementus. "Jaučiame, jog dabar žmones dar išgąsdino ir banko "Snoras" žlugimas, ir euro zonos krizė, jie atsargiau prisiima įsipareigojimus", - pridūrė "Oazis" savininkas.

Kauno sporto klubo "Linija", turinčio plaukimo baseiną, vadovas Aurimas Mačiukas taip pat neslėpė, kad vienuoliktus metus veikiančio klubo lankytojų negausėja, jo manymu, dėl emigracijos ir nestabilios, neprognozuojamos ekonomikos. "Klientų skaičius, palyginti su 2008 metais, sumažėjęs 40 proc, o paslaugų kainos, jei lygintume su pernykštėmis, dėl nuolat didėjančių energetinių sąnaudų, mokesčių naštos pakilo 8 proc. ir grįžo į 2009-ųjų lygį", - dėstė A.Mačiukas.

Plėtra įmanoma

Sporto klubus valdančioms įmonėms klausimas apie plėtrą gana sunkus. Uostamiesčio verslininkas Ž.Skečionis teigė, jog jam priklausantis tinklas "Eola" uostamiestyje plečiamas savininko lėšomis. "Į kitus miestus šį rudenį neplanuojame žengti, o kas bus toliau - matysime", - sakė klaipėdiškis.

Privataus ir rizikos kapitalo fondas "BaltCap", šį rugsėjį nusipirkęs didžiąją dalį 8 klubus valdančios UAB "Impuls LTU" akcijų, žada dar labiau tankinti šių sporto klubų tinklą didžiuosiuose krašto miestuose. Iki šiol jis sostinėje turėjo įsigijęs tris veikiančius klubus, o du - pasistatęs. Šie pavieniai sporto klubai - "Olympic Gym" ir "Grand Gym", "Lietuvos telekomo" - ne kartą keitė savininkus: smulkios įmonės buvo stambinamos.

Kodėl sotinėje nėra tokių tinklų konkurencijos, Kornelijus Čelutka, "BaltCap" investicijų direktorius, teigė negalįs atsakyti. "Kodėl vieni plečiasi, o kiti to nedaro - savininkų reikalas", - mano jis. Be to, K.Čelutka nesutinka, kad klubai "Impuls" Vilniuje neturi rimtos konkurencijos. Investicijų direktoriaus nuomone, jei lygintume sporto centrus pagal baseinus, stipriausias konkurentas būtų "Vichy" vandens parkas. Tiesa, jo paslaugų kainos dar didesnės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"