TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Alkoholinis kokteilis šiurpinančiu pavadinimu nebepardavinėjamas

2013 08 12 10:00
LiMA nuotrauka

Alkoholinio kokteilio reklama bare vaizduoja moterį, ketinančią šokti nuo stogo. Kokteilio pavadinimas – „Savižudybė“. Reklamos ir rinkodaros specialistų teigimu, toks gėrimo pavadinimas peržengia moralės ribas. Baro vadovas patikino, kad kokteilis buvo nepopuliarus.

Penktadienį pranešimą dėl kokteilio pavadinimo ir reklamos išplatino Lietuvos marketingo asociacija (LiMA).

„Internete pasklido alkoholinio gėrimo reklama, vaizduojanti jauną moterį, ketinančią šokti nuo stogo. Kokteilio pavadinimas „Savižudybė“ nepalieka vietos interpretacijoms – Vilniaus centre įsikūręs baras iš tiesų lankytojams siūlo paragauti gėrimo, kuris tiesiogiai asocijuojasi su lietuviams itin skaudžia tema. Ši reklama ne tik pažeidžia reklamos etikos kodeksą, bet ir yra kritiškai vertinama marketingo specialistų“, – rašoma pranešime.

Pasak LiMA ekspertų grupės nario Ryčio Buračo, šalyje, kuri pasaulyje pirmauja pagal savižudybių skaičių, kiekvienas bendruomenės narys turėtų būti sąmoningas ir jausti atsakomybę už jį supančią aplinką.

LiMA akcentuoja, kad joks rinkodaros ir reklamos sprendimas negali nusižengti įstatymams. Alkoholinio kokteilio „Savižudybė“ reklama, LiMA atstovų teigimu, pažeidžia kai kuriuos esminius nurodymus. Lietuvos reklamos etikos kodekse rašoma, jog negali būti teiginių ar vaizdų, skatinančių sveikatai kenksmingą elgesį, nesaugią veiklą. Taip pat reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų, neturi kelti baimės ar panikos be rimtos priežasties.

Beje, dar kontroversiškiau toks kokteilio pavadinimas ir jo reklama atrodo dėl to, kad jis parduodamas kazino namams priklausančiame bare.

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) iki pentadienio dar nebuvo gavęs skundų, susijusių su minėta reklama.

Gavęs redakcijos paklausimą dėl alkoholinio kokteilio reklamos vaizdinės ir žodinės informacijos pateikimo visumos atitikimo teisės aktų reikalavimams, NTAKD pradėjo tyrimą dėl galimo Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 1 d. 11 p. pažeidimo. Jame nurodyta, kad Lietuvos Respublikoje yra draudžiama visų formų alkoholio reklama, pateikianti neteisingą ir (ar) klaidinančią informaciją apie alkoholinius gėrimus. Be to, Reklamos įstatymo 3 str. 1 p. nurodyta, kad reklama turi būti padori ir teisinga.

„Pateikta minėto alkoholinio gėrimo reklama taip pat galimai pažeidžia Reklamos įstatymo 4 str. 2 d. nurodytus visuomenės moralės principus, ja yra skatinamas elgesys, keliantis grėsmę sveikatai, saugumui ir aplinkai. Ūkio subjektui, tokiu būdu socialiai neatsakingai pateikusiam aptariamo turinio alkoholinio gėrimo reklamą, rekomenduotina nedelsiant ją pašalinti, siekiant užtikrinti teisėtus vartotojų interesus ir lūkesčius, taip pat saugią žmogaus ir visuomenės aplinką bei gerovę“, – komentavo NTAKD direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian.

Įmonės, kurioje pardavinėti minėti kokteiliai, barų vadovas sakė, jog kuriant kokteilius bendrovę konsultavo nepriklausomi profesionalūs barmenai. „Kadangi konkrečiai šio kokteilio sudėtį sudarė net trys alkoholiniai gėrimai, toks pavadinimas perkeltine prasme turėjo pažymėti tik gėrimo stiprumą. Jokių kitų ketinimų neturėjome ir peržengti etikos, moralės normų nesiekėme“, – tikino barų vadovas.

Jis teigė, jog atsiliepimų iš klientų apie kokteilio pavadinimą nebuvo negirdėjęs, tačiau gėrimas niekada nebuvo populiarus, todėl jau kuris laikas nebepardavinėjamas.

„Dėkojame už atkreiptą dėmesį ir pagalbą siekiant išvengti galimai prieštaringų vertinimų ateityje, nes kaip tik šiuo metu didelis dėmesys skiriamas naujo formato ir turinio meniu sukūrimui“, – pridūrė barų vadovas.
DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"