TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Alkoholio pirkėjų lauks prekybos tinklų kaimynai

2016 08 27 6:00
Didžiųjų prekybos centrų pastatuose patalpas nuomojasi parduotuvės, prekiaujančios alkoholiniais gėrimais. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Didžiųjų prekybos tinklų memorandumo, kuriuo susitarta iš visų alkoholinių gėrimų pirkėjų reikalauti asmens dokumento, nepasirašiusių parduotuvių savininkai neatmeta tikimybės, kad dėl naujovės jų prekybos apyvarta turėtų šiek tiek padidėti. Kai kurie jų patalpas nuomojasi didžiųjų tinklų pastatuose.

Kaip jau rašė „Lietuvos žinios“, nuo rugsėjo 2-osios didžiuosiuose mažmeninės prekybos tinkluose bus pradėta reikalauti, kad visi asmenys, perkantys alkoholinius gėrimus, nesvarbu, koks jų amžius, pateiktų asmens tapatybės dokumentus su nuotrauka. Manoma, kad dalis prekybos centrų klientų, nenorinčių demonstruoti savo tapatybės arba susirūpinę duomenų apsauga, pasuks į kitas artimiausias parduotuves, kuriose alkoholiniais gėrimais bus toliau prekiaujama įprasta tvarka.

Kaip jau skelbta, memorandumą šių metų birželį pasirašė sveikatos apsaugos ministras Juras Požela, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos (LPĮA) vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas ir bendrovių „Maxima LT“, „Palink“, „Rimi Lietuva“, „Norfos mažmena“, „Prisma LT“, „Aljansas Aibė“ bei Lietuvos kooperatyvų sąjungos vadovai.

Smulkieji neprisidės

„Manau, jog prekybos tinklų sprendimas iš visų pirkėjų reikalauti asmens dokumentų yra neprotinga akcija, sumanyta tam, kad nereikėtų spręsti kitų alkoholio vartojimo mažinimo problemų, ir prie jos, be abejo, neprisidėsiu, kol to nereikalauja įstatymai. Esu tikras, kad ši dirbtina tvarka neveiks, nes didžiulės įtampos neatlaikys parduotuvių kasininkai. Tai parodomoji akcija, kurią politikų akivaizdoje sugalvojo tinklų savininkai, o ją ištverti turės paprasti darbuotojai“, – „Lietuvos žinioms“ kalbėjo Kauno rajono UAB „Talismanas tau“ vadovas Arturas Mackevičius.

Anksčiau jis vadovavo Kauno regiono smulkiųjų verslininkų asociacijai ir sakė galįs atsakingai pareikšti, kad smulkieji verslininkai prekybos tinklų iniciatyvai nepritarė nuo pat pradžių.

„Prekybos srityje dirbu jau 23 metus ir galiu užtikrinti, kad nenorint erzinti žmonių galima elgtis daug kultūringiau. Pavyzdžiui, mano parduotuvėlėse yra aiškūs plakatai su įspėjimais, kad pardavėja, suabejojusi dėl pirkėjo amžiaus, turi teisę reikalauti parodyti asmens dokumentą, ir pirkėjų prašoma dėl to nepykti, nes parduotuvė rizikuojanti netekti leidimo prekiauti alkoholiu.“

Jo nuomone, visiškai gali būti, kad žmonės, nenorintys demonstruoti savo asmens duomenų prekybos centre, pasuks į kitą artimiausią mažą parduotuvę. „Viena iš likusių mano parduotuvių Raudondvaryje yra už kelių šimtų metrų nuo „Iki“ prekybos centro. Neabejoju, kad dalis nepatenkintų naująja tvarka pirkėjų nusipirkti butelio alaus eis į mano arba kitą parduotuvėlę, nors nemanau, kad dėl to prekybos apyvarta padidės dešimtadaliu, todėl iš anksto atsargomis nepasirūpinau“, – kalbėjo verslininkas.

Jis teigė esąs tikras, kad naujoji tvarka alkoholio vartojimo nesumažins, nes jaunimas ir toliau ras būdų apeiti tvarką.

Anot jo, žmonės, ypač senyvi, 20 kartų dažniau nešiodamiesi ir rodydami asmens dokumentus kasininkėms, tiek pat kartų dažniau juos ir paliks, pames arba kitaip praras. „Todėl valstybė turės daug darbo ir gaus daugiau pajamų iš gyventojų už naujų dokumentų gaminimą“, – ironiškai pranašavo jis.

Kaimynai tolerantiški

Šiemet agresyviai mažmeninės prekybos rinkos dalį didinanti ir savo parduotuves šalia didžiųjų prekybos centrų atverianti UAB „Lidl Lietuva“ bent artimiausiu metu prisidėti prie prekybos centrų alkoholio prekybos memorandumo neketina, todėl, matyt, irgi sulauks dalies pirkėjų, nenorinčių parduotuvės kasininkui demonstruoti savo tapatybės.

„Palaikome šią iniciatyvą ir norime akcentuoti, kad savo veikloje vadovaujamės išimtinai Lietuvos Respublikos teisės aktais bei griežtais mūsų įmonės standartais. Visuomet esame pasirengę svarstyti vertingas iniciatyvas, kurios prisideda prie visuomenės gerovės. Rugsėjo 2 dieną dirbsime įprastai atsakingai ir prašysime jaunimo, kad parodytų savo ID korteles“, – „Lietuvos žinioms“ sakė „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė Valerija Lebedeva.

Didžiųjų prekybos centrų pašonėje yra nemažai įsikūrusių pigesniais alkoholiniais gėrimais prekiaujančių parduotuvių. Vienos iš tokių parduotuvių savininkės UAB „Onega Baltic Trade“ vadovas Valentinas Nikiforovas „Lietuvos žinioms“ gyrė prekybos tinklų iniciatyvą. „Iniciatyvą sveikiname, svarstome prie jos prisidėti. Artimiausiu metu sudėliosime galutinius sprendimus, – teigė jis ir pridūrė: – Reikės įprasti. Juk kadaise žmonės piktinosi dėl automobilių parkavimo mokesčio, bet visi įpratome ir gyvename. Nieko nebus, įprasime ir dabar.“

V. Nikiforovas tvirtino nemanąs, kad dėl tokios didžiųjų tinklų tvarkos jo parduotuvių „Gėrimai pigiau“ apyvarta didės.

Tačiau mažiau negu direktorius informuota vienos šio tinklo parduotuvės vadovė „Lietuvos žinioms“ apie reikalavimą parduotuvėje rodyti pasą lakoniškai pareiškė: „Mūsų tai tikrai nepasieks.“

Didžiausiai alkoholio importuotojai – tinka

Didžiausia alkoholinių gėrimų importuotoja UAB „Mineraliniai vandenys“ pateko į kebloką padėtį. Ji ne tik yra alkoholinių gėrimų prekybos centrams, pasirašiusiems memorandumą, tiekėja, bet ir pati valdo netoli prekybos centrų įkurtas parduotuves „Bottlery“, todėl ignoruoti iniciatyvą galbūt būtų dviprasmiška.

„Mineralinių vandenų“ Korporatyvinių reikalų skyriaus vadovė Vaida Budrienė „Lietuvos žinias“ informavo, kad šios parduotuvės prie iniciatyvos nusprendė prisidėti. „Mūsų bendrovė visada pasisakė už alkoholio vartojimo kultūros kėlimą“, – komentavo bendrovės atstovė.

Dėl šios priežasties, anot jos, specialiai plėsti ar keisti gėrimų asortimentą nebūtų prasminga. „Turime savo lojalių pirkėjų. Be to, turime ir sparčiai populiarėjantį nealkoholinių gėrimų asortimentą – įvairių rūšių nealkoholinio putojančio vyno bei alaus. Pastebime, kad vis dažniau vartotojai renkasi būtent šiuos gėrimus“, – tvirtino V. Budrienė.

Nuomininkai prekiaus čia pat

Įdomiausia padėtis yra tų alkoholiniais gėrimais ir pilstomu alumi prekiaujančių parduotuvių, kurios patalpas nuomojasi didžiųjų prekybos centrų, pasirašiusių memorandumą „rodyk pasą“, pastatuose. Mat pirkėjai, nepanorę, pavyzdžiui, „Rimi“ kasininkei rodyti paso ir asmens kodo dėl alaus butelio, išeis pro kasą ir nusipirks alkoholinių gėrimų ten pat patalpas išsinuomojusiose „Vynotekose“.

Alkoholinių gėrimų parduotuvių tinklo savininkė UAB „Gelsva“ valdo mažmeninės prekybos prekių ženklą „Solo-Vynoteka“. Jos savininkai savo planų, siejamų su prekybos centrų iniciatyva, „Lietuvos žinioms“ neatskleidė. Buvusi šio prekių ženklo savininkė UAB „Vynoteka“ šių metų pavasarį baigė bankroto procedūras ir balandžio 11 dieną likviduota.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"