TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Aludariai grumiasi dėl kiekvieno alaus mėgėjo

2015 12 07 6:00
Šiemet alaus rinka smuko, nors metų pradžioje buvo prognozuotas augimas. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Du didžiausi Lietuvos alaus rinkos dalyviai priešingai vertina šios gėrimų rinkos tendencijas ir tęsia agresyvią rinkodarą.

UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ generalinis direktorius Marijus Kirstukas neseniai džiaugėsi šiųmečiais įmonės rezultatais: „Metų pradžioje sakėme, kad elgsimės agresyviai rinkoje, ir 9 mėnesių rezultatai tai patvirtina“. Pasak šios bendrovės vadovo, alaus ir nealkoholinių gėrimų pardavimas pirmuosius tris metų ketvirčius, palyginti su praėjusių metų sausiu-rugsėju, augo 14 procentų. Lietuvoje pardavimas padidėjo 9 proc., eksportas – 32 proc.

Jis pripažino informacijos apie bendrą alaus rinkos augimą neturįs, tačiau manąs, kad ji paaugo 4–5 procentus. Panašų augimą „Kalnapilio-Tauro grupės“ vadovas prognozuoja ir kitais metais.

Rolandas Viršilas. /Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Susitikime su žurnalistais spalį kitos alaus gamybos grupės UAB „Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas, apžvelgdamas aštuonių mėnesių rezultatus, teigė, kad grupės alaus rinkos dalis Lietuvoje padidėjo iki 40 proc., tačiau apgailestavo, kad pačios alaus rinkos augimas rodo neigiamas tendencijas. Šios grupės duomenimis, per 8 mėnesius rinka smuko 0,8 proc., nors metų pradžioje buvo prognozuotas 1,2 proc. augimas.

„Žvelgdami į situaciją, prognozuojame, kad šiemet alaus rinka trauksis 0,7 procento“, – kalbėjo R. Viršilas. Jo nuomone, 2016 metais alaus rinka mažės dar 0,6 proc. dėl akcizų ir gyventojų emigracijos.

Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenimis, šiemet per aštuonis mėnesius Lietuvos alaus rinka paaugo 5,3 procento.

Plauks su gaiviaisiais

M. Kirstukas teigė, kad Lietuvoje dėl aštrios konkurencijos alaus gamybos bendrovių pelningumas neviršija 2–3 procentų. Tai gerokai prastesnis rodiklis nei kitų ES valstybių alaus kompanijomis.

Marijus Kirstukas.

Stiprindama savo pozicijas, „Kalnapilio-Tauro grupė“ nusprendė aktyviai plėstis į kitas Baltijos valstybes, bet ne su alumi, o su gaiviaisiais karbonizuotais gėrimais. „Neseniai pasirašėme sutartis su gėrimų gamybos milžine „PepsiCo“ dėl jos produkcijos platinimo Baltijos valstybėse nuo 2016 metų sausio. Tai neabejotinai padidins ir pardavimą, ir pajamas“, – sakė šios grupės vadovas. Jis pasakojo, kad „Kalnapilio-Tauro grupė“ gaiviuosius gėrimus gamins ir platins Latvijoje ir Suomijoje, o Lietuvoje kol kas tik platins. Pagal sutartį bendrovė atstovaus šiems prekių ženklams: „Pepsi“, „Mirinda“, „7Up“ ir „Mountain Dew“.

Pasak M. Kirstuko, gaiviųjų karbonizuotų gėrimų rinka Baltijos valstybėse stagnuoja, nes šių produktų vartojama 2–2,5 proc. mažiau negu Centrinėje Europoje, o Lietuvoje yra ir didelė konkurencija, nors vietiniai prekių ženklai dar nepakankamai įsitvirtinę, o kitose valstybėse konkurencija per maža.

Pasaulyje, o kartu ir Lietuvoje, dabar dominuoja „Coca-cola“, tačiau „PepsiCo“ produktų krepšelyje, anot M. Kirstuko, yra ir plati paletė gaiviųjų gėrimų, ir užkandžiai. „Sieksime, kad bent Baltijos valstybėse lyderių santykis pasikeistų, – teigė M. Kirstukas ir pažymėjo: – Yra pastebėta, kad konkurencija skatina vartojimą.“

Stebins unikalumu

Abiejų aludarių bendrovių vadovai neabejoja, kad Lietuvoje toliau labiausiai augs premium rūšies alus. Tačiau siekdamos stebinti alaus mėgėjus, abi bendrovės įrengia mažas daryklėles ir jose kuria vis daugiau išskirtinių unikalaus skonio ir netradicinės receptūros alų, kurį įdomu ragauti.

„Švyturys –Uutenos alus“ dar pernai rudenį pristatė „Raudonų plytų“ alaus grupę. Prieš keletą dienų bendrovė pranešė apie kartu su garsiu aludariu Garrettu Oliveru sukurtą alų „Jam Session“, kuris verdamas iš lietuviškos beržų sulos.

„Kalnapilio-Tauro grupė“ džiaugiasi visiškai pasiteisinusiu „Vyšnių alumi“, o išskirtinės receptūros ir unikalaus skonio kraft rūšies alus kuriamas grupei priklausančioje „Vilkmergės“ darykloje. Pasak M. Kirstuko, „Vilkmergės pajamos“ per šių metų devynis mėnesius paaugo 60 procentų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"