TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Alus buteliuose lietuviams per brangus

2013 03 06 6:00
Lietuvoje stipresnis nei 5,6 proc. alus sudaro 85,2 proc. viso parduodamo alaus kiekio, nors pasaulyje tokio alaus pardavimo vidurkis siekia vos 5 procentus. / Romo Jurgaičio nuotrauka

Šiemet įsigalioję apribojimai turėjo stiprų poveikį alaus pardavimui - šį sausį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu mėnesiu, visa rinka smuko 14,6 procento.

Šiuo metu labiausiai sumažėjo alaus PET pakuotėmis (37,7 proc.) ir buteliais (10,5 proc.) pardavimas. Augo tik skardinėmis parduodamo alaus dalis - ji padidėjo 14,2 procento. Tai rodo rinkos tyrimų bendrovės "Nielsen" duomenys. Iš dalies rinkos pokyčius lėmė nuo 2013 metų sausio 1 dienos Lietuvoje įsigalioję apribojimai mažmeninės prekybos įmonėse pardavinėti alų, sidrą ir alkoholinius kokteilius, stipresnius nei 7,5 proc. ir išpilstytus į didesnę negu 1 litro tarą.

Lietuvos pirkėjai teikia pirmenybę į PET pakuotes ir skardines išpilstytam alui. Kokybiškesnio, tačiau brangesnio alaus, išpilstyto į butelius, lietuviai suvartoja vos ketvirtadalį.

Tuo metu vokiečiai net 87,7 proc. alaus parduoda buteliais. Į pakuotes ir skardines išpilstytas alus šioje "alaus kultūros" šalyje užima marginalinę rinkos dalį.

Stipraus alaus suvartojo mažiau

UAB "Švyturys-Utenos alus" generalinis direktorius Rolandas Viršilas mano, jog apribojimai turėjo reikšmingą įtaką rinkai.

"Galima daryti prielaidą, kad dėl sumažėjusių pakuočių rinka papildomai krito 4-6 proc.", - sako jis. Be to, anot R.Viršilo, gerokai sumažėjo stipraus ir šiek tiek augo silpno alaus vartojimas. Pavyzdžiui, lyginant 2012 ir 2013 metų sausį, 5-5,9 proc. stiprumo alaus buteliais rinkos dalis išaugo 6,2 proc., o 7 proc. ir stipresnio alaus - 8,4 proc. sumažėjo.

Lietuvoje stipresnio nei 5,6 proc. alaus išgeriama labai daug. Jis sudaro net 85,2 proc. viso parduodamo alaus kiekio, nors pasaulyje tokio alaus pardavimo vidurkis siekia vos 5 procentus.

R.Viršilas mano, kad gėrimų pramonei atsigauti iš dalies trukdo dideli kontrabandos mastai. / Arvydo Jockaus nuotrauka

Lietuvoje daugiau kaip pusė alaus išpilstoma į PET pakuotes, o Vakarų šalyse, kur išplėtota alaus kultūra, ši tara alui beveik nenaudojama. "PET pakuotė yra mažiausiai tinkama alui, nes joje kokybė išsilaiko silpniausiai, tinkamiausias alui laikyti yra stiklo butelis. Deja, į butelius supilstytas alus pernai, norime tikėtis, pasiekė rekordines žemumas - ji sudarė 24,5 proc. rinkos. Tai šalies alaus kultūrai tikrai neteikia pasididžiavimo", - mano UAB "Švyturys-Utenos alus" rinkodaros direktorė Aušra Vasiljevienė.

Gėrimų pramonė dar neatsigavo

"Nielsen" duomenimis, alaus rinka pernai smuko 6,4 proc., o, palyginti su 2011 metais, alaus parduota beveik 19 mln. litrų mažiau. R.Viršilas teigia, kad daugiau kaip 54 proc. šio nuosmukio lėmė nepalankūs orai - stiprūs šalčiai žiemą, vėsi ir drėgna vasara, per kurią parduota mažiausiai nuo 2009 metų recesijos, bei vėlyvas ir palyginti šaltas ruduo. Kitos dvi priežastys, lėmusios rinkos susitraukimą, - neauganti gyventojų perkamoji galia bei prastėjanti demografinė padėtis. Gyventojų per 2012 metus sumažėjo dar 28,5 tūkstančio.

Iš recesijos duobės vis dar kopia visa gėrimų pramonė, tuo metu maisto pramonė jau atsitiesė. Statistikos departamento duomenimis, maisto pramonės pelnas prieš apmokestinimą nuo žemiausios 253 mln. litų ribos 2009 metais pakilo iki 348,4 mln. litų 2012 metais, o gėrimų pramonės pelnas atitinkamai smuko nuo 132,1 mln. iki 85,5 mln. litų.

Tiesa, žemiausią ribą gėrimų pramonė buvo pasiekusi 2010 metais, kai pelnas prieš apmokestinimą siekė vos 3,6 mln. litų. R.Viršilas mano, kad gėrimų pramonei atsigauti iš dalies trukdo dideli kontrabandos mastai.

Labiausiai nuo 2009 iki 2012 metų išaugo pieno produktų ir nealkoholinių gėrimų apyvarta - atitinkamai 19,5 ir 7,2 proc., alaus ir alaus kokteilių apyvarta per šį laikotarpį augo 4,3 proc., o kitų nealkoholinių gėrimų - smuko 5,2 procento.

R.Viršilas pastebi ir kitą rinkos tendenciją - augančią įvairių rūšių spirituoto vyno rinkos dalį. Antai viename iš prekybos tinklų pernai 6 proc. stiprumo alaus pardavimas išaugo 4 proc., o spirituoto vyno - net 64 procentais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"