TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Alus kinams - ne naujiena

2012 07 14 9:13
Kinijos Šandungo provincijos delegaciją sudomino lietuviško alaus pasaulinis pripažinimas. /Vidos Bortelienės nuotrauka 

Lietuvos aludarių pastangos įžengti į milžiniškas Azijos rinkas primena posakį - lašas jūroje. Tačiau kitos išeities nėra, kai savame krašte vartojimas neauga. 

Į komercines žvalgytuves atvykstančios įvairių Kinijos regionų verslininkų delegacijos Klaipėdoje gana dažnos. Paprastai domimasi krovinių gabenimu per uostą ar veiklos sąlygomis laisvojoje ekonominėje zonoje. Apčiuopiamų tokių vizitų rezultatų kol kas beveik nematyti. Tačiau iš šią savaitę uostamiestyje apsilankiusių Šandungo provincijos atstovų naudos gali tikėtis bent jau vietos aludariai, surengę "Švyturio" alaus degustaciją. Vaizdžiai pademonstruota abi šalis nuo praėjusių metų jungianti verslo srovelė, tikimasi, įgis platesnį žinomumą ir galbūt išsilies į gilesnę alaus upę. 

Sulygino tradicijas

Vizitą uostamiestyje pradėję nuo ekskursijos alaus darykloje, po jos svečiai su žurnalistais dalijosi maloniais įspūdžiais. Delegacijos vadovas Yang Shaolun sakė, kad išragavo visas alaus rūšis, kurias gamina "Švyturys". "Girdėjome daryklos istoriją, sužinojome, kad "Švyturys" naudoja aukščiausio lygio pasaulio technologijas, džiaugiamės, kad Lietuvoje yra tokia stipri kompanija, alaus skonis mums labai patiko", - provincijos ekonomikos ir informacijos komisijos atstovo žodžius vertė lietuviškai kalbantis kinas.

Tolimo krašto verslininkams gal nepasirodė svarbu, kad bendrovė "Švyturys-Utenos alus" pernai pelnė Lietuvos metų eksportuotojo apdovanojimą, kurį jiems rodė įmonės vadovas Rolandas Viršilas. Tačiau įstrigo į atmintį, kaip svečiai pažymėjo, ta aplinkybė, kad "Švyturio" alus pelno aukštus Amerikos kritikų vertinimus, yra gavęs net aukso medalį ir geriausio alaus titulą, kaip ir jų provincijos Čingdao daryklos alus. Šis alus Amerikos rinkoje žinomas nuo 1972 metų. Gaminti jį pradėjo išeiviai iš Vokietijos 1903 metais. O tai reiškia, kad ten skleidžiamos vokiškos tradicijos. Šiuo metu Čingdao alaus kompanija turi 48 daryklas, eksportuoja produkciją į 50 šalių.

Populiaresnė ryžių degtinė

Kinai pasigyrė, kad Čingdao alaus pasirodė ir Lietuvos prekybos tinkluose, kartu pasidžiaugė, jog lietuviško alaus atsirado Kinijoje. Grįžę į savo šalį žadėjo padėti, kad jo būtų galima nusipirkti visose provincijos parduotuvėse. Iki šiol kinams Lietuva, pasak Y.Shaolun, asocijuojasi su krepšiniu, bet jis mano, kad ateityje išgarsės ir prekės ženklas "Švyturys".

Čingdao Kinijoje garsėja kaip alaus miestas, jame net yra Alaus gatvė, kurioje gausu įvairios šios pramonės šakos simbolikos, o rugpjūčio mėnesį rengiamas Alaus festivalis, kaip Vokietijoje, į kurį pristatyti produkcijos atvyksta garsiausios pasaulio kompanijos.

Y.Shaolun pažymėjo, kad populiariausias alkoholinis gėrimas Kinijoje išlieka ryžių degtinė, bet ekonominis pakilimas didina gyventojų pajamas, o tai skatina vartoti ir alų, ir geriausią vyną iš Europos.

Provincijos užsienio prekyba 2001 metais ūgtelėjo 11 proc. ir pasiekė 570 mlrd. JAV dolerių.

Plečia geografiją 

Milžiniška Kinijos rinka lietuvius vilioja. Kol kas siunčiamos nedidelės "Švyturio-Utenos alaus" produkcijos partijos, tačiau siekiama, kad reguliariai būtų išvežama ir atkeliautų į Čingdao uostą po konteinerį per mėnesį. Tai - 12 tūkst. litrų. Kiti Lietuvos aludariai, R.Viršilo žiniomis, šios rinkos dar neatvėrė. 

"Kinija - didelė ir mums labai įdomi rinka, su savo specifine infrastruktūra, reikalavimais. Turime ambicingų planų, matome perspektyvas, tad šiuo metu mums reikia tik kantrybės juos perprasti", - aiškino bendrovės generalinis direktorius.

Eksporto vadovo Raimundo Laurikėno teigimu, Kinijoje "Švyturio" produkciją dažniausiai renkasi didesnes už vidutines pajamas gaunantys klientai. Lietuviškas alus nepigus - kainuoja apie 50 juanių (maždaug 22 litus). Kinai turi nemažai savų alaus rūšių, tačiau jiems patinka iš Lietuvos importuojamo alaus skonis, be to, gerti atvežtą, o ne vietinį alų Kinijoje yra madinga.

"Vien Šandungo provincijoje gyvena daugiau kaip 90 mln. gyventojų - ji kaip 25 Lietuvos. Šiuo metu ten eksportuojame "Švyturio Ekstrą", "Švyturio Baltiją" ir sidrą "Kiss". Taip pat kitąmet sieksime aktyviau išnaudoti Kinijos regioną, esantį arčiau Rusijos, jame įsikūrę nemažai miestelių ir vietovių, į kurias iš gretimos Rusijos atvyksta turistų. Drauge bus plečiamas pardavimas į Honkongą, - pabrėžė R.Laurikėnas.

Pernai bendrovė pradėjo produkcijos eksportą į Afriką - į Nigeriją. Dar šiais metais planuoja stiprinti savo pozicijas Rusijoje, Didžiojoje Britanijoje, Australijoje ir Lenkijoje. Produkciją nuo praėjusių metų vėl tiekia Danijai, Vengrijai.

2011 metais į Rusiją vežta per 60 proc. daugiau produkcijos negu užpernai, į Norvegiją - daugiau kaip du kartus. Bendrovės eksportas į Airiją ir Baltarusiją 2011-aisiais didėjo penktadaliu, į Lenkiją - ketvirtadaliu, į Angliją - 5 procentais.

Iš viso eksporto mastas 2011 metais išaugo trečdaliu - iki 25,1 mln. litrų. "Tokių gerų rezultatų buvo laukiama ir tikimasi - juos lėmė sėkmingas įdirbis ir aktyvi plėtra užsienio šalyse", - teigė R.Laurikėnas. Šiemet eksportą, iš viso į 26 valstybes, tikimasi padidinti dešimtadaliu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"