TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Apgadinta siunta – gavėjo galvos skausmas

2014 08 05 6:00
Netinkamai supakavus siuntą, išsiliejęs skystis gali apgadinti ir šalia esančias kitas siuntas. Lietuvos pašto nuotrauka

Siuntėjui išsiuntus netinkamai supakuotą siuntą, ją gavęs asmuo gali likti bene tuščiomis. Netinkamai supakuota siunta atima iš jo galimybę reikalauti žalą atlyginančios kompensacijos.

Dienraščio skaitytoja K. M. (redakcijai vardas ir pavardė žinomi) pasakojo pavasarį atostogavusi Rodo saloje, kur vietiniame turgelyje įsigijo autentišką arbatos servizą. Pigiomis oro linijomis atskridusi ir tik rankinį bagažą teturinti moteris patogumo sumetimais pirkinį nusprendė į namus išsiųsti paštu. Tačiau po atostogų ją pasiekęs siuntinys su suvenyru iš šiltųjų kraštų vietoj malonių prisiminimų sukėlė pyktį – arbatinio ąselė buvo nulūžusi, o vienas iš servizo puodelių – suskilęs.

„Kai kreipiausi į paštą pasiaiškinti dėl apgadintos siuntos, išgirdau, jog Lietuvos paštas neturi galimybių atlyginti patirtos žalos, nes siunta buvo išsiųsta ne Lietuvoje. Jei noriu gauti kompensaciją, pasirodo, reikia kreiptis į siuntimo bendrovę, t. y. Graikijos paštą. Nesuprantu, kodėl patirtos žalos neatlygina tie, kurie pristato siuntą. Juk būčiau galėjusi nupirktą servizą iš užsienio vežtis pati ir saugoti jį kaip savo akį“, - apgailestavo dienraščio skaitytoja.

Svarbiausia – tinkama pakuotė

Bendrovės Lietuvos pašto atstovė spaudai Aurelija Jonušaitė LŽ paaiškino, kad šiuo atveju, kai siunta buvo išsiųsta užsienio šalyje, už siuntą atsakingas yra siuntėjas ir siunčianti šalis. Jei siunta būtų siunčiama iš Lietuvos, tuomet už siuntos pristatymą atsakingas būtų Lietuvos paštas. Vis dėlto jei siunta nėra drausta, bendrovė atsako tik už siuntos pristatymą, bet ne jos turinį.

Kokybiškas siuntos pristatymas labiausiai priklauso nuo tinkamo jos supakavimo. Lietuvos paštas negali atplėšti siuntos ir įsitikinti, ar siunčiamas daiktas yra supakuotas tinkamai. Tik tais atvejais, kai akivaizdžiai matyti, jog siunta supakuota visiškai nesivadovaujant rekomendacijų, pašto darbuotojai gali atsisakyti ją priimti. Pavyzdžiui, taip yra nutikę, kai kartą žmogus pageidavo siųsti kompiuterį, įpakuotą į paprasčiausią prekybos centro maišelį.

„Netinkamai supakavus siuntą, transportavimo metu gali būti pažeista pakuotė, o kartu ir viduje esantys daiktai. Ypač reikėtų atkreipti dėmesį į siuntos pakuotę, jei siunčiami dužūs daiktai arba skysčiai. Netinkamai supakuoti tokie daiktai gali sudužti arba išsilieti. Maža to, išsiliejęs skystis gali apgadinti ir šalia esančias kitas siuntas. Galima įsivaizduoti, kaip jaučiasi žmogus, ne dėl savo kaltės gavęs sulietą siuntą. Deja, jei siunta nebuvo drausta, mes niekuo negalime padėti - tik grąžinti siuntimo išlaidas“, - apgailestavo pašnekovė.

Kai Lietuvoje siunčiama registruota siunta yra pažeidžiama arba dingsta, siuntėjui atlyginamos dvigubos siuntimo išlaidos. Pavyzdžiui, jei siuntimas kainavo 12 litų, tai Lietuvos paštas išmoka 24 litų kompensaciją. Siunčiant į užsienio šalį, atlyginamos siuntimo išlaidos ir dar pridedama 30 SDR (Tarptautinio valiutos fondo piniginis vienetas) - apie 120 litų. Tuo tarpu jei siunčiama neregistruota siunta, siuntėjui už patirtą žalą Lietuvos paštas atlyginti patirtos žalos neturi galimybių. “Neregistruotosios siuntos neįrašomos į jokius siuntimo dokumentus, todėl net neturime galimybių patikrinti, ar ta siunta apskritai buvo išsiųsta. Todėl visada savo klientams rekomenduojame siuntą registruoti – taip bus galima sekti siuntos judėjimo kelią, o siunčiant vertingus daiktus tokią siuntą reikėtų apdrausti”, - paaiškino Lietuvos pašto atstovė.

Panašią tvarką taiko ir privačios siuntas pristatančios bendrovės. Siuntas visoje Europoje pristatanti bendrovė „DPD Lietuva“ klientams taip pat neatlygina žalos, jei siunta buvo apgadinta dėl netinkamo jos įpakavimo. Tik tais atvejais, kai gabenant registruotą pašto siuntą Lietuvoje ji dingsta arba yra apgadinama dėl bendrovės kaltės, siuntėjui išmokama kompensacija iki 520 eurų (1795,45 lito), atsižvelgiant į siuntos pobūdį ir apgadinimo aplinkybes.

Negali išvengti apgadinimo

Kastytis Valantinas, „DPD Lietuva“ vykdomasis direktorius, pažymėjo, kad atvykęs pas klientą paimti siuntos ir matydamas, kad jos supakavimas neatitinka saugumo reikalavimų, kurjeris iš karto informuoja klientą, jog siunta transportavimo metu gali nukentėti, ir tai pažymi važtaraštyje. Tokia tvarka, anot jo, yra skaidri ir todėl pasitvirtina. „Tiesa, per penkiolika veikimo metų Lietuvos rinkoje pastebėjome besikeičiantį žmonių požiūrį. Anksčiau dalis siuntų būdavo siunčiamos maišiukuose, o dabar žmonės pasistengia surasti dėžę ir dar prideda į ją papildomos apsauginės medžiagos bei imasi kitų priemonių rizikai sumažinti“, - pasakojo pašnekovas.

A. Jonušaitė teigė, kad per metus Lietuvos paštas vidutiniškai išsiunčia ir gauna daugiau negu 50 mln. siuntų. Dėl didelių apimčių ir spartaus tempo siuntos, kitaip nei įsivaizduoja gyventojai, nėra kraunamos po vieną. Pašnekovė paragino prisiminti, kaip oro uostuose į lėktuvus ir iš jų kraunami keleivių lagaminai – būtent taip transportuojami ir siuntų maišai, į kuriuos sukraunamos siuntos, todėl tvirta ir kokybiška siuntos pakuotė – būtina norint gauti nepažeistą siuntą.

Be to, iki pasiekdama gavėją siunta pereina ne vieną etapą: pirmiausia ji apdorojama pašte, vėliau transportuojama į Pašto skirstymo departamentą, kur visos siuntos išrūšiuojamos pagal valstybes, miestus ir t. t. Tarptautinės siuntos dar pereina patikrą oro uoste, kur yra pakraunamos į lėktuvus. Atvykusių į užsienio šalį siuntų laukia tos pačios procedūros kaip ir Lietuvoje.

Garantija – tik draudžiantis

Kadangi pašto darbuotojai negali atidaryti siuntinio ir įvertinti, ar siunčiamas daiktas supakuotas tinkamai, atsakomybę turi prisiimti ir pats klientas. Norėdamas garantijos, kad už visus siuntinio apgadinimus atsakys siuntėjas, jis siuntą turi apdrausti.

Lietuvos pašto atstovė nurodė, kad registruotoji apdraustoji, arba įvertintoji, korespondencijos siunta, siunčiami Lietuvoje, gali būti apdrausti iki 4 tūkst. litų.

Panaši riba galioja ir tarptautinėms siuntoms - jos gali būti apdraustos ne didesne kaip 1 tūks. SDR. Draudimo mokestis, tiek siunčiant Lietuvoje, tiek į užsienio šalis, klientui kainuoja 12 litų, neatsižvelgiant į draudžiamą sumą.

Ragina pasidomėti reikalavimais

Planuojant siųsti siuntą į užsienį, Lietuvos paštas rekomenduoja pasidomėti atitinkamos valstybės taikomais apribojimais, nes jie skirtingose šalyse skiriasi. Pirmiausia prieš pakuojant siuntą reikėtų įsitikinti, kad joje nėra draudžiamų siųsti daiktų. Pavyzdžiui, adresato siunta nepasieks, jei siunčiamos narkotinės ir psichotropinės medžiagos, ginklai, sprogiosios, radioaktyviosios, toksinės, oksiduojančios medžiagos ar nuodai. Siuntoje taip pat negali būti degtukų, žiebtuvėlio, magneto ar aerozolio. Paštu negalima siųsti alkoholinių gėrimų, stipresnių nei 70 procentų.

Siųsti paštu draudžiama ir gyvus gyvūnus, nebent tai yra bitės, dėlės, šilkverpiai, parazitų bei kenkėjų naikintojai. Juos galima siųsti registruotose smulkiose siuntose, oficialiai pripažintoms institucijoms.

Tuo tarpu monetas, banknotus, vertybinius popierius, kelionių čekius, tauriuosius metalus ar brangakmenius galima siųsti tik įvertintose siuntose. Siunčiant maisto produktus, pavyzdžiui, mėsą, jų svoris neturėtų viršyti 5 kilogramų. Maisto produktai turėtų būti įdėti į hermetinę pakuotę.

Bene paprasčiausia paštu siųsti knygas, mat jas pakanka įdėti į voką, turintį minkštą apsauginį sluoksnį, arba supakuoti jas į raukšlėtąjį popierių ar dėžutę. Su kitais siunčiamais daiktais gali tekti padirbėti kur kas kruopščiau.

Pavyzdžiui, siunčiant elektroninius prietaisus ar kitus trapius daiktus reikėtų pasirūpinti, kad visos atskiros ar atsikišusios dalys, pavyzdžiui, arbatinuko ąselė, būtų atskirai apvyniotos. Rekomenduojama, kad tokio daikto apsauginė medžiaga būtų bent 5 centimetrų pločio. Jeigu pakuotėje atsiranda tuščių erdvių, jas reikia užpildyti oro maišeliais, putplasčiu arba kitokia apsaugine medžiaga.

Elektroninius prietaisus geriausia siųsti originalioje prietaiso gamintojo pakuotėje. Atidumo pareikalauja ir paštu siunčiami skysčiai. Svarbu, kad jie būtų sandariuose induose, o kiekvienas jų įdėtas į specialią tvirtą dėžutę, užpildant tuščias jos ertmes.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"