TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Apyvartą kelia uosto patrauklumas

2016 05 10 6:00
Per 4 mėnesius Klaipėdoje perkrauta 13,28 mln. tonų krovinių, 9,1 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Baltijos rytinėje pakrantėje krova didėja tik trijuose uostuose: Ust Lugoje, Liepojoje ir Klaipėdoje. Pagal prieaugį nuo metų pradžios Lietuvos uostas pirmauja.

Pirmojo ketvirčio duomenimis, Klaipėda regione užima 4 poziciją, po 3 Rusijos uostų– Ust Lugos (22,3 mln. tonų), Primorsko (15,9 mln.tonų) ir Sankt Peterburgo (11,9 mln. tonų). Tačiau nuo pastarojo mūsų uostą, lyginamuoju laikotarpiu perkrovusį 10 mln. tonų krovinių, skiria mažiau nei 2 mln. tonų. Ir tai, pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovo Arvydo Vaitkaus, artina svajonę, kad seniausio Rusijos lango į Europą ir Klaipėdos krova susilygintų.

Nes pagal paskirtį šie tradiciniai uostai panašūs.

Klaipėda – lyderė

Nė viename uoste prekyba neaktyvėjo taip, kaip Klaipėdoje – per pirmąjį ketvirtį šiemet čia krauta beveik milijonu tonų krovinių daugiau nei pernai. Ust Lugoje (+4,1 proc.) ir Primorske (5,6 proc.) padidėjimas nesiekė 900 tūkst. tonų kiekviename, o Sankt Peterburgas (-8,2 proc.) patyrė milijono tonų netektį.

Per 4 mėnesius Klaipėdoje perkrauta 13,28 mln. tonų krovinių, 9,1 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Šių metų krovos aktyvumui įtakos turėjo ir strigusios Rusijos derybos su Lenkija dėl leidimų vežti krovinius Lenkijos keliais, ir spartus naftos terminalų darbo tempas. Jeigu „Klaipėdos nafta“ ir „Krovinių terminalas“ jį išlaikys, A. Vaitkus tikisi, kad šiemet Klaipėdos uoste gali būti pasiekta nauja krovos aukštuma. Pernai apyvarta didėjo iki 38,5 mln. tonų.

Balandis, pasak A. Vaitkaus, rekordinis ir pagal krovą, ir pagal pajamas, atitinkamai 4,2 proc. ir 3,8 proc. daugiau nei planuota. Nors balandį sulėtėjo skystųjų krovinių apyvarta dėl „Orlen Lietuvos“ gamyklos remonto, nuo metų pradžios skystųjų krovinių pilta ketvirtadaliu daugiau nei pernai – 4,22 mln. tonų. Generalinių krovinių per sausį-balandį padaugėjo 9 proc. – iki 4 mln. tonų, o pagal tonažą didžiausia apyvarta tradiciškai išsiskiria birieji kroviniai, nors jų krauta 1,6 proc. mažiau nei pernai – 5 mln. tonų.

Pagrindinė Klaipėdos konkurentė išlieka Ryga, o Talino apyvarta dukart lėtesnė, nors jo fizinis pajėgumas toks pat, kaip šiųdviejų varžovių. Nuosmukio tendencijos neapleidžia ir Ventspilio.

Tarifai – ne viskas

Latvijos televizijai duodamas interviu Rygos uosto valdybos pirmininkas Andris Ameriks teigė, kad krovos uostuose nuosmukis nėra katastrofa, tačiau rodo, jog tikslinga svarstyti Latvijos geležinkelių tarifų politiką. Esą tvirtinti, kad mažėjimą lemia Rusijos įtaka, neleidžia Klaipėdos uosto, kur apyvarta didėja, pavyzdys.

Nors krovos netektys buvo numatytos sudarant Rygos uosto biudžetą, dabar tariamasis su kompanijomis dėl krovos tarifų mažinimo. Matant, kad pirmą ketvirtį krova smuktelėjo 13,8 proc., galimas kuklesnis kai kurių didžiųjų projektų investicijų mastas. Tačiau A. Ameriks pažymi, kad neišsipildė praėjusių metų rudens prognozė, jog šiemet Rusija nutrauks anglių eksportą per Latvijos uostus. Per ketvirtį anglių krova sudarė trečdalį visos Rygos uosto apyvartos.

A. Vaitkaus pastebėjimu, Klaipėdos uosto apyvarta didėja ne pirmą ketvirtį, o daugybę metų nuosekliai. Pastarųjų metų investicijos davė startą birių krovinių ir konteinerių paskirstymo centrams, SGD terminalui, uoste pradėjo veiklą modernus keleivius priimantis ir krovinius apdorojantis terminalas.. Atsigauna konteinerių krova, o ro-ro krovinių per 4 mėnesius padaugėjo 16 procentų. Tokia mūsų uosto paklausa atskleidžia, kad čia daugiau tvarkos ir ekonominio aiškumo. Jaučiama, kad tai, jog uoste yra ne tik krovos kompanijos, bet veikia laivų remonto bei statybos įmonės, kompleksas paslaugų rinkoje prideda patrauklumo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"