TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Atplukdyta nafta pasuks į Baltarusiją

2010 09 03 0:00
Bendrovė "Klaipėdos nafta" Baltarusijos naftą į vagonus pils iki rugsėjo 19 dienos.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Klaipėdos uoste baigus iš tanklaivio "Minerva Helen" į rezervuarus pumpuoti Baltarusijai skirtą eksperimentinę Venesuelos naftos siuntą, nafta pradėta pilti į geležinkelio cisternas, kuriose pasieks kaimynę šalį.

Sekmadienį pirmą kartą į Klaipėdos uostą laivu atplukdyta 80 tūkst. tonų Venesuelos naftos greičiau kaip per 3 paras supilta į bendrovės "Klaipėdos nafta" rezervuarus. Graikų tanklaivis "Minerva Helen" rugsėjo 1-osios pavakarę atsišvartavo nuo pirmosios uosto krantinės ir jau išplaukė.

Eksperimentas pavyko.

Kaip sakė "Klaipėdos naftos" gamybos direktorius Gediminas Vitkauskas, krovinys išpumpuotas sklandžiai. "Naftos žaliava lengvai priimama, perpilama ir transportuojama. Tai labai technologiškas krovinys, reikalaujantis mažai energijos išteklių. Naudojome tik elektrą, garo neprireikė. Išsiųsti visą naftą anksčiau kaip iki rugsėjo 19 dienos mums neleidžiama, nes tai, matyt, susiję su gamybos procesais", - naują patirtį LŽ komentavo G.Vitkauskas.

Iš tanklaivio nafta buvo supilta į 4 rezervuarus. Už jos išvežimą iš Klaipėdos uosto atsakinga koncernui "Belneftechim" priklausanti įmonė "Transchema", vienintelė turinti teisę gabenti naftą Baltarusijos geležinkeliais. Šiuo metu Novopolocko naftos perdirbimo gamyklai skirta nafta Klaipėdoje pilama į baltarusiškus geležinkelio vagonus, tačiau gali būti naudojami ir lietuviški, kadangi cisternų vienu metu reikia labai daug. Nafta bus pilama į 1500 cisternų, jos bus sukabintos į 25 sąstatus po 60 vagonų.

Klaipėdos muitinės atstovė Rasa Rentauskienė patikino, kad krovinių įforminimo procedūros vyksta sklandžiai. "Šis atvejis išskirtinis, aptartas iš anksto, numatant tuos muitinės darbo metodus, kurie netrukdytų verslui. Procedūros atliekamos elektroniniu būdu. Jei dokumentai parengti, įforminti sąstatą tetrunka iki 30 minučių. Ateityje, jeigu "Klaipėdos nafta" krautų didelius Venesuelos naftos kiekius, jai pasiūlyta kreiptis į Klaipėdos muitinės teritorinį padalinį dėl procedūrų supaprastinimo. Tada įmonė prisiimtų dalį atsakomybės, o muitinė tik kontroliuotų", - paaiškino R.Rentauskienė.

Perpilant naftą atliekami oro taršos matavimai, nustatomos kvapo sklidimo ribos. Šiam darbui pasamdyta įmonė "Ekolabora" duomenis pateiks Klaipėdos aplinkosaugininkams. "Kol kas jokio kvapo nejutome, gyventojai neskambina ir nesiskundžia", - teigė G.Vitkauskas.

Sutartis nereikalauja klientui teikti raštiškų paaiškinimų, tačiau į naftos terminalą atvykę Baltarusijos atstovai nuo pat tanklaivio atplaukimo dienos visą procesą įdėmiai stebi.

"Sutartis su Baltarusijos klientu sudaryta tik dėl bandomosios partijos nurodytomis sąlygomis. Konkurentų turime daug", - pažymėjo "Klaipėdos naftos" gamybos direktorius.

Keliai nežinomi

Kaip jau rašė LŽ, dar neaišku, ar Baltarusija Klaipėdos uostą pasirinks kaip tinkamiausią logistikos požiūriu ir ar iš viso bus gabenami per Baltijos uostus numatyti naftos kiekiai iš Venesuelos. Gali būti, kad Baltarusija atsisakys alternatyvaus energetinio maršruto, nes tanklaivių nesulaukiama tiek, kiek žadėta - išsiųsti po vieną per savaitę.

Baltarusija bendradarbiavimo sutartį su Venesuela pasirašė šių metų kovą. Anksčiau visas naftos gamyklų naudojamas kiekis, apie 20 mln. tonų, buvo gaunamas naftotiekiu iš Rusijos. Tačiau šalims nesusitarus dėl kainų, Rusija be muito Baltarusijai šiemet pardavė tik 6 mln. tonų naftos.

Numatoma, kad iš Venesuelos baltarusių gamykloms bus tiekiama 4 mln. tonų naftos, 2011 metais - dvigubai daugiau, 2012 metais, baigus abiejų naftos perdirbimo gamyklų rekonstrukciją, - 10 mln. tonų. Sudarant naftos tiekimo schemą Mozyrio gamyklai kaip tinkamiausias buvo pasirinktas Ukrainos Odesos uostas, o Novopolocko krypčiai ieškoma varianto renkantis iš trijų. Bandomoji naftos partija buvo pasiūlyta ne tik Klaipėdos, bet ir Talino Muugos uosto bei Latvijos Ventspilio naftos terminalams. Į Estijos uostą atplaukė jau du tanklaiviai, į Odesą - bene penki, į Klaipėdą numatytas tik vienas. Bendras atgabentas naftos kiekis - apie 0,5 mln. tonų.

Rusijos informacijos agentūra "Regnum" paskelbė energetikos ekspertų grėsmingus klausimus, galbūt vertėtų Rusijai griežtinti savo poziciją Baltarusijos atžvilgiu dėl energetinio bendradarbiavimo, mažinti jai parduodamos neapmuitinamos naftos kiekį ir didinti dujų kainą?

Sutapimas, ar ne, kad netrukus po to Ventspilio meras Aivaras Lembergas apgailestaudamas interneto portalui pareiškė, jog Ventspilio naftos terminalo bendraturtė kompanija "Vitol" nenori gadinti santykių su Rusija ir gali atsisakyti priimti naftos tranzitą per Ventspilį, nors uostas tam ir pasirengęs.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"