TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Atsargūs mažo verslo planai

2014 01 08 10:54
Didžiausią apyvartos padidėjimą šiais metais prognozuoja statybų sektoriaus įmonės. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Didžiausią apyvartos padidėjimą šiais metais prognozuoja statybų sektoriaus įmonės, o būgštaujančiųjų, jog apyvarta sumažės, daugiausia yra transporto ir logistikos įmonių gretose.

Antrus metus iš eilės SEB banko atlikta mažų ir vidutinių įmonių apklausa „Verslo barometras“ rodo, kad jų nuotaikos beveik nekinta. Didesnė dalis – 69 proc. įmonių – šiemet tikisi nuosaikaus, iki 10 proc., apyvartos augimo (2012 metais, kai įmonės teikė prognozes 2013-iesiems – 72 proc.).

„Planuojamas santūrus apyvartos didėjimas, vėstantis eksporto įkarštis, nuosaiki naujovių pasiūla ir investicijų prognozės rodo, kad šio segmento įmonės vis dar atsargiai vertina besikeičiančią ekonomikos aplinką ir renkasi saugesnį verslo plėtros modelį“, – komentavo SEB banko prezidento pavaduotojas ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus Virginijus Doveika.

Tikisi augti iki 10 proc.

Didesnio negu 15 proc. apyvartos augimo tikisi 12 proc. (2012 metais – 11 proc.), didesnio negu 30 proc. – 7 proc. įmonių, 2012 metais – 6 proc.). Įmonių, kurios planuoja apyvartos mažėjimą, dalis per metus nepakito ir yra 11 procentų.

Didžiausio apyvartos didėjimo šiemet tikisi statybų sektorius, o daugiausia transporto ir logistikos įmonių būgštauja, kad apyvarta mažės.

V.Doveikos manymu, statybų sektoriaus teigiamos nuotaikos turėtų išlikti ir šiemet, nes auga jų paslaugų paklausa, tačiau tik Vilniuje. „Tuo tarpu logistikos ir transporto įmonių nuotaikoms įtakos turi Rusijos veiksmai ir didėjanti pigesnės darbo jėgos šalių konkurencija“, – nurodė jis.

V.Doveika: „Mažų ir vidutinių įmonių dėmesys eksportui mažėja.“ /LŽ archyvo nuotrauka

Apie eksporto plėtrą - kukliau

Mažoms ir vidutinėms įmonėms vidaus rinka ir toliau yra pagrindinė: šiemet septynios iš dešimties šio segmento įmonių veiklą koncentruos vietinėje rinkoje (69 proc., 2012 metais – 61 proc.). Eksporto plėtros galimybes šiemet įžvelgia 30 proc. bendrovių (2012 metais – 38 proc.). „Lyginant su ankstesnių metų apklausos duomenimis, matyti, kad mažų ir vidutinių įmonių dėmesys eksportui mažėja. Tam įtakos iš dalies turi lūkesčiai dėl vidaus rinkos augimo ir labiau atsigaunanti šalies gyventojų perkamoji galia“, - pastebėjo V.Doveika.

Tyrimo duomenimis, tos įmonės, kurios planuoja eksporto plėtrą, dažniau renkasi saugesnį kelią, t. y. plėtrą dabartinėse užsienio rinkose (17 proc.). Tokių planų daugiausia turi transporto ir logistikos bendrovės. Kiek daugiau negu dešimtadalis (13 proc.) įmonių šiemet ketina žengti į naujas eksporto rinkas. Tokių plėtros galimybių daugiausia įžvelgia pramonės sektorius.

Investuoti neskuba, bet svarsto

2014 metais investicijas planuoja trečdalis (34 proc.) mažų ir vidutinių įmonių – tiek pat, kaip ir prognozuodamos 2013 metų veiklos rezultatus. Tačiau per metus sumažėjo tų įmonių, kurios teigia tikrai neinvestuosiančios – nuo 39 iki 35 procentų.

„Nors nežymiai, tačiau daugėja svarstančiųjų įgyvendinti investicinius projektus. Tai atsispindi ir paskolų statistikoje. Pavyzdžiui, ilgalaikių paskolų, įskaitant lizingo paslaugas, pernai metais suteikėme beveik dešimtadaliu daugiau negu 2012 metais”, - sakė V.Doveika.

Apklausos duomenimis, penktadalis (22 proc.) tam skirs daugiau kaip 30 tūkst. eurų, kiek daugiau negu dešimtadalis (12 proc.) – iki 30 tūkst. eurų. Kaip ir ankstesniais metais, daugiausia investicinių planų turi pramonės ir žemės ūkio sektorių įmonės – atitinkamai 59 ir 55 proc. įmonių. Pasak V.Doveikos, tai yra tos veiklos sritys, kurioms nuolat būtinos investicijos, be to, jas skatina ir pokyčiai rinkoje – didėjanti konkurencija, įmonių plėtra. „Pavyzdžiui, žemės ūkio sektoriuje jau keletą metų stebime spartėjančią žemių konsolidaciją, o tai lemia ir didesnį šio sektoriaus investicijų poreikį“, - sakė V.Doveika.

Siūlys naujų produktų

Pristatyti naujų produktų ar paslaugų šiemet planuoja kas ketvirta maža ir vidutinė įmonė (26 proc., 2012 metais – 33 proc.). Daugiau negu pusė bendrovių (58 proc., 2012 metais – 56 proc.) naujovių savo veikloje neplanuoja.

Daugiausia naujovių šiemet planuoja pramonės sektorius – 47 proc. šio segmento įmonių, o mažiausiai – statybų ir transporto sektorius (atitinkamai 10 ir 11 proc. įmonių).

Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, mažos ir vidutinės įmonės sudaro daugiau kaip 99 proc. visų veikiančių įmonių. Jos sukuria apie 60 proc. visų šalies įmonių bendrosios pridėtinės vertės ir įdarbina daugiau kaip 70 proc. visų dirbančiųjų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"