TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Atsisveikins su "skraidančiu" laivu

2009 11 09 0:00
Per bandymus prie krantinės VLG akvatorijoje sunkiasvoris laivas buvo pakeltas ant keturių 71 metro ilgio atraminių kojų į 32 metrų aukštį.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Nuo vasaros uostamiesčio žmones stebinęs didžiulis įrenginys "Windlift1" netrukus išnyks jūros horizonte. Vėjo jėgainėms jūroje statyti skirtas laivas pretenduoja pelnyti Lietuvos pramonės metų gaminio titulą.

Šiomis dienomis jūroje kartojami navigaciniai "Windlift1" sistemų bandymai, pradėti prieš savaitę, bus paskutinė galimybė pasigėrėti uosto akvatorija plaukiančiu bendrovės Vakarų laivų gamyklos (VLG) pastatytu įrenginiu. Užbaigtas projektas unikalus visais proporcijų, naudojamos technikos ir technologiniais parametrais. Klaipėdos ekonomikai tai reikšmingas įvykis.

Pats save kelia.

Iki šiol VLG grupės įmonės yra stačiusios ar perdariusios įvairių specializacijų laivų: su dujiniais varikliais, skirtų avims gabenti, gaisrams gesinti, krevečių fabriką, platformą transformatoriui, įvairaus dydžio keltų. Tačiau "Windlift1", pasak įmonės generalinio direktoriaus Arnoldo Šileikos, - tikras technikos šedevras. Lietuvos įmonė, pasitelkusi projektui daugelio Europos šalių specialistus, su šiuo vėjo jėgainių keltuvu išplaukė į pasaulinius vandenis. Kuriant "Windlift1" kartu su lietuviais dirbo per 300 darbuotojų iš Vokietijos, Olandijos, Ukrainos ir kitų šalių. VLG grupės įmonės samdė apie 30 subrangovų kompanijų.

Laivo ilgis - 101,8 metro, plotis - 36 metrai. Grimzlė - pusketvirto metro, greitis - 8 mazgai. Statybai sunaudota apie 6 tūkst. tonų plieno. Denyje sumontuotas 103 metrų ilgio, 500 tonų keliamosios galios pagrindinis kranas, kuris kels iki 200 tonų sveriančias vėjo jėgainių dalis, ir du mažesni.

Spalio pradžioje per bandymus prie krantinės VLG akvatorijoje sunkiasvoris laivas buvo pakeltas ant keturių 71 metro ilgio atraminių kojų į 32 metrų aukštį. Tąkart buvo tikrinamos hidraulinės sistemos.

Visus bandymus prižiūrėjo tarptautinės klasifikacinės bendrovės "Germanisher Lloyd" stebėtojai, laive sumontuotų sistemų ir įrangos atstovai, laivo užsakovo bei VLG specialistai.

Ekonomiškai stiprūs

Dar šį mėnesį neįprastos formos laivas turėtų pasiekti Šiaurės jūrą. Tokių sudėtingų konstrukcijų pasaulyje kol kas pagamintos vos kelios. Tai labai daug kruopštumo ir plačios profesinės patirties reikalaujantis darbas. Vasarą suteikto pavadinimo "Windlift1" numeris rodo, kad užsakovai planuoja jų statyti daugiau. Ar dar vienas projektas atiteks Klaipėdos įmonei, vokiečių kompanija BARD, pasirašydama sutartį, nėra pažadėjusi.

"Windlift1" bus registruotas Kukshaveno uoste Vokietijoje. Vokiečiai jį naudos montuodami milijardo eurų vertės 400 megavatų vėjo jėgainių parką, nutolusį apie 100 kilometrų nuo žemyno ir užimantį 860 kvadratinių kilometrų plotą. Laive dirbs 50 žmonių įgula.

Pasirašydami laivo statybos sutartį vokiečiai teigė, kad šio projekto vertė viršys 150 mln. litų. Dabar paprašytas nurodyti gamybos kainą VLG atstovas Žydrūnas Stasytis sakė: "Projektas ne kartą buvo tikslintas. Užsakovų prašymu galutinė suma neskelbiama. Tai tikrai brangiausias mūsų įmonės gaminys per visą istoriją. Mes vėl pretenduosime ir, manome, esame verti laimėti Lietuvos metų gaminio prizą, nors didžiųjų įmonių grupėje nugalėtojais esame tapę ne kartą."

VLG praėjusiais metais buvo viršijusi 400 mln. litų apyvartą, šiemet planuoja finansinį rezultatą pakartoti. Įmonių grupę vienija 23 skirtingų specializacijų kompanijos, jose dirba apie 1500 žmonių. Kontrolinį 92,84 proc. bendrovės akcijų paketą valdo Estijos koncernas "BLRT Grupp".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"