TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Autobusai veža į Lietuvą

2011 09 19 0:00
Autobusais keleivius vežančios bendrovės bilietų kainų didinti negali, kad neprarastų klientų, be to, į nugarą alsuoja pigių skrydžių bendrovės.
LŽ archyvo nuotrauka

Į Lietuvą, neturinčią nei oro vežėjo, nei geležinkelio su Europa, veža autobusai. Prieš kelerius metus pigių skrydžių bendrovės perviliojo dalį keleivių iš tarptautiniais maršrutais autobusais vežančių kompanijų. Tačiau šie netuštėja, o pilnėja, ir veža ne tik emigrantus.

Kelionių po Europą kainos lėktuvu ir autobusu dabar gana panašios, nors lėktuvu kelionės tikslas pasiekiamas gerokai greičiau. Keleivių autobusais vežėjai vilioja savais pranašumais: siūlo platesnį maršrutų tinklą bei galimybę "nemokamai" pervežti daugiau bagažo. Tačiau vieni giriasi, kad keleivių privilioti pavyksta, kiti skundžiasi, kad ne.

Lietuvą atrado belgai

Labiausiai keleivių autobusais į Lietuvą srauto augimą šiemet pajuto tarptautinė pervežimų autobusais bendrovė "Ecolines". Ši Latvijos privataus kapitalo bendrovė autobusais per aštuonis šių metų mėnesius į Lietuvą atvežė 45 proc. daugiau keleivių nei per tą patį laikotarpį pernai. Labiausiai padidėjo keleivių srautai iš Lenkijos (110 proc.), Belgijos (90 proc.), Rusijos (50 proc.) Vokietijos ir Latvijos (po 30 proc.).

Vien per šių metų rugpjūtį "Ecolines" į Lietuvą pardavė 35 proc. daugiau bilietų nei 2010-aisiais tuo pačiu metu. Keleivių srautas iš Vokietijos padidėjo 60 proc., iš Prancūzijos - 30 proc., Rusijos - 40 procentų.

"Šios tendencijos atitinka bendrą turistų į Lietuvą srauto augimą. Į mūsų šalį visada atvažiuodavo daug keleivių iš Lenkijos, Rusijos, Vokietijos ar Latvijos, - apsipirkti, aplankyti gimines, draugus. Dalis atvykusiųjų kelias dienas paviešėję Lietuvoje toliau keliaudavo į Latviją, Lenkiją ar Rusiją. Tačiau maloniai nustebino gerokai padidėjęs keleivių iš Belgijos skaičius. Tai besiplečiančio pažinčių tinklo, žmonių kosmopolitiškumo rezultatas. Be to, vasarą keliautojų visada daugiau. Dauguma autobusų važiuoja pilni, ypač savaitgaliais", - LŽ sakė "Ecolines" Lietuvos-Lenkijos regiono vadovas Remigijus Dvareckas.

Jis pasakojo, kad dalis atvykstančiųjų iš Vokietijos - lietuviai, grįžtantys aplankyti giminaičių. Tačiau rugpjūčio mėnesį padidėjęs keliautojų srautas ir iš Vokietijos, ir Prancūzijos esą susijęs su Europos vyrų krepšinio čempionatu Lietuvoje, prasidėjusiu rugpjūčio pabaigoje. "Autobusai patogūs vežtis didelį bagažą, daug vietos reikalaujančius sirgalių atributus", - aiškino R.Dvareckas.

Per krizę 2009 ir 2010 metais, pasak jo, buvo pastebėtas išvykstančių iš Lietuvos keleivių srauto augimas, nes žmonės vyko ieškoti darbo į užsienio šalis. "O didesnį atvykstančių į Lietuvą srautą pajutome nuo šių metų pradžios", - teigė R.Dvareckas.

Tiesioginiais autobusų maršrutais iš Lietuvos galima nuvykti į 15 Europos šalių: Latviją, Estiją, Lenkiją, Vokietiją, Olandiją, Belgiją, Prancūziją, Angliją, Čekiją, Slovakiją, Austriją, Vengriją, Bulgariją, Rusiją, Ukrainą. Maršrutų tinklas aprėpia daugiau nei 70 miestų. Pigiausia iš Lietuvos autobusu vykti į Berlyną - bilietas į vieną pusę atsieis apie 210 litų, brangiausiai kainuos kelionė į Chemnicą (apie 310 litų) ar Miuncheną (apie 280 litų).

Rodikliai geresni, bet džiaugsmo nedaug

Kitos keleivių pervežimo autobusais bendrovės itin padidėjusiu užsienio keleivių srautu pasigirti negali, bet ir jų mažėjimo nejaučia, taigi negalima teigti, kad iš jų keleivius perviliojo augantis konkurentas; greičiausiai jis tik "nugriebė" augantį užsieniečių srautą.

Didžiausios Lietuvoje tarpmiestinių keleivių pervežimų bendrovės "Kautra" generalinis direktorius Linas Skardžiukas mano, kad nedidelį keleivių srauto augimą iš dalies lemia sezoniškumas, mat vasarą keleivių visada padaugėja. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, užsienio keleivių ši bendrovė atveža tik šiek tiek daugiau. "Labai džiugiomis naujienomis pasidalyti negalime", - LŽ teigė "Kautros" vadovas. Bendrovės tarptautiniai maršrutai driekiasi į Vokietiją, Italiją, Austriją, Lenkiją ir kitas Vakarų Europos šalis.

"Europos krepšinio čempionato metu taip pat nepastebėjome kokių nors ryškesnių pokyčių. Tačiau negalėčiau teigti, kad čempionatas nepadarė jokios įtakos. Pavyzdžiui, suteikėme daugiau užsakomųjų autobusų paslaugų", - sakė L.Skardžiukas.

Tolimojo keleivinio transporto kompanija TOKS generalinis direktorius Arūnas Indrašius taip pat netryško optimizmu. "Užsienio keleivių padaugėjo labai neženkliai, gal 10-15 proc., bet tikrai ne didesnis augimas, palyginti su praėjusiais metais", - LŽ atskleidė jis.

Užsienio krepšinio sirgaliai Europos krepšinio čempionato metu TOKS daugiau pajamų taip pat neatnešė. "Kita vertus, nebuvo atvejo, kad sirgaliai neturėtų galimybių kur nors nuvažiuoti. Bet papildomų reisų nei tarptautiniais, nei vidaus maršrutais organizuoti nereikėjo", - teigė A.Indrašius.

Daugėjo vykstančiųjų į Vokietiją

Gegužės 1 dieną Rytų europiečiams atsivėrusi Vokietijos ir Austrijos darbo rinka panaikino apribojimus įsidarbinti šiose valstybėse. Tautiečių susidomėjimą įsidarbinti šiose valstybėse kurį laiką jautė ir keleivių vežimo bendrovės. "Ecolines" balandžio mėnesį 50 proc. išaugęs keleivių srautas į Vokietiją neslūgo iki pat vasaros pabaigos. "Birželio ir liepos mėnesiais į Vokietiją vyko beveik 40 proc. daugiau keleivių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tačiau, kiek jų vyksta ieškoti darbo, kiek - pigiau apsipirkti ar kitais tikslais, pasakyti nesiryžčiau", - svarstė "Ecolines" Lietuvos- Lenkijos regiono direktorius R.Dvareckas. Birželio pradžioje dėl padidėjusio poreikio "Ecolines" reisų skaičių į Vokietiją padidino 30 proc., vėliau pridėjo dar keletą papildomų reisų.

Tačiau "Kautros vadovas L.Skardžiukas sakė negalįs teigti, esą po gegužės 1-osios labai išaugęs keleivių srautas į Vokietiją. "Pagyvėjimą daugiau siečiau su įprastu sezoniškumu nei su panaikintas darbo rinkos apribojimais Vokietijoje", - LŽ kalbėjo jis. TOKS autobusais keleivių srautas į Vokietiją buvo išaugęs gegužės mėnesį, bet vėliau atslūgo. Šiuo metu tai įprastai apkrautas maršrutas - kaip ir į kitas valstybes.

Rinką koreguoja pigūs skrydžiai

Autobusais keleivių vežimą tarptautiniais maršrutais vykdančios įmonės prieš kelerius metus ypač aiškiai pajuto pigių skrydžių bendrovių konkurenciją. Jos perviliojo dalį buvusių klientų, mat pasiūlė panašias, o kartais net ir mažesnes nei autobusų kainas.

"Ši konkurencija žiauriai smogė, - tvirtino TOKS vadovas A.Indrašius. - Vis dėlto jų kainos panašios į mūsų, o keleiviai tikslą pasiekia gerokai greičiau. Mūsų vairuotojai turi nustatytu laikus ilsėtis, tad kelionė, be abejo, prailgsta."

"Ecolines" atstovas R.Dvareckas mano, kad autobusus renkasi keleiviai, vežantys daugiau bagažo, vykstantys retesniais maršrutais, nes autobusų bendrovės siūlo platų maršrutų tinklą, kurio Lietuvoje dirbančios skrydžių bendrovės kol kas negali aprėpti. Be to, esama žmonių, kurie paprasčiausiai bijo skristi lėktuvu.

"Žinoma, į Londoną pigiau skristi lėktuvu. Tačiau, pavyzdžiui, į Vokietiją skrydžių mažiau, tai didžiulė šalis, keleiviai autobusu tiesiogiai nuvyksta į pasirinktą miestą, galima rinktis 40 maršrutų. Be to, autobusai vyksta iki lubų prikrauti bagažo. Jeigu žmonės tokį kiekį lagaminų krautų į lėktuvą, jiems tokia kelionė tikrai taptų "auksine". Pigių skrydžių bendrovių bilietai nebrangūs, bet jeigu vežiesi didelį lagaminą, pigiai tikrai nenuskrisi, - svarstė R.Dvareckas. - O autobuse kiekvienam keleiviui leidžiama nemokamai vežtis du nemažus lagaminus. Tarptautiniais maršrutais vyksta tam specialiai pritaikyti ir ne senesni kaip 5 metų autobusai."

"Kur neskrenda lėktuvas, veža autobusas, tai natūralu", - antrino ir "Kautros" vadovas L.Skardžiukas.

Po krizės dar neatsigavo

Keleivių vežimo bendrovių vadovai teigia, kad kainos tarptautiniais maršrutais trejus pastaruosius metus beveik nekito. Tuo metu vidaus rinkoje bilietai brango, kai per "naktinę" mokesčių reformą keleivių vežimui taikomas pridėtinės vertės mokestis (PVM) padidėjo nuo 5 iki 21 procento. Pastarąjį kartą keleivių vežimo bilietai Lietuvoje vidutiniškai 5 proc. pabrango šių metų pavasarį dėl išaugusių degalų kainų. Tai tik iš dalies padengė keleivių vežimo bendrovių nuostolius, nes per pastaruosius penkerius metus dyzelinas Lietuvoje pabrango maždaug 20 procentų. Šiemet degalų kainos beveik susilygino su kainomis Vakarų Europoje.

"Degalai - pagrindinės mūsų išlaidos. Jas dengiame savo pelno sąskaita. Bilietų kainų kelti negalime, nes prarasime keleivius, juk į nugarą alsuoja pigių skrydžių bendrovės", - LŽ aiškino "Ecolines" atstovas R.Dvareckas.

"Pastarąjį kartą pelną skaičiavome 2008 metais - prieš krizę. Pernai baigėme be nuostolių, bet ir pelno negavome. Gal šiemet pavyks", - viltingai kalbėjo TOKS vadovas A.Indrašius. 84 autobusus turinti tolimojo keleivių vežimo transporto kompanija veža į Vokietijos, Italijos, Lenkijos, Rusijos, Ukrainos, Baltarusijos ir kitų šalių miestus.

Maždaug 190 autobusų keleivius vežanti "Kautra" taip pat negali pasigirti ypač gerais rodikliais. "Kai padidinome kainas dėl išaugusio PVM, praradome dalį keleivių. Dabar rinka po truputį atsigauna, kapanojamės iš duobės. Įmonė dirba pelningai, tačiau prieškrizinio lygio dar nepasiekėme", - teigė L.Skardžiukas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"