TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Balso paštas miršta

2015 12 14 10:00
Aktyviau naudojamasi ne balso pašto paslauga, o skambučių registru, mobiliosiomis programėlėmis, susirašinėjama per „Facebook“ arba tiesiog siunčiami SMS. Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Lietuvoje balso pašto paslauga taip ir neįgavo JAV būdingo populiarumo ir toliau praranda vartotojus. Telekomunikacijų bendrovės klientams ieško kitų giminingų, tačiau efektyvesnių paslaugų.

Šalies telekomunikacijų bendrovės pastebi, kad tradicinė balso pašto paslauga sulaukia vis mažiau vartotojų dėmesio. Tiesa, nykstančią balso pašto paslaugos paklausą rodo ir pasaulinės tendencijos. Tai liudija atlikti tyrimai.

Žurnalo „Forbes“ statistika rodo, kad 80 proc. skambintojų, nukreiptų, į balso paštą, žinutės nepalieka, nes nemano, kad ji bus išklausyta.

Kompanijos „Nuance Communications“ atlikta apklausa atskleidė, kad 95 proc. respondentų tekstines žinutes vertina kaip patogesnę priemonę nei balso paštas. Šios kompanijos tyrimas taip pat parodė, kad dauguma balso pašto žinučių laukia neišklausytos bent 8 valandas.

Nereikėjo ir nereikia

Bendrovės „Teo“ balso telefonijos produktų vadovas Giedrius Markūnas sakė neturintis tikslios statistikos, tačiau galintis konstatuoti, kad balso paštas Lietuvoje nėra itin populiari paslauga. Vakarų Europoje ja taip pat naudojamasi gerokai mažiau nei, pavyzdžiui, JAV, kur susiformavo verslo kultūra palikti pranešimus balso pašte (atsakiklyje), kai neatsiliepiama. JAV tokia praktika prigijo tiek tarp verslo įmonių, tiek tarp privačių klientų.

Bendrovės „Bitė Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir ryšių su visuomene vadovės Žanos Jakevičienės teigimu, pokalbių ir SMS srautai „Bitės“ tinkle per mėnesį skaičiuojami šimtais milijonų minučių ir žinučių, o balso pašto paslauga naudojasi itin nedidelė klientų dalis – vienetai.

„Tradicinė balso pašto paslauga Lietuvoje niekada nepasižymėjo dideliu populiarumu, o pastaraisiais metais „Omnitel“ klientai ja naudojasi dar rečiau“, – patvirtino ir bendrovės „Omnitel“ atstovas spaudai Mindaugas Snicorius. Jo teigimu, pirmiausia tai lemia paslaugos kompleksiškumas – norėdamas išklausyti jam paliktą pranešimą žmogus turi skambinti specialiu balso pašto numeriu. Be to, jau egzistuoja gerokai patogesnių komunikacijos įrankių: mobiliųjų bendravimo bei apsikeitimo žinutėmis programėlių ir specialiai tam skirtų operatorių paslaugų.

Siūlo patogesnes priemones

Antai bendrovė „Omnitel“ teikia integruotą paslaugą „Skambučio valdymas“, kuri ne tik žinute praneša apie praleistus skambučius, kai telefonas išjungtas arba yra už ryšio zonos ribų, bet taip pat automatiškai persijungia į patogesnę už tradicinę balso pašto funkciją, jeigu neatsiliepiama 25 sekundes. Skirtingai nuo įprastu balso paštu besinaudojančių žmonių, „Omnitel“ klientai balso pranešimus gauna tiesiai į mobilųjį telefoną – MMS žinute su garso įrašu.

Ši paslauga, kaip teigė M. Snicorius, išties populiari – per mėnesį „Omnitel“ klientai sulaukia kelių šimtų tūkstančių tokių MMS žinučių su balso pranešimais.

„Kalbant apie verslo klientus, matome aiškų įmonių ir organizacijų poreikį balso pašto funkciją įtraukti į gerokai platesnius integruotus sprendimus efektyvesniam skambučių valdymui ir komunikacijai. Tai aktualiausia kompanijoms, kurių darbuotojai daug bendrauja su klientais ir tarpusavyje, bet yra mobilūs ir dažnai būna skirtingose vietose. Tokioms įmonėms „Omnitel“ nuolat siūlo sprendimus, kurie leidžia ne tik skambinti ar atsiliepti, bet nukreipti ir kitaip valdyti skambučius telefonu ir kitais įrenginiais“, – pasakojo bendrovės atstovas.

G. Markūnas LŽ taip pat teigė, kad Lietuvoje sėkmingai prigijo savo esme į balso paštą panaši paslauga – interaktyvusis atsakiklis, tačiau turintis žymiai daugiau galimybių. „Verslo įmonėms nepakanka vien tik gauti kliento pranešimą – daugeliu atveju siekiama klientą aptarnauti iš karto. Todėl naudojama sistema, leidžianti pasisveikinti su klientu, pasirinkti reikiamą aptarnavimo sritį, sujungti su laisvu operatoriumi, suteikti informacijos apie praleistus skambučius elektroniniu paštu ir t.t.“, – pasakojo jis.

Tuo tarpu „Bitės“ klientai, kaip nurodė Ž. Jakevičienė, aktyviau naudojasi ne balso pašto paslauga, o modernesnėmis galimybėmis, kurios tapo prieinamos panašiu metu: skambučių registru, mobiliosiomis programėlėmis, tokiomis kaip „Viber“ arba „Whatsapp“, taip pat susirašinėja per „Facebook“ arba tiesiog siunčia SMS.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"