TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltarusiai į Klaipėdą veš daugiau krovinių

2007 04 06 0:00
Baltarusija žada į Klaipėdą gabenti daugiau krovinių.
stock.xcng nuotrauka

Lietuvos ir Baltarusijos geležinkeliai sieks didinti per Klaipėdos uostą gabenamų krovinių srautą ir tikisi, kad jų požiūriui pritars Kazachstano tranzitu suinteresuota Rusijos geležinkelių bendrovė

"Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Stasys Dailydka su Baltarusijos geležinkelių įmonės viršininku Vladimiru Žerela vakar Vilniuje pasirašė protokolą, pratęsiantį šalių ankstesnį susitarimą dėl bendradarbiavimo.

"Mes apibendrinome praėjusių metų sutarties rezultatus ir numatome šių metų darbus. Vienas jų jau padarytas - tai Baltarusijos geležinkelių vadovybės vizitas į Klaipėdos uostą susipažinti su naujovėmis ir krovos galimybėmis", - prieš kelias dienas kalbėjo kolegas į uostamiestį atlydėjęs Dailydka.

"Susėdę prie vieno stalo Klaipėdoje aptariame tokius ekonominius klausimus, kokių anksčiau nenagrinėdavome. Pavyzdžiui, ištisinį tarifą tranzitiniams Kazachstano kroviniams. Tačiau norint juos pritraukti, visiems kartu reikia kalbėti su Rusijos geležinkeliais. Pernai vežėme 133 mln. tonų krovinių, iš jų 85 proc. buvo Rusijos tranzitas. Šiemet planuojame 5 proc. didėjimą. Klaipėdos kryptimi krovinių taip pat numatome gabenti daugiau, nes vien kalio trąšų gamintojai yra pateikę paraišką per Klaipėdą vežti 2,6 mln. tonų krovinių", - sakė Baltarusijos geležinkelių vadovas.

Jis pažymėjo, kad didinti Klaipėdos uoste tranzito apyvartą labiausiai padeda išspręstos ar sprendžiamos dvišalės geležinkelių darbo organizavimo problemos. "Klientui svarbu ne tik tarifas, bet ir krovinio saugumas, vežimo greitis, informacinės technologijos. Mūsų bendra vežimo kokybė yra gera", - teigė baltarusis.

Kaimynai draugauja

Trečiadienį svečius priėmę Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos nariai labai vertino geležinkelininkų indėlį į kylančią Klaipėdos uosto ekonomiką ir tai, kad išnyko žinybų barjerai. Žerela pažymėjo, kad Lietuvos ir Baltarusijos transportininkams sklandžiai dirbti padeda normalūs politiniai valstybių santykiai.

Trūkinėjant Baltarusijos ekonominiams ryšiams su Rusija kaimynai yra numatę alternatyvų naftos gamyklų aprūpinimo žaliava būdą - įsivežant naftą per Klaipėdos uostą.

Pasak bendrovės "Klaipėdos nafta" generalinio direktoriaus Jurgio Aušros, yra pasirašytas preliminarus dokumentas su Baltarusijos naftos gamyklomis dėl galimos sutarties sąlygų, tačiau konfidencialumas, anot įmonės vadovo, jam neleidžia kalbėti nei apie kiekius, nei apie kitus dalykus. Aušra patikino, kad terminalas patenkintų Baltarusijos poreikius ir pagal laivų dydį, ir pagal pajėgumą.

Prekyba plečiama

Pasak Klaipėdos uosto generalinio direktoriaus Sigito Dobilinsko, praėjusiais metais uostas perkrovė kiek daugiau, negu planavo metų pradžioje - iš viso 23,55 mln. tonų krovinių, 8 proc. daugiau nei užpernai. Šių metų pirmojo ketvirčio rezultatai leidžia prognozuoti 24,8 mln. tonų metinę krovą. Tikimasi, kad Baltarusijos krovinių daugės nuo 4,5 mln. tonų (tiek krauta pernai) iki 6 mln. tonų. Optimizmo įkvepia ne tik puse milijono tonų didesnis planuojamas kalio trąšų tranzitas, bet ir intensyvi konteinerių krova.

Pernai įmonės "Klaipėdos terminalo grupė" konteinerių apyvarta buvo 231 tūkst. konteinerių (TEU), o šiemet, pradėjus veikti ir bendrovės "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminalui, uoste numatoma 300 tūkst. TEU krova. Pagal konteinerių kiekį Klaipėda yra Baltijos valstybių uostų lyderė. Pasak "Klaipėdos terminalo grupės" vadovo Vaidoto Šileikos, konteinerių srautui svarbią įtaką daro per Baltarusiją į Ukrainą kursuojantis traukinys "Vikingas", kuriuo daugiausia gabenama Baltarusijos krovinių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"