TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltarusija gali atitraukti krovinius iš Baltijos šalių uostų, Baltijos šalių ministrai nenustebę

2012 11 09 14:59
„Dar kartą pabrėšiu: mes su Rusijos prezidentu susitarėme, kad įgyvendinsime šią programą“, - pažymėjo A.Lukašenka./AFP/Scanpix nuotrauka

Baltarusija pasirengusi didžiąją dalį krovinių, šiuo metu gabenamų per Baltijos šalių uostus, nukreipti į Rusijos Leningrado srities uostus, pareiškė šalies prezidentas Aleksandras Lukašenka. Baltijos šalių ministrai tikisi, kad Baltarusija vadovausis ekonominiais, ne politiniais argumentais.

„Neslėpsiu, paskutiniame susitikime su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu mes labai rimtai svarstėme šią temą. Priėmėme principinį sprendimą dideles krovinių apimtis, įskaitant kalio trąšas ir kitus krovinius, iš Baltijos valstybių uostų nukreipti į jūsų uostus“, - pareiškė jis penktadienį Minske susitikime su Leniningrado srities gubernatoriumi Aleksandru Drozdenka.

Todėl, anot jo, reikia tartis su Baltarusijos ir Rusijos geležinkelininkais ir kuo greičiau įgyvendinti šiuos susitarimus.

„Manau, net jeigu jūs padarysite kokias nors nuolaidas baltarusiams, jūs laimėsite apimčių atžvilgiu, nes Baltijos valstybių uostuose mes perkrauname ne vieną dešimtį milijonų tonų krovinių“, - pareiškė A.Lukašenka.

„Dar kartą pabrėšiu: mes su Rusijos prezidentu susitarėme, kad įgyvendinsime šią programą“, - pažymėjo Baltarusijos vadovas.

"Tuo atveju, jei mums pavyks užtikrinti sąžiningus tarifus arba, kaip mes kalbėjomės su Baltarusijos vyriausybe, bent jau pasiekti nulį (tarifų skirtumą - BNS), palyginti su Baltijos šalimis, laimės ir Leningrado srities ekonomika, ir Rusijos bei Baltarusijos ekonomika“, - sakė Leningrado srities gubernatorius.

„Per savo uostus esame pasirengę krauti ir techniką, ir mineralines trąšas, ir naftos produktus ir daug kito“, - pareiškė A. Drozdenka.

„Bet, norėčiau pakartoti, turime pasistengti užtikrinti sąžiningus tarifus“, - pareiškė Leningrado srities gubernatorius.

Tikisi, kad vadovausis ekonominiais argumentais

Baltijos šalių užsienio reikalų ministrai sako tikintys, kad perkelti krovinius iš Baltijos šalių į Rusijos uostus Maskvai žadanti Baltarusija sprendimus priims remdamasi ekonominiais, o ne politiniais argumentais.

"Karts nuo karto girdime tokius signalus. Paskutinis, berods, buvo per Putino (Rusijos prezidento Vladimiro - BNS) vizitą Minske. Palaukime ir pamatysime", - spaudos konferencijoje sakė Lietuvos ministras Audronius Ažubalis.

"Kita vertus, esu įsitikinęs, kad mūsų šalys turi labai modernius uostus su modernia įranga ir konkurencingomis kainomis. Tai klausimas Rusijai ir Baltarusijai, ar sprendimai bus politiniai, ar ekonominiai ir praktiniai", - kalbėjo ministras, atsakydamas į BNS klausimą.

Jam pritarė ir Latvijos užsienio reikalų ministras Edgaras Rinkevičius, kuris pabrėžė, kad visos trys Baltijos šalių teikia aukšto lygio paslaugas krovinių pervežimui.

"Jei tai būtų kokie nors politiniai sprendimai, tai būtų labai apgailėtina. Karts nuo karto girdime tokius pareiškimus, bet labai tikiuosi, kad galiausiai nulems ekonomika, o ne politiniai impulsai, nes jie ateina ir praeina", - kalbėjo E.Rinkevičius Seime surengtoje spaudos konferencijoje.

Savo ruožtu Estijos užsienio reikalų ministras Urmas Paetas sakė, jog Baltarusijos pareiškimų nereikia pervertinti, nes uostuose kasmet krovinių sudėtis ir kiekis skiriasi.

"Aš nesu susirūpinęs, tai uostų reikalas. Pažiūrėjus įdėmiau, galima pamatyti, kaip keičiasi partneriai ir krovinių kiekiai. Taigi nemanau, kad turime pervertinti šį klausimą", - sakė U.Paetas.

E.Masiulis: kontraktai neturėtų būti nutraukiami

Lietuvos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigia manantis, kad galiojantys Lietuvos įmonių kontraktai su Baltarusijos bendrovėmis dėl krovinių vežimo geležinkeliais per Lietuvą ir ju krovos Klaipėdos uoste turėtų būti vykdomi.

Pasak ministro, Baltarusijos prezidento pareiškimas, jog didžioji dalis baltarusiškų krovinių iš Baltijos šalių uostų bus nukreipta per Rusiją, "nėra labai jau netikėtas".

"Akivaizdu, kad politinis pareiškimas turės tam tikras pasekmes, bet manau, kad ilgainiui visgi dėl nepakankamai išvystytos infrastruktūros bent jau kol kas Sankt Peterburgo uostas ir naujai statomi uostai šitame regione nebus pasiruošę papildomai aptarnauti labai didelio kiekio krovinių", - teigė E.Masiulis.

"Todėl šiuo atveju manau, kad tų kontraktų, kurie jau dabar yra sudaryti su Baltarusijos trąšų gamintojais, kitomis didelėmis įmonėmis, galiojimas turėtų pasibaigti laiku, jie nebūtų nutraukiami. Nes kol kas ekonominis faktorius - kaina ir greitis - krovinių perkėlimo bei kokybė yra mūsų pusėje", - kalbėjo ministras.

Pasak jo, pastaruoju metu "buvo vis daugiau ženklų, kad Rusijos įtaka Baltarusijos pagrindinėms įmonėms, eksportuojančioms savo produkciją per Baltijos uostus, auga ir didėja".

"Rusija iškėlė tam tikras sąlygas už pagalbą Baltarusijai, ir Baltarusija neturi kur dėtis", - teigė susisiekimo ministras.

Jo teigimu, Lietuva "dės visas pastangas tiesiogiai bendraudama su valstybinėmis Baltarusijos įmonėmis, kurios šiandien turi kur kas geresnes sąlygas gabentis per Lietuvos teritoriją ir Klaipėdos uostą".

E.Masiulis pridūrė, kad Klaipėdos uosto krova yra diversifikuota, todėl mažesnis baltarusiškų krovinių srautas nebūtų toks skausmingas kaip Latvijos uostams.

"Aišku, ilgainiui tai turės pasekmių ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos uostams, galbūt Latvijos uostams dar labiau, negu Klaipėdos uostui, nes Klaipėdos uosto krova yra pakankamai diversifikuota, nes ne tik Baltarusijos kroviniai yra kraunami. Ir akivaizdu, kad Klaipėdos uostas yra pasiruošęs aktyviai perkrauti ir kitokius krovinius, kad tokiu būdu kompensuotų dalį galimo Baltarusiško krovinių netekimo", - kalbėjo E.Masiulis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"