TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltarusija ieškos terminalo azoto trąšoms

2015 06 01 6:00
Per Klaipėdos uostą gabenamų Baltarusijos krovinių dalis sudaro maždaug trečdalį apyvartos – iki 12 mln. tonų per metus. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Rytinės Baltijos uostų konkurencijoje dėl Baltarusijos krovinių ryškėja nauja intriga dėl planuojamos šios šalies azoto gamyklos plėtros ir jos produkcijos eksporto kelio.

Praėjusią savaitę Chemiko dienos proga Minske surengtoje koncerno “Belneftechim” spaudos konferencijoje buvo paskelbta apie tęsiamas derybas dėl Baltarusijos valstybinės Gardino „Azoto“ gamyklos dalies akcijų pardavimo, kurių anksčiau minėta vertė siekia 414 mln. JAV dolerių.

Pirmieji pranešimai apie tai sklido prieš gerus metus, tąkart buvo minimi trys pretendentai: Rusijos kompanijos „Rosneft“, „Gazprom“ ir „EuroChem“. Tačiau nesusitarus dėl investavimo sąlygų Baltarusija „Azoto“ plėtrą pradėjo savo jėgomis. 1,2 mlrd. JAV dolerių vertinamas gamyklos modernizavimas turėtų būti baigtas 2017 metais.

Šiuo metu „Belneftechim“ atstovas Igoris Bobyris kalba apie kinų korporaciją „CAMC Enginering Co“, rodančią dėmesį Baltarusijos pramonei. Esą kinai nebūtinai turi pirkti akcijų, jie gali tapti vien finansiniais investuotojais įsijungdami į „Azoto“ gamyklos projektą bet kuriuo momentu ar būti generaliniais rangovais.

Įdomiausia šios naujienos dalis, sprendžiant iš jos pasklidimo rato, - „Belneftechim“ užuomina apie ieškomą uosto infrastruktūrą eksportuoti išplėstos gamyklos produkciją. Nekonkretizuojant, buvo paminėti Baltijos uostai. „Belnechtechim“ nurodo, kad uosto terminalo klausimas bus nagrinėjamas baigus „Azoto“ rekonstrukciją.

Per Klaipėdos uostą gabenamų Baltarusijos krovinių dalis sudaro maždaug trečdalį apyvartos – iki 12 mln. tonų per metus. Klaipėdoje viena šio didžiausio Baltarusijos koncerno „Belnechtechim“ įmonių „Belkalij“ 2013 metais yra įsigijusi 30 proc. bendrovės „Birių krovinių terminalas“ (BKT) akcijų ir per porą metų kalio trąšų apyvartą padidino dvigubai. Pernai BKT tapo trečia pagal krovos apimtį Klaipėdos uosto kompanija.

Prieš kurį laiką Klaipėdoje viešėję aukšti Baltarusijos politikai akcentavo, kad šis uostas yra pagrindiniai Baltarusijos vartai į Europą. Rusijos ekonomistai tai kritikavo. Esą NVS ir Muitų sąjungos bendrystės principai reikalauja, kad baltarusių kroviniai būtų gabenami per Rusijos uostus, Sankt Peterburgą ar Kaliningradą. Tada minėta, kad iš kiekvienos kalio trąšų tonos ES valstybėms tenka 19 JAV dolerių pajamų.

Klaipėdos uosto atstovai teigia, kad Baltarusija nuolat domisi investavimo galimybėmis, tačiau derybų rezultatas susijęs ne tik kaimynų pasirinkimu, bet ir su mūsų Vyriausybės sprendimu dėl užsienio investicijų uoste dalies.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"