TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltarusijos kroviniai - Klaipėdos uoste

2012 07 02 8:26

Baltarusijos kroviniai Klaipėdos uoste sudaro trečdalį apyvartos. Šios kaimynų šalies užsienio prekybos svyravimai dažnai pasiūbuoja  mūsų uosto ekonomiką.

Karakase įvykusį Baltarusijos ir Venesuelos prezidentų Aleksandro Lukašenkos bei Hugo Chavezo susitikimą stebėję Klaipėdos uosto verslininkai jį vertino skirtingai: vieni manė, kad pasirašytos  šalių ekonominio bendradarbiavimo sutartys mūsų šalies transporto įmonėms įtakos turės, nes Baltarusijos užsienio prekyba augs, kiti svarstė, kad tų sutarčių naudą, jeigu jos būtų vykdomos, labiau justų Ukrainos uostai nei Lietuva.

Taip jau buvo 2010 metais renkantis naftos importo kelią. Pietinė kryptis kai kuriems kroviniams yra pigesnė.

Kelia Venesuelos ekonomiką

Naujienų agentūra "Belta" pranešė, kad Baltarusija ir Venesuela kuria ilgalaikio bendradarbiavimo pagrindus, numato kasmet intensyvinti santykius. Ekonomikos srityje parengti dujų ir naftos gavybos, namų statybos, naftos ir chemijos pramonės plėtros projektai. Pasirašyta sutartis Venesueloje įrengti baltarusiškų autobusų surinkimo liniją jau veikiančioje sunkvežimių MAZ gamykloje.

Po dviejų ankstesnių A.Lukašenkos vizitų į Venesuelą iš Baltarusijos per Klaipėdą buvo pradėti eksportuoti traktoriai ir padangos. Kai Rusija apribojo naftos tiekimą Baltarusijos naftos perdirbimo gamykloms nuo 20 iki 6,3 mln. tonų, kaimynai derėjosi su Klaipėda, o taip pat - su Talino ir Odesos uostais dėl žaliavinės naftos importo, užsakė bandomąją krovą. Planuota, kad iš Venesuelos baltarusių gamykloms 2010 metais bus tiekiama 4 mln. tonų naftos, 2011 metais - 8 mln. tonų, 2012 metais, baigus abiejų naftos perdirbimo gamyklų rekonstrukciją, - 10 mln. tonų.

Tačiau tanklaivis "Helen Minerva" į Klaipėdą iš Venesuelos 2010 metų rugsėjo pradžioje atplukdė tik 80 tūkst. tonų naftos - ketinimai tuo ir pasibaigė. Talinas sulaukė 2 tanklaivių Baltarusijai skirtos naftos, Odesos uostas, pripažintas logistikos požiūriu tinkamiausiu, - keliais daugiau. 2011 metų lapkritį buvo pasirašyta sutartis su Rusija dėl energetinio bendradarbiavimo ir Baltarusijai nebeliko poreikio pirkti brangesnės Pietų Amerikos naftos.

Pastaruoju metu per Klaipėdą stabiliai gabenama Baltarusijos naftos gamyklų produkcija, su pertrūkiais eksportuojamos trąšos, o konteinerių apyvarta svyruoja dėl uostų konkurencijos.

Stabilūs - strateginiai kroviniai

Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika teigia, kad šiais metais baltarusiškų krovinių eksportas į Venesuelą yra šiek tiek sumažėjęs, ypač ratinės technikos. "Buvo išsiųstos tik kelios nedidelės sunkvežimių ir autobusų partijos. Manau, kad tam įtakos turi sumažėjęs pardavimas Venesueloje, nes ten pastatytos traktorių ir sunkvežimių surinkimo gamyklos. Komplektuojamosios dalys šioms gamykloms yra pristatomos konteineriuose", - kalbėjo jis.

Kalbant apie baltarusiškų krovinių eksportą, V.Šileikos teigimu, būtina pažymėti, kad susiduriama su nemaža kaimynių šalių bei Ukrainos uostų konkurencija. "Nemaža traktorių partija (per 1500 vienetų) buvo išgabenta per Ukrainos uostus, nes jūrinio pervežimo kaina į Pakistaną buvo kur kas mažesnė nei iš Klaipėdos. Spartus konteinerinio gabenimo jūra kainų kilimas bei geležinkelio platformų stygius neleidžia šiais metais augti tiek baltarusiškų, tiek vietinių krovinių eksportui", - kalbėjo V.Šileika.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) atstovas Mečislovas Vitkauskas teigė, kad Baltarusijos krovinių apyvarta atsigavo. Pasak jo, pirmąjį šių metų ketvirtį baltarusiškų kalio trąšų krova buvo sumažėjusi dėl to, kad pardavėjai nebuvo pasirašę sutarčių su Kinija. Balandį trąšų krova pajudėjo. Gegužę grafiko atsilikimas ėmė trauktis, birželį tikimasi pasivyti praėjusių metų to paties laikotarpio rodiklius. Todėl šiemet planuojamas toks pat trąšų krovos lygis. Jei prekybos situacija išliktų palanki, galimas augimas. M.Vitkausko teigimu, Klaipėdos uostas šiandien neturi tiek sandėlių plotų, kad galėtų visiškai patenkinti Baltarusijos poreikius, o ypač ekstremaliais atvejais. Kad trąšos numatomais papildomais kiekiais pasuktų per Klaipėdos uostą, kompanija plečia trąšų terminalą.

Mažesnis cukraus importas į Baltarusiją, pasak M.Vitkausko, taip pat turi paaiškinimą: kaimynai pernai užsiaugino daug cukrinių runkelių. Kol jų derliaus neapdorojo savo fabrikuose, importuojama cukraus žaliava nepasiekė ir Klaipėdos uosto.

Anksčiau KLASCO pirmąjį metų ketvirtį perkraudavo iki 200 tūkst. tonų cukraus žaliavos, o šiemet ją kompanija pradėjo krauti tik balandį.

Klaipėdos uosto rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas sako, kad Baltarusijos krovinių svyravimai nestebina. "Jau pernai numatėme, jog Baltarusijos importas mažės dėl ekonominės krizės šioje šalyje, o strateginių prekių eksportas - naftos produktų ir kalio trąšų - bus stabilus arba didės. Todėl šiemet uoste laukiame tokio pat masto Baltarusijos krovinių kaip ir pernai - 10-11 mln. tonų", - prognozavo A.Drungilas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"