TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltarusiškų krovinių kelias - su kliūtimis

2006 07 14 0:00
Klaipėdos uostas gali priimti talpius "Panamax" tipo laivus ir pajėgus krauti 3 mln. tonų baltarusiškų kalio trąšų per metus.
LŽ archyvo nuotr.

Klaipėdos uosto kompanijos neriasi iš kailio, kad pritrauktų daugiau krovinių iš Baltarusijos

Septintą kartą posėdžiavusi Lietuvos ir Baltarusijos transporto grupė po dviejų dienų darbo Klaipėdoje priėmė abstrakčius nutarimus, užduotį tartis dėl krovinių masto palikdama uosto krovos kompanijoms.

Vis dėlto baltarusiai Klaipėdos uosto įmones nuteikė optimistiškai. Teigiama, kad sulėtėjęs dėl įstrigusios prekybos pasaulinėje rinkoje kalio trąšų eksportas netrukus ims didėti.

Kaimyninės šalies atstovai įsipareigojo per mėnesį bendrovei "Klaipėdos nafta" pateikti atsakymą, kas trukdo atnaujinti nutrauktą baltarusiškų naftos produktų eksportą per Klaipėdą

Neišveža trąšų

Kaimyninės valstybės prekybos mastas, pasak Baltarusijos transporto ir komunikacijos ministro pavaduotojo Aleksandro Nesterovičiaus, sudaro 15-17 mln. tonų krovinių per metus. Pagrindinės eksporto prekės - kasamos kalio ir chemijos gamyklų trąšos bei naftos produktai. Kroviniai į tolimas rinkas išgabenami jūrų keliais per Ukrainos ir Baltijos šalių uostus.

Pagilinus Klaipėdos uostą ir kompanijoms pastačius modernius terminalus Baltarusijos kalio trąšų krova mūsų uoste 2002-2005 metais didėjo nuo 774 tūkst. iki 1,3 mln. tonų. Buvo susitarta, kad 2006 metais baltarusiai per Klaipėdą išveš 1,8 mln. tonų. Tačiau planinė pakrovimo į laivus norma - 240 tūkst. tonų per mėnesį - nė karto nebuvo vykdoma.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos generalinio direktoriaus Valentino Greičiūno teigimu, per pusmetį išgabenta 34 proc. planuoto kiekio (605 tūkst. tonų), o uosto terminaluose laikoma per 100 tūkst. tonų kalio trąšų.

"Uostas virsta sandėliu. Esame pasirašę sutartį su gamybos įmone "Belaruskalij", o trąšomis prekiauja nacionalinė kalio kompanija, kuri nesusitaria dėl kainos trąšų rinkoje. Sužlugdytas prekybos planas turės neigiamos įtakos mūsų bendrovės gamybiniams rezultatams", - nuogąstavo Greičiūnas.

Baltarusijos grupės vadovas Nesterovičius įsitikinęs, kad šiemet pavyks per Klaipėdą eksportuoti tiek trąšų, kiek eksportavo pernai. Bet jis pripažino, kad Baltarusijos transportininkai atsieti nuo komercijos ir negali daryti įtakos prekybai.

"Net jei trąšų eksportas į rinką pajudėtų, įmonių krovos galimybės ribotos, terminalai fiziškai būtų nepajėgūs per mėnesį priimti kelių mėnesių normos", - patikino Susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus. Uostininkai teigia, kad kraunant tolygiai, Klaipėdos uosto bendrovės galėtų apdoroti 3 mln. tonų kalio trąšų per metus - maždaug pusę Baltarusijos eksportuojamo kiekio.

Siūlo prekiauti uoste

2005 metais "Klaipėdos nafta" į laivus pakrovė 742 tūkst. tonų baltarusiškų naftos produktų - perpus mažiau nei 2004 metais. Dėl to įmonės gamybiniai rezultatai sumenko dešimtadaliu - nuo 6,5 iki 5,8 mln. tonų. Šiemet per pusmetį bendrovės krovos mastas išliko praėjusių metų lygio - 3,28 mln. tonų.

"Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Jurgis Aušra vakar po susitikimo su baltarusiais buvo įsitikinęs, kad Mozyrio gamyklą sudomins pasiūlymas prekiauti produktais uoste be apribojimų (vadinamosiomis FOB sąlygomis), todėl terminalo apyvarta antrąjį pusmetį padidės.

Baltarusiai ketina didinti naftos prekybą per Klaipėdą tada, kai eksportuotojams bus suteikta dar didesnių transportavimo tarifų nuolaidų. Baltarusijos eksportui jau pernai buvo suteiktas išskirtinis "Lietuvos geležinkelių" tarifas ir krovos bei laivų rinkliavų nuolaidos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"