TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltarusių bėdos - grėsmė Klaipėdos uostui

2006 05 11 0:00
Dėl sumažėjusio baltarusiškų trąšų eksporto nukentėtų ir Klaipėdos krovos kompanijos.
Autorės nuotrauka

Pasaulio rinkose smukęs baltarusiškų kalio trąšų pardavimas gali neigiamai paveikti ir Klaipėdos uosto bendrovių krovos planus

Baltarusijos pirmasis vicepremjeras Vladimiras Semaška šiomis dienomis išplatino paaiškinimą, kad valstybinės Baltarusijos kalio kompanijos (BKK) prekybą stabdo derybos su kalio vartotojais. Mat brangstant naftai, dujoms ir metalams baltarusiai panoro 30-40 JAV dolerių už toną pakelti kalio chlorido kainą ir taip išsaugoti gamybos rentabilumą.

Pareigūnas nurodė, kad šalis vykdo milžiniškas statybas rengiant penktąjį kalio rūdyną, o "Belaruskalij" nė dienos nenutraukė produkcijos realizacijos, eksporto apimties nemažina.

Krovė mažiau

Tačiau Latvijos Ventspilio ir Klaipėdos uostų keturių mėnesių apyvartos statistika rodo, kad pasirašytus susitarimus dėl kalio chlorido krovos 2006 metais vargu ar pavyks įgyvendinti.

Baltarusijos kalio trąšų eksportas per uostus yra vidutiniškai 6 mln. tonų per metus, ir tai sudaro trečdalį visos šalies užsienio prekybos. Daugiausia biriųjų trąšų būdavo išvežama per Ventspilį, iki 3,7 mln. tonų, ir Juodosios jūros kryptimi.

Klaipėdai tenkanti dalis iki šiol neviršydavo 15 proc., dar mažiau likdavo Kaliningradui. Šiemet situacija prastesnė. Kalio trąšų Ventspilis perkrovė 0,8 mln. tonų mažiau negu pernai per 4 mėnesius, o ir mažiausiai per pastaruosius 50 metų.

Ventspilio uosto valdybos pirmininkas Aivaras Lembergas šios savaitės pradžioje žurnalistams teigė, kad Baltarusijoje uždarytos dvi kalio druskos šachtos, nes BKK prarado Kinijos rinką.

Nutrūko "Belkalij" trąšų eksportas ir per Kaliningrado uostą, nors jį didinti pernai buvo susitarta valstybių prezidentų lygiu. Rusams sunerimus, kodėl baltarusiškos trąšos lenkia Kaliningradą, Baltarusijos geležinkelių atstovas aiškino, kad šia kryptimi vežti trąšas šiemet kainuoja 6 JAV doleriais už toną brangiau negu per Klaipėdą. Be to, krovinio savininko netenkina uosto paslaugų kokybė.

Didėjimo nelaukia

Prieš metus Lietuvos atstovams Minske pavyko susitarti dėl kalio trąšų krovos didinimo iki 3 mln. tonų per metus. Uosto krovos kompanijos - KLASCO ir "Birių krovinių terminalas" (BKT) - su baltarusiais lygosi dėl apimties padidinimo 600 tūkst. tonų - iki 2 mln. tonų, tačiau pagal laimėto konkurso sąlygas per Klaipėdą numatyta eksportuoti 1,8 mln. tonų.

Per keturis mėnesius Klaipėdos uoste perkrauta mažiau negu pusė milijono tonų kalio trąšų - tai du trečdaliai planuoto kiekio. KLASCO komercijos direktorius Vytautas Kaunas ir BKT vadovas Igoris Udovickis LŽ komentuodami situaciją vylėsi, kad po mėnesio ar dviejų pardavimo grafikai bus vykdomi. Tačiau metinių rezultatų neprognozavo.

"Kiekviename didžiuliame versle egzistuoja ekonominė inercija. Nauja kompanija neturi verslo ryšių, asmeninių pažinčių. Tarptautinė kalio kompanija buvo įkurta patyrusių šios srities specialistų, dešimtmečius dirbusių Tarybų Sąjungos užsienio prekybos monopolinėje sistemoje. Prielaidų ir paaiškinimų, kodėl stringa Baltarusijos prekyba, gali būti įvairių. O mes partneriams nuolat akcentuojame, kad Klaipėdos uostas jiems ekonomiškai naudingiausias", - sakė Udovickis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"