TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltarusių planai - mįslė Lietuvos valdininkams

2006 05 18 0:00
Lietuvos susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus, vadovaujantis darbo grupei, sakė negalįs vertinti Baltarusijos sprendimų politiniu požiūriu, tačiau pasigenda juose ekonominių motyvų.
LŽ archyvo nuotr.

Baltarusijos ketinimai krovinius gabenti ne per Klaipėdos, o per Rusijos uostus Lietuvos transporto politikos formuotojams nesuprantami

"Atsižvelgdami į tai, jog Lietuva tarifų politikoje daro viską, kas įmanoma, kad kroviniai eitų per Klaipėdos uostą, mes kartu su Rusija kuriame savo politiką. Kasmet Baltarusijos gabenamų 16 mln. tonų krovinių srautą reikia perskirstyti", - neseniai pareiškė Baltarusijos premjeras Sergejus Sidorskis.

Šis politikas ne tik patvirtino prezidento Aleksandro Lukašenkos Rusijos vadovui Vladimirui Putinui 2005 metų vasarą duotą pažadą eksportuoti milijoną tonų kalio trąšų per Kaliningrado uostą, bet ir pasirašė sutartį su Leningrado srities gubernatoriumi Valerijumi Serdiukovu dėl mineralinių trąšų terminalo Ust Lugos uoste statybos. Tokią idėją abu prezidentai yra aptarę per susitikimą Sankt Peterburge šių metų sausį.

Lietuvos susisiekimo ministerijos sekretorius Arvydas Vaitkus, vadovaujantis darbo grupei, kuri sprendžia su Baltarusija susijusius transporto ir tranzito klausimus, LŽ sakė negalįs vertinti Baltarusijos sprendimų politiniu požiūriu, tačiau pasigenda juose ekonominių motyvų. "Normalu, kad valstybė ieško geriausių transporto kelių savo kroviniams. Baltarusija taip pat jau kelerius metus eina ekonominės naudos keliu. Tačiau neatrodo, jog Ust Lugos uostas baltarusiams tinkamas. Kaliningradas, nors yra arti, o sugaišus daug laiko ir investavus nemažai pinigų į privažiavimo infrastruktūrą būtų įmanomas variantas, logistikos požiūriu neparankus dėl to, kad reikia kirsti antrą sieną. Baltarusiams santykiai su Klaipėdos uostu naudingi išvežant trąšas, įsivežant cukrų, konteinerius. Kiek sunkiau man spręsti dėl mazuto. Jo kiekis uoste sumažėjęs, bet, manau, ne dėl baltarusių kaltės", - komentavo Lietuvai nepalankias naujienas Vaitkus.

Jis pažymėjo, kad sudėtinga situacija klostosi ir trąšų rinkoje. Baltarusijos noras be tarpininkų integruotis į seniau sukurtą pasaulinę sistemą nepalaikomas nei Kinijos, nei Indijos trąšų pirkėjų. Daugiau naujienų apie Baltarusijos trąšų tranzitą tikimasi išgirsti per verslo forumą, kuris rengiamas Soligorsko mieste antrąją birželio pusę. Šis kaimynų susitikimas, turėjęs vykti gegužės mėnesį, atidėtas vėlesniam laikui dėl Baltarusijos prezidento neseniai pakeistos vyriausybės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"