TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltija pamažu šąla

2012 02 05 9:29

Dažnėjančios šaltos žiemos prikrečia eibių ir jūros kelių eismo dalyviams - jau daug kur darbuojasi ledlaužiai. Tačiau Klaipėda tikisi išlikti neužšąlančiu uostu ir priimti visus laivus.

Klaipėdos uosto pietinėje dalyje, Malkų įlankoje ir prie krantinių, buksyras "Perkūnas" jau visą savaitę laužo ledus. Tačiau Uosto priežiūros tarnybos viršininkas Arvydas Narmontas LŽ tikino, kad situacija įprasta, taip būna kiekvieną žiemą. "Šiek tiek ilgiau trunka laivų švartavimas, tačiau kanalas švarus, vanduo garuoja. Ledą pradėjome laužyti išsyk, kai tik užėjo šalčiai. Todėl jis nėra storas, bet sulaužytas po valandos vėl užšąla. Kai tokie orai, žvejų ant ledo irgi vos vienas kitas", - pasakojo A.Narmontas apie amžiną Klaipėdos uosto bėdą - stintas Malkų įlankoje pavojingai gaudančius žvejus. Šie pyksta, kai panosėje sukiojasi buksyras ir varo juos kranto link, o jūrininkai stebisi bebaimių žvejų užsispyrimu grįžti ant trapios ledo juostos.

Anot A.Narmonto, Baltijos jūra taip greitai neužšąla kaip įlankos - šaltis turi spausti kelias savaites. Kadangi sinoptikai prognozuoja artėjant šalčių pabaigą, speigai Klaipėdos uostui neturėtų sukelti didelio pavojaus.

Tačiau šiauriau nuo Klaipėdos esantys kiti Baltijos uostai, ankstesniais metais, o ypač pernai, patyrę navigacinių sunkumų, šiemet ekstremalioms sąlygoms pradėjo rengtis iš anksto.

Baugina atominis ledlaužis

Kad nereikėtų vaduoti laivų iš ledo gniaužtų kaip pernai, Rusijos uostų administracija sausio 27 dieną iš Murmansko į Sankt Peterburgą jau išsiuntė atominį ledlaužį "50 let pobedy". Tikslą jis turėtų pasiekti kitos savaitės pradžioje. Dėl atominio laivo maršruto teritoriniais vandenimis buvo sunerimusios Norvegijos, Švedijos ir Danijos uostų administracijos, tačiau žinių apie incidentus kol kas nepranešama.

Atominį ledlaužį Baltijos jūroje rusai pirmąkart panaudojo praėjusių metų sausio pabaigoje. Tuomet skubiai iš Murmansko iškviestas ledlaužis "Vaigač" dirbo 51 parą ir iš ledų išvadavo 260 laivų. Ta situacija Suomių įlankoje buvo vadinama ypač sunkia. Dabar atominis ledlaužis "Vaigač" dėl neseniai jame kilusio gaisro remontuojamas Murmanske. Todėl į Baltijos jūrą, kaip nurodo organizacija "Rosatom", pasiųstas pats naujausias, pastatytas 2007 metais, ir didžiausias Rusijos dviejų reaktorių atominis ledlaužis, laužęs didžiųjų laivų kelyje ledus Arktyje ir net Šiaurės poliuje. Dabartinis "Rosmorport" užsakymas - lydėti Suomijos įlankoje naftos tanklaivius.

Rusai teigia Europos Sąjungos šalių užsienio reikalų ministerijoms apie atominio ledlaužio reisą pranešę kaip reikalaujama - iš anksto, sausio viduryje. Nepasitikėjimą laivo radiaciniu saugumu galėjęs sukelti dėl remonto atidėtas jo išplaukimo laikas ir tai, kad gruodžio mėnesį degant "Vaigač" žuvo du jūrininkai, o atominio ledlaužio "Taimyr" reaktorių skyriuje pastebėtas šiluminio skysčio nutekėjimas. Gruodžio pabaigoje gaisras buvo kilęs netoli Murmansko plaukiojančiame doke remontuojamame povandeniame atominiame laive. Skandinavai nerimauja dėl tokių laivų pasirodymo pakrantėse todėl, kad neturi patirties, kaip likviduoti radiacines avarijas.

Šalčiai ir pietuose

Baltijos jūros ledlaužių tarnyba artimą nuliui ir žemesnę vandens temperatūrą žemėlapiuose nurodo esant tik rytinės pakrantės įlankose, tarp jų ir Kuršių mariose. Jas dengia kasdien storėjantis ledas.

Estija praneša, kad apšalusi visa šiaurinė Suomijos įlankos pakrantė iki Kotkos Suomijoje ir kad kasdien vis naujus vandens plotus traukia plonas ledas. Nuo vasario 6 dienos draudžiamas laivų eismas vidinėje Saremos salyno akvatorijoje. Mugos uosto pakrantė apšalusi 20 centimetrų storio ledo juosta. Pernu uoste jau nuo sausio 31 dienos ledus trupina ledlaužis "Eva". Pernai jis, kaip teigia vietos tarnybos, tokią užduotį buvo gavęs jau gruodžio 7-ąją. Šiuo metu Pernu įlankoje ledo storis siekia 15-20 centimetrų.

Suomija praneša, kad Botnijos įlankos salyną dengia 15-20 centimetrų ledo pluta. Ją skaldo 3 ledlaužiai.

Rusijos Suomijos įlankos dalį dengia 10-20 centimetrų ledas.

Centrinė Rygos įlankos dalis ir Irbės sąsiauris - kol kas atviri laivybai, tačiau pakrančių ledo juosta platėja. Latvijos vandenys žemiau Ventspilio ir Lietuvos teritorija nepadengtos ledu.

Iš Baltijos jūros dar negauta nė vieno pranešimo apie leduose įstrigusius laivus, o štai Juodosios jūros pakrantėje jau skelbiama ekstremali padėtis. Pasak naujienų agentūros "Seanews", Ukrainos Odesos uostą dengia ledo košė, Mariupolis uždarytas. Kerčės sąsiauryje, Rusijos dalyje, vasario 2 dieną ledo sangrūdose buvo įstrigę 3 laivai. Novorosijsko uosto kanale ledų nėra, bet uosto darbą trukdo sausumos transporto grūstys, susidariusios dėl sniegu užverstų gatvių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"