TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltiją tyrinės mokslininkų „Mintis“

2014 09 16 6:00
Mokslinių tyrimų laive „Mintis“ sumontuota įranga vertinama 10 mln. litų. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Lietuva svarbiu užsakymu po 20 metų pertraukos parėmė Klaipėdos laivų statybos pramonę – vakar uoste į vandenį nuleistas mokslinių tyrimų laivas „Mintis“.

Klaipėdos laivų statytojai ilgą laiką dirbo vien užsienio laivininkams, dažniausiai skandinavams ir vokiečiams. Anksčiau paskutiniai tuometinėje "Baltijos" laivų statykloje pastatyti laivai buvo Lietuvos jūrų laivininkystės motorlaiviai "Vytautas" (1995 m.) ir "Gediminas" (1996 m.).

Klaipėdos universiteto (KU) mokslinių tyrimų laivas, kurio statybai buvo skirta 33,5 mln. litų, yra sudėtinė Jūrinio mokslo, studijų ir verslo slėnio branduolio kūrimo dalis. Kitas etapas – pastatyti ir įkurti tyrimų apdorojimo laboratoriją. Pasak švietimo ir mokslo ministro Dainiaus Pavalkio, šios ministerijos administruojamam ES struktūrinių fondų projektui iš viso numatyta apie 65 mln. litų. Daugiafunkcio laivo „Mintis“ reikšmė yra didžiulė Lietuvos mokslo bendruomenei, universitetui, įtvirtinančiam jūrinės pakraipos mokslo įstaigos statusą, ir šalies prestižui. Laivo krikštynos numatytos lapkričio pabaigoje, sumontavus ir išbandžius visą įrangą.

Tirs vandenį ir dugną

Pagal norvegų projektą pastatyto laivo įgulą sudarys 6 jūrininkai ir 18 mokslo darbuotojų personalas. Laivas bus puiki bazė atlikti praktiką studentams ir paskata jaunimui gilintis į geofizikos sritį. KU mokslininkas Saulius Gulbinskas pirmąją ekspediciją planuoja sausio mėnesį ir tikisi, kad Baltijos jūroje laivas dėl oro sąlygų galės plaukioti iki 100 dienų. Dirbant pagal tarptautines programas yra galimybių išplaukti ir į kitas jūras. Tokio laivo neturi nei Latvijos, nei Estijos mokslininkai.

KU rektorius Eimutis Juzeliūnas tikisi, kad laivas bus rentabilus, nes galės atlikti užsakomuosius darbus. „Jūriniam universitetui būti be laivo - tai tas pats, kas ligoninei neturėti operacinės. Visų pirma, laivas bus naudingas mokslui, antra – studijoms, kaip studentų praktikos vieta, ir tarptautiniams ryšiams, nes įsitrauksime į tarptautines programas. Taip pat galime tikėtis ir verslo užsakymų. Mokslinių tyrimų laivui kaip prietaisui rentabilumas nėra būtinas, bet mes rengiame planą, kad jis taptų ir verslo dalimi“, - kalbėjo KU rektorius.

Manoma, kad laivas praktiniais tikslais bus naudojamas Klaipėdos uoste, prie Būtingės terminalo, prisidės prie jūrų ūkyje planuojamų stambių infrastruktūros projektų - jūrinių energetikos parkų kūrimo ar naftos telkinių žvalgybos.

Prioritetas – laivų statyba

Pasak Vakarų laivų gamyklos vadovo Arnoldo Šileikos, laivo statyboje svarbios 3 datos, kurios įrašomos į techninius dokumentus: kilio padėjimo ceremonija, kuri KU laivui surengta pernai lapkričio 18 dieną, nuleidimo į vandenį data ir perdavimo užsakovui laikas. Vakar nuleistas prie krantinės laivas kurį laiką bus dailinamas, išbandomas ir lapkričio pabaigoje perduotas KU. Šiuo metu dar trūksta pačios unikaliausios įrangos - gręžimo agregato, padėsiančio tirti jūros dugną.

Estų koncernui „BLRT Grupp“ priklauso Vakarų Baltijos laivų statykla Klaipėdoje ir trys laivų remonto įmonės Estijoje, Lietuvoje bei Suomijoje. Visos drauge jos siūlo įvairias šios pramonės paslaugas - nuo projektavimo iki laivų utilizavimo. Tačiau statyti laivus - svarbiausias koncerno tikslas pastaraisiais metais. KU užsakymas atitiko gamybininkų strategiją išplėsti statomų laivų įvairovę. Pasak A. Šileikos, „Mintis“ – jau šeštasis laivas šiais metais, pastatytas, verslininkų terminu tariant, „iki rakto“. Iš jų trys buvo žvejybiniai ir du krovininiai. A. Šileika viliasi, kad mokslinių tyrimų laivo projektas pritrauks ir daugiau tokio tipo laivų užsakovų.

Vakarų laivų gamyklos įmonės šiuos metus planuoja užbaigti pelningai. Estų koncernas, kelerius metus iš eilės patyręs nuostolių dėl laivų pramonės nuosmukio ir aštrios konkurencijos, šiemet tikisi gerų rezultatų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"