TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltijos pakrantes kausto šaltukas

2012 12 12 3:51
Prieš dešimtmetį atlikta Klaipėdos uosto vartų rekonstrukcija užtvėrė ledams kelią iš jūros, o akvatorijai užšalti neleidžia vilkikai. /Vidos Bortelienės nuotrauka

Šią savaitę neįprastai anksti pradėjo plaukti pranešimai apie žiemos sezono laivybos apribojimus Baltijos jūroje. Klaipėdos uostui joks pavojus negresia.

Žiema parodė savo nagučius nuo pat pirmos kalendorinės dienos, todėl pranešimai apie ledlaužių darbą uostuose pasirodė neįprastai anksti, net nesulaukus Kalėdų. Baltijos jūros ledų tarnybos informacijos portale (Bsis-ice.de) gruodžio 10 dieną pirmą žinią apie ledu kaustomą Suomijos įlanką pateikė Sankt Peterburgas. Apie Botnijos įlankos salyno ledėjančias pakrantes ir užšąlančius ežerus jau skelbia Suomijos hidrologijos tarnybos. Švedija taip pat pranešė apie sunkėjančias laivybos sąlygas tarp salų.

Dirba ledlaužiai

Suomijos uostuose laužyti ledus pradėjo 4 ledlaužiai, Rusijos Sankt Peterburgo ir Vyborgo uostuose kol kas dirba 2 tokie specializuoti laivai, ruošiama daugiau.

Sankt Peterburgas iš anksto paskelbė, kad ledo klasei nepriskirtiems laivams nuo gruodžio 24 dienos plaukioti be ledlaužių palydos bus draudžiama. Ledo klasės laivams bus leidžiama plaukti savarankiškai su atskiru leidimu arba taip pat lydimiems ledlaužių.

Toks pasirengimas žiemos navigacijai rodo Rusijos uostų administracijos ("Rosmorport") išmoktas pamokas. Žiemos atakos užklupti Suomijos įlankos uostai 2011 metų sausį pajuto Baltijos atšiaurumo kainą, nes laivų ir krovinių savininkai patyrė didžiulių materialinių nuostolių. Tačiau tai buvo naudinga neužšalusiems uostams konkurentams, tarp jų ir Klaipėdai.

Tąkart sausio pabaigoje skubiai iškviestas iš Murmansko atominis ledlaužis "Vaigač" dirbo 51 parą iki kovo vidurio ir Suomijos įlankoje iš ledų išvadavo 260 laivų. Situacija Suomių įlankoje buvo vertinama kaip ypač sunki.

Arkties vandenyne dirbančių galingų atominių ledlaužių Baltijos jūroje prireikė ir šiemet vasarį, žiemai baigiantis. Iš Murmansko iškviestas pats naujausias, dviejų reaktorių ledlaužis "50 let Pobedy" Skandinavijoje sukėlė žaliųjų pasipiktinimą dėl galimo radiacinio pavojaus, tačiau jam plaukiant incidentų pavyko išvengti.

Po smarkios vyriausybinės kritikos lavinos praėjusio žiemos sezono navigacijai "Rosmorport" ėmė ruoštis iš anksto, o federalinė valdžia parengė investicijų iki 2020 metų programą naujų ledlaužių statybai.

Jie būtų skirti Suomijos įlankos uostams: Sankt Peterburgui, Ust Lugai, Vyborgui, Primorskui ir kitiems - vaduoti iš žiemos gniaužtų.

Klaipėda neužšals

Pernykštė žiema buvo pridariusi eibių Juodosios jūros Ukrainos ir Rusijos uostams. Ledų košėje kelias savaites buvo užstrigę dešimtys laivų. Baltijos valstybių uostai tokių staigmenų patiria retai, o įprastiems navigaciniams sunkumams tinkamai pasirengia.

Talino uostą iš ledų ledlaužiai vaduoja kasmet, ten veikia uosto administracijai priklausanti ledlaužių tarnyba.

Rygos įlanka storiau ar ploniau taip pat dažniausiai kiekvieną žiemą užšąla, įplaukos kanalą ten laisvina galingi buksyrai. Praėjusį pirmadienį pranešta, kad Latvijos pakrantės jau dengiasi ledu. Geografinė jūros užšalimo riba prasideda ties Ventspiliu.

Laivybos kelias į Klaipėdos uostą visuomet laisvas nuo ledų, o pačiame uoste šalčio sukaustytų įlankėlių ar iš marių išneštus ledus sulaužo paprasti vilkikai.

Klaipėdos uosto priežiūros tarnybos viršininkas Vaclovas Narmontas LŽ teigė, kad prireikus akvatorijoje laužyti ledus šiemet, kaip ir pernai, bus naudojamas Vakarų laivų gamyklos vilkikas "Perkūnas". "Pagal pernykštę sutartį numatyti pinigėliai ledams laužyti nesibaigė, jų pakaks ir šiemet. Kol kas laužyti ledų dar neprireikė", - sakė uosto pareigūnas.

Pasak Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Jūrinių prognozių skyriaus vedėjo Liongino Pakščio, artimiausiu metu situacija pačiame uoste dėl ledų nebus pavojinga laivybai. "Manau, kad Klaipėdos uostui problemų dėl ledų neturėtų kilti. Šiuo metu ledai formuojasi Kuršių mariose, bet jie išnešami į jūrą ir laivybai netrukdo. Laivybos sąlygos pasikeitė po Klaipėdos uosto vartų rekonstrukcijos. Kol buvo trumpesni molai ir pūsdavo šiaurės vakarų vėjas, jis ledus sunešdavo ties uosto vartais. Kai spusteldavo šaltukas iki 15 laipsnių, šie ledai sušaldavo, laivyba nutrūkdavo porai trejetui parų. Po molų rekonstrukcijos vartai susiaurėjo ir yra nukreipti į vakarus-pietvakarius. Kai papučia vėjas, ledų į vartus jau neprineša, laivybos sąlygos pagerėjo", - sakė L.Pakštys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"