TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Baltijos uostai lenktyniauja skaičiais

2015 05 18 6:00
Šylant orams Klaipėdoje, jūrų keltuose daugėja lengvųjų mašinų ir keleivių. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos uoste balandžio krova - su nedideliu minuso ženklu, tačiau atsigavus naftos produktų apyvartai padėtis vertinama kaip gera. O šylant orams jūrų keltuose daugėja lengvųjų mašinų ir keleivių.

Klaipėdos uoste balandžio mėnesį krauta 3,14 mln. tonų krovinių, 1,5 proc. mažiau nei pernai. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos administracijos ir rinkodaros direktorius Artūras Drungilas ramina, kad statistikos minusas matomas ne todėl, kad padėtis pablogėjo. „Pernai balandis baigtas itin aukštais rezultatais, šiemet tempas panašus. Per 4 mėnesius nuo metų pradžios šiemet krauta 12,17 mln. tonų krovinių – 2,4 proc. daugiau nei pernai“, - teigė uosto direkcijos atstovas.

Pernai balandį po pertraukos į rinkas pajudėjo trąšų srautas, bet silpnai vyko naftos produktų krova.

Šiemet situacija uoste keičiasi: mažiau konteinerių ir generalinių krovinių, bet prie naftos terminalų krantinių tanklaivių daugėja.

Bendrovė „Klaipėdos nafta“ per 4 mėnesius į talpyklas perpylė beveik 23 proc. daugiau naftos produktų nei pernai per tą patį laikotarpį – 2 mln. tonų. Pažymima, kad prieaugį lėmė atnaujintas bendradarbiavimas su „Belarusskaja neftenaja kampanija“ bei aktyvesnis gamyklos „Orlen Lietuva“ naftos produktų eksportas. Šiemet balandį apyvarta sudarė 493 tūkst. tonų naftos produktų – buvo 1,5 proc. didesnė nei pernai.

„Tikimės, jog ir ateityje bendradarbiavimas su Baltarusija išliks toks rezultatyvus“, - sakė Mantas Bartuška, „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius.

Naftos produktai šiemet gali būti ta uosto krovinių dalis, kuri padės atsverti kitų įmonių praradimus – ypač ro-ro keltų tonažą, sumažėjusį smukus Rytų-Vakarų prekybos apyvartai.

Lyginant Klaipėdą su kaimyniniais uostais, galima nerimauti, kad antai Ryga lenkia 1,8 mln. tonų krovinių, bet Talino uosto reikalai, žvelgiant iš Klaipėdos, atrodo kur kas prastesni. Per 4 mėnesius Rygos uoste krauta 14 mln. tonų krovinių, 4,7 proc. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Didžiausią įtaką geriems rezultatams daro anglys, kurių per 4 mėnesius krauta dešimtadaliu daugiau - 2 mln. tonų. Kituose terminaluose Rygoje krovinių prieaugis simbolinis, o generalinių - mažėjo dešimtadaliu. Todėl prieaugio tempas, po pirmojo ketvirčio buvęs 6,7 proc., taip pat prarado augimo tempą.

Ventspilis balandžio rezultatų neskelbia, jie, ko gero, nėra džiuginantys. Po pirmojo ketvirčio, kai krauta 7,5 mln. tonų krovinių, nuosmukis ten sudarė 16 procentų. Panaši tendencija ir Liepojoje. Per 4 mėnesius artimiausiame Klaipėdai latvių uoste krauta 1,8 mln. tonų krovinių – 1,7 proc. mažiau nei pernai.

Talino uoste šiemet 4 mėnesių apyvarta, palyginti su pernai, kritusi dramatiškai – 21 proc., iki 8,3 mln. tonų. Labiausiai mažėjo konteinerių (tonomis -14,5 proc., sąlyginiais vienetais – 21 proc.) ir skystų krovinių (-31 proc.). Tačiau keleivinės laivybos rodikliai išliko panašūs – aptarnauta 2,5 mln. keleivių, 2 proc. mažiau nei pernai.

Tam turėjo įtakos prastesni linijos Talinas –Stokholmas rezultatai ir mažiau atvykusių turistų kruiziniuose laivuose balandžio mėnesį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"