TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Bankai nesiliauja ieškoti naujovių

2016 03 14 6:01
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Trečiadienį bankas „Nordea“ pranešė pirmasis Baltijos šalyse atveriantis konsultacijų centrą internete. Didieji šalies bankai pastebi, kad klientams internetinė erdvė tampa vis patrauklesnė už aptarnavimo skyrius daugeliui kasdienių operacijų atlikti.

Nuotoliniame konsultacijų centre banko „Nordea“ klientai galės pasinaudoti banko produktais ir paslaugomis, kurie iki šiol buvo teikiami tik klientų aptarnavimo skyriuose. Jis veiks darbo dienomis nuo 9 val. iki 20 val., taigi leis klientams savo finansinius reikalus tvarkyti pasibaigus įprasto banko darbo laikui. Konsultacijos internetu taip pat reiškia, kad klientai „susitikti“ su konsultantu galės bet kur – savo darbo vietoje, namuose ar būdamas užsienyje.

Sėkmingą patirtį bankas atsinešė iš Skandinavijos šalių. „Nordea“ bankininkystės vadovė Baltijos šalyse Inga Skisaker pranešime spaudai išreiškė viltį, kad per dvejus metus bendras konsultacijų internetu skaičius padidės 25 procentais.

Nuotolinių pardavimų skyriaus vadovė Baltijos šalyse Anna Fisere-Kalke nurodė, kad norint tvarkyti bankininkystės sandorius klientams reikalingas tik interneto ryšys ir asmeniniai interneto banko naudotojų duomenys asmens tapatybei nustatyti. Be kasdienių bankininkystės paslaugų, konsultacijų centre internete taip pat teikiamos konsultacijos sudėtingesniais klausimais, pavyzdžiui, taupymo, investicijų ar būsto paskolų. Klientas daugelį sutarčių su banku gali pasirašyti elektroniniu parašu.

Daugiau naudojasi internetu

„Lietuvos žinios“ neseniai rašė, kad bankų klientų įpročiai keičiasi: jie kasmet vis aktyviau naudojasi internetine bankininkyste ir rečiau lankosi bankų aptarnavimo skyriuose. Didieji šalies komerciniai bankai teigė, kad klientų aptarnavimo skyrių skaičiaus 2016 metais nemažins, tačiau koreguoja skyrių veiklos koncepciją.

DNB banko duomenys parodė, kad bankų padalinių reikšmė nuosekliai mažėja. Praėjusių metų gruodžio viduryje bankas skelbė, kad lapkritis buvo pirmasis mėnuo, kai naudojantis DNB mobiliosios bankininkystės programėle buvo atlikta daugiau finansinių operacijų nei visuose DNB banko skyriuose. Vadinasi, gyventojų finansinė elgsena keičiasi – vartotojai aktyviau naudojasi šiuolaikiniais bankininkystės įrankiais.

Lapkričio duomenimis, apie 2,5 proc. visų finansinių operacijų buvo atliekama naudojantis mobiliojo banko programėle – beveik tiek pat ir banko skyriuose. Tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo, kad atsiskaitymų kiekis mobiliojoje bankininkystėje sparčia auga, kai banko padaliniuose – nuosekliai mažėja. Didžioji dalis (95 proc.) visų finansinių operacijų atliekama naudojantis interneto banku kompiuteryje.

Skyrius ruošia konsultacijoms

Linas Januševičius, SEB banko Verslo plėtros departamento direktorius, taip pat pažymėjo, kad klientai daug dažniau paslaugomis naudojasi savarankiškai, kasdienius savo finansus tvarko elektroninėje erdvėje prisijungę prie interneto banko, mokėdami banko kortelėmis, naudodamiesi bankomatais, taip pat į banką kreipdamiesi socialiniame tinkle „Facebook“ ar programa „Skype“. Taip klientams esą patogiau, nes nereikia derintis prie banko darbo valandų, be to, tvarkyti finansinius reikalus internetu pigiau negu banko skyriuje.

Tačiau pastebima, kad vis labiau auga poreikis banke gauti patarimą, išsamią konsultaciją ne tik apie sudėtingesnes banko paslaugas, pavyzdžiui, investavimą, bet ir asmeninių finansų valdymą. Dėl to dalis banko skyrių pernai buvo pertvarkyti į finansinių konsultacijų skyrius. Juose banko darbuotojai visą dėmesį skiria išskirtinai konsultavimui, o grynųjų pinigų operacijas klientai gali atlikti savitarnos zonose.

Bankas „Swedbank“ taip pat yra teigęs, kad 2016-aisiais neplanuoja mažinti klientų aptarnavimo padalinių skaičiaus, tačiau ėmė keisti aptarnavimo padalinių koncepciją. Dar pernai spalio mėnesį duris atvėrė pirmasis naujo tipo padalinys Vilniuje, prekybos centre „Panorama“. Padalinyje įrengta didelė savitarnos erdvė, o laukimo zonoje klientai kviečiami naudotis planšetiniais kompiuteriais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"