TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Batsiuvius gelbsti nuolatiniai klientai

2009 11 16 0:00
Tik dešimtadalis žmonių iš anksto pasirūpina avalynės remontu - kiti batus į taisyklas neša tada, kai jau reikia juos autis.
LŽ archyvo nuotrauka

Buvo manoma, kad sunkmečiu žmonės ims traukti iš spintų seną avalynę ar drabužius ir nešti juos taisyti, tačiau sunkią krizės leteną pajuto ir avalynės bei aprangos taisyklos - jų klientų skaičius sumažėjo kone perpus.

Avalynės ir drabužių taisyklų savininkai neslepia, kad šįmet dažniausiai sulaukia nuolatinių klientų, kurie jų teikiamomis paslaugomis naudojasi daugelį metų. Apkarpyti atlyginimai arba visiškai prarasti pajamų šaltiniai verčia žmones imti į rankas adatą su siūlu ir patiems pasitrumpinti ar susisiaurinti savo drabužius. Tačiau susitvarkyti avalynę sudėtingiau, ypač prastą ir pigią kinišką. Net batsiuviai dažnai jos nesiima taisyti.

Avalynės taisyklos "Pakala" darbuotoja LŽ pasakojo, kad pastaruoju metu klientai dažnai atneša kiniškus batus, kartais - net po kelis kartus per sezoną. Tačiau, pasak jos, norinčiųjų taisyti batus sulaukiama kone perpus mažiau nei pernai. Net 20 proc. sumažinus kainas klientų nepavyksta prisivilioti. Darbuotojos teigimu, žmonės kaip ir anksčiau avalynę taiso tik tada, kai jos jau prireikia, o klientų, atnešančių batus sezono pabaigoje, pasitaiko itin retai.

Brangūs batai atsiperka

Vienos individualiosios įmonės batų taisyklos vadovė Elona Petkelienė pasakojo, kad ryškėja tendencija, kai žmonės peržiūri tai, ką turi sukaupę, ir pasvarsto, ar senesnį apavą išmesti, ar nešti sutvarkyti. Ji aiškino, kad kokybiškus odinius batus galima "prikelti naujam gyvenimui" vien pakeitus padus.

"Taupūs ir praktiški žmonės, įsigiję gerą avalynę, nusprendžia į ją investuoti ir tai verta daryti. Pastaruoju metu tokių žmonių sulaukiame vis daugiau. Be to, mes pigių kiniškų batų netaisome, vadiname juos vienkartiniais, mat jie pagaminti iš tokios medžiagos, kuri kartais laiko tik mėnesį. Tokie batai nebetaisytini ir tinkami tik šiukšlių konteineriams", - pabrėžė avalynės taisyklos vadovė.

E.Petkelienė pažymėjo, kad gerus, nors ir taisytus batus, tinkamai prižiūrint galima nešioti ne vienus metus ir tokia avalynė "atidirba" investuotus pinigus. Jos teigimu, priklijuoti padą atsieina apie 10-15 litų, o pakeisti visą bato apačią - padą ir kulną - apie 40-45 litus.

"Kainos per šiuos metus taip pat gerokai nukrito - net apie 10-30 proc., o klientų sumažėjo apie 30 procentų. Tokie skaičiai parodo mūsų taisyklos padėtį, mat kolegos pasakojo, kad ir jų paslaugomis naudojasi net 50 proc. mažiau žmonių", - kalbėjo ji.

Pasak E.Petkelienės, sunkmečiu liko ištikimi nuolatiniai klientai, kurie esą žino, kad šios įmonės darbuotojai dirba kokybiškai ir greitai. Jos nuomone, tai ir lėmė, kad įmonė nepajuto tokio didelio klientų sumažėjimo kaip kolegos.

E.Petkelienės teigimu, tik apie 10 proc. žmonių iš anksto rūpinasi avalyne ir ją profilaktiškai sutvarkyti atneša sezono pabaigoje, kad kitais metais galėtų ramiai išsitraukti iš dėžės ir nešioti.

"Tokių apdairių žmonių nedaug. Dauguma susigriebia paskutinę minutę, kai staiga prireikia šiltų batų. Tai patvirtino ir lapkričio pradžioje iškritęs pirmas sniegas - jis visus labai išgąsdino, tad klientai susirūpinę puolė nešti senus batus į taisyklas", - pasakojo apie netikėtą klientų antplūdį įmonės vadovė.

E.Petkelienė patikino, kad krizė avalynės taisytojus palietė ne tik dėl kritusios apyvartos, bet ir prarastų tiekėjų. Mat, pasak jos, bankrutavo net 3 lenkų fabrikai, daug metų tiekę avalynei taisyti reikalingas kokybiškas medžiagas už patrauklią kainą.

"Tų medžiagų, kurias šiuo metu naudojame, sudėtinga gauti. Didmenininkai, kurie atveža avalynei taisyti reikalingas medžiagas, taip pat turi ieškoti naujų gamintojų. Be to, minėtų medžiagų kainos per krizę nesumažėjo, nors mūsų paslaugų kainas ir teko gerokai apkarpyti", - dėstė E.Petkelienė.

Senų drabužių taisyti nepuolė

Ne ką geresnius laikus išgyvena ir drabužių taisyklos, ypač tos, kurios įsikūrusios didžiuosiuose prekybos centruose, mat jų savininkai nenoriai mažina nuomos kainas, šios vis dar išlieka pernelyg didelės ir neatitinka dabartinio ekonomikos lygio.

UAB "Sauliaus ir Vido ateljė" vadovas Saulius Supranavičius LŽ teigė, kad šįmet užsakymų sumažėjo perpus, o kainos išliko nepasikeitusios. Jo teigimu, atėję į ateljė žmonės turi galimybę gauti vidutiniškai apie 10-20 proc. nuolaidą.

"Savo darbuotojus raginame atsižvelgti į kiekvieno kliento poreikius ir esant tam tikrai situacijai padaryti net 50 proc. nuolaidą", - tvirtino ateljė tinklo didžiuosiuose šalies miestuose vadovas.

S.Supranavičius pažymėjo, kad didelio skirtumo tarp užsakymų Vilniuje, Kaune ar Šiauliuose nėra. Bet Klaipėdoje veikianti ateljė klientų sulaukia itin mažai, pasak vadovo, esą panašiai, kaip ir prieš krizę, tad šiame mieste didesnių užsakymų pokyčių nepajuto. Jo teigimu, labiausiai paslaugų pardavimas krito Vilniuje.

"Mūsų ateljė daugiausia orientuota į naujų drabužių greitą ir kokybišką taisymą, pavyzdžiui, kelnių patrumpinimą ar pasiaurinimą, todėl ir įsikūrėme didžiuosiuose prekybos centruose. Tačiau, be abejo, žmonės taip pat atneša padėvėtų drabužių ir prašo pakeisti užtrauktuką, užlopyti skylę ir pan.",- sakė S.Supranavičius. Jo teigimu, per krizę dėvėtų drabužių taisymo užsakymų nepadaugėjo, jie kaip ir anksčiau sudaro apie 10 proc. visų užsakymų.

Kainas koreguoja nuoma

Įvairiuose sostinės prekybos centruose veikiančių ateljė "Drabužių taisykla" darbuotojas Tomas LŽ tikino, kad užsakymų sumažėjo apie 50 procentų. Siuvėjų paslaugų kainoms, pasak jo, didžiausią įtaką daro brangi patalpų nuoma.

"Teikiamų paslaugų kainos skiriasi, jos priklauso nuo to, kuriame prekybos centre įkurti ateljė skyriai. Didieji prekybos centrai nenoriai mažina nuomos kainą, tad ten ir drabužių taisymas klientams kainuoja brangiausiai. Mažesnių prekybos centrų nuomojamų patalpų kainos yra mažesnės, todėl ten ir paslaugas teikiame mažesnėmis kainomis", - pasakojo jis. Pasak pašnekovo, paprastai klientai yra vietinio rajono, kuriame įkurta ateljė, gyventojai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"