TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Batų ilgaamžiškumas tirpsta

2008 04 07 0:00
Batų gamintojai pastaruoju metu labiau linkę orientuotis ne į batų ilgaamžiškumą, o į jų išorę ir patogumą.
LŽ archyvo nuotrauka

Apie tokius batus, kurie net labai norint nesusidėvi, žinotų nebent Eglė žalčių karalienė. O batus, kurie susidėvi anksčiau nei norėtųsi, nusiperkame ne kartą. Pretenzijos dėl netikusių batų prekybininkams reiškiamos vis dažniau.

Avalynės gamintojai pastaruoju metu labiau linkę orientuotis ne į batų ilgaamžiškumą, o į jų išorę ir patogumą. Panešiojai batus vieną sezoną ir pirk kitus. Pirkėjai kasmet vis dažniau skundžiasi dėl batų kokybės. Kita vertus, neretai jie ir patys neadekvačiai vertina kokybę.

"Tirpstantys" padai.

Prieš gerą dešimtmetį, kai dar tik mokėmės, kaip reikia elgtis su vakarietiškomis prekėmis, LŽ skaitytojas Virgis prisimena Vokietijoje pirkęs batus. Tačiau vos tik kelis kartus perėjo šlapiomis gatvėmis - jo batų padai "ištirpo". "Pamaniau, kad nusipirkau batus, kuriuos avint "išvykstama" į paskutinę kelionę", - senais prisiminimais dalijosi neapdairus pirkėjas.

Ir dabar pasitaiko atvejų, kai dėl nežinojimo pirkėjai įsigyja tik nešioti patalpose skirtus batus, tačiau juos avi gatvėse, tad jie ir susidėvi anksčiau laiko. Kita vertus, pardavėjai dėl kompetencijos stokos arba sąmoningai nepasako klientams, kad norint apsiavus tokius batus vaikščioti gatvėse, papildomai reikia išleisti dar porą dešimčių litų guminiams padams.

Ilgaamžiškumas arba išorė

"Pardavėjai kartais neįspėja žmonių norėdami parduoti prekę, nes būkštauja, kad pirkėjas dėl papildomų rūpesčių ir išlaidų gali jų nepirkti", - prisipažino batų prekybos tinkle rinkodaros vadybininku dirbantis Rolandas Mackevičius.

Jis sako, kad pirkėjai ne visuomet adekvačiai vertina kokybę. "Dažnai žmonės nusiperka iš problemiškų medžiagų pagamintus batus, prie kurių kokybės nebūtų galima prikibti, tačiau juos nešioja ir prižiūri ne taip, kaip reikėtų. Tokiu atveju greitai susidėvinčius batus pirkėjai linkę vadinti nekokybiškais", - sakė jis. Pašnekovas pridūrė, jeigu pirkėjas nori būti patenkintas, pirmiausia turi žinoti, ko jam reikia, - ilgaamžiškumo ar išorės.

Pasak pašnekovo, Europoje vyrauja tendencija, kad žmonės kiekvieną sezoną keičia batus, todėl ilgaamžiškumo sąskaita gamintojai didžiausią dėmesį skiria avalynės išorei, madoms ir patogumui.

Kitaip tariant, jeigu norite madingų batų, nesitikėkite, kad jie tarnaus ilgiau nei vieną sezoną.

"Nereikia norėti, kad ir batų oda būtų plona, ir jie ilgai tarnautų", - sakė R.Mackevičius.

Patariama nepirkti avalynės, kuri pagaminta šiltesnių kraštų rinkoms, nes ji esą pritaikyta tenykštėms klimato sąlygoms. "Lietuvoje didžiąją metų dalį būna šlapia, todėl, pavyzdžiui, Italijoje pagaminta avalynė Lietuvoje gali susidėvėti daug greičiau nei per vieną sezoną", - LŽ pasakojo batsiuvys Romas Abaravičius.

Prekybos batais srityje dirbantis R.Mackevičius tikina, kad nors gamintojai visų batų nepritaiko kiekvienos šalies klimatui, tačiau esant dideliems užsakymams atsižvelgia, kokios klimato sąlygos yra šalyje, iš kurios jie gauna užsakymą.

Lietuvoje grąžinti lengviau

Skundų dėl avalynės kiekvienais metais sulaukiama vis daugiau. Vis dėlto pirkėjai ne visada ryžtasi nueiti iki parduotuvės, kurioje nusipirko netikusius batus.

Vartotojų teises ginančios institucijos nuolat primena, kad vartotojai turėtų patys domėtis, kokios yra jų teisės ir nesileisti apgaudinėjami pardavėjų. Mat šie kartais du skirtingus garantinius terminus traktuoja kaip vieną. Jeigu defektų buvo dar prieš įsigyjant avalynę, pretenzijas galima pareikšti per dvejus metus nuo jos įsigijimo.

Žinoma, turėti vien nekokybiškus batus negana - į pardavėjus reikia kreiptis pateikiant pirkimo čekį. Tačiau pardavėjams pristačius nuo kasdienio avėjimo smarkiai nudėvėtus batus, vargu ar pavyks įrodyti savo teisumą, kad jie suplyšo dėl gamintojo kaltės.

Tuo atveju, jei nusipirkote batus, o grįžę namo staiga nusprendėte, kad batai, kuriuos neseniai troškote turėti, jums iš tikrųjų visai nepatinka, grąžinti juos galite per dvi savaites - tiek laiko duodama apsispręsti.

Lietuvoje šiuo atveju vartotojams kur kas paprasčiau - ne visose ES šalyse su jais elgiamasi taip skrupulingai.

Jeigu norite grąžinti kitoje ES valstybėje įsigytus batus dėl to, kad jie yra nekokybiški, kaip ir Lietuvoje tai galite padaryti per dvejus metus. Tačiau kai kuriose kitose ES šalyse teisiškai jums nebus leista grąžinti kokybiškų, tačiau dėl kokių nors priežasčių nepatikusių batų per dvi savaites. Nebent pavyktų susitarti kitaip.

"Italijoje pirkusi batus lietuvė norėjo pasikeisti juos į kitą dydį, tačiau pardavėjai nesutiko. Grąžinsite batus ar ne, ten priklauso nuo pardavėjų geranoriškumo. Minėtą atvejį vartotojo naudai pavyko išspręsti įsikišus vartotojų teisių gynėjams", - LŽ pasakojo Europos vartotojų centro teisininkė Miglė Akulevičienė ir patarė nepamiršti išsaugoti pirkimo čekį.

Faktai

Ne maisto produktų inspekcijos duomenimis, vartotojų skundų dėl avalynės kasmet daugėja.

Lietuvoje dėl avalynės ir odos gaminių kokybės 2007 metais gauti 295 skundai (2006 m. - 237, 2005 m. - 142). Tai 24 proc. daugiau nei praėjusiais metais. Palyginti su 2005 m., skundų skaičius padidėjo daugiau nei du kartus.

Pagrįstai skundėsi 262 vartotojai (88,8 proc., 2006 m. - 93 proc.). 286 (96,9 proc.) vartotojai skundėsi dėl netinkamos avalynės kokybės, 9 (3 proc.) - dėl daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklių nevykdymo (nepraėjus 14 dienų nuo pirkimo dienos norėję grąžinti nedėvėtą avalynę, netikusią savo konstrukcija, dydžiu, spalva), 2 (0,68 proc.) - dėl ženklinimo ir informacijos pateikimo.

Ištyrus skundus, 238 vartotojams buvo grąžinti už prekę sumokėti pinigai, 8 prastos kokybės prekės pakeistos tinkamos kokybės prekėmis, 7 atvejais neatlygintinai pašalinti prekės trūkumai, 5 - sumažinta prekės kaina, 3 - imtasi kitų priemonių.

Vienas pardavėjas nevykdė teisėtų vartotojo reikalavimų, todėl tyrimo medžiaga perduota Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. 33 vartotojai skundėsi nepagrįstai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"