TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Blogiausias pirkinys – katė maiše

2013 11 30 6:00
Sutarties nutraukti nepavyks, kol neįvykdyti įsipareigojimai. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Gyventojai, neapdairiai pasirašę ilgalaikes paslaugų teikimo ar prekių tiekimo sutartis, ilgainiui pasijunta savo noru įkliuvę į žabangas. Tačiau jei abi šalys įsipareigojimus vykdo, nėra teisinio pagrindo jas nutraukti.

Vilnietė Laima Č. buvo ne pirmoji, kuri kreipėsi į LŽ redakciją prašydama patarimo, kaip išvengti UAB „IMP Baltic“ reikalavimų sumokėti už kelis kartus per mėnesį jai atsiunčiamas į aplanką įsegamas korteles „Mano svajonių sodas“. „Kadaise „IMP Baltic“ pasiūlė man užsiprenumeruoti tokį tęstinį leidinį. Gavusi kelis siuntinius nusprendžiau, kad šio leidinio man nereikia, todėl bandžiau jo atsisakyti, tačiau niekaip nepavyko susisiekti su bendrovės atstovais. Visą vasarą buvau kaime. Grįžusi namo radau kelis laiškelius, kuriuose "IMP Baltic" reikalauja apmokėti sąskaitas ir delspinigius už atsiųstas korteles, o paskutiniame – grasina išieškoti skolą per teismą. Neva susidarė daugiau kaip 70 litų. Negaunu jokių kortelių ir nieko apie jas nė girdėti nenoriu“, – piktinosi LŽ skaitytoja.

Moteris teigė gavusi nemokamą teisininko konsultaciją Vilniaus miesto savivaldybėje ir išgirdusi, kad nėra pirmoji, kuri nepatenkinta kreipiasi dėl „IMP Baltic“ veiklos. „Man buvo patarta pasidaryti atsiųstų laiškų kopijas ir laukti, kol bendrovė kreipsis į teismą. Juk nesu niekur pasirašiusi, kad gavau siuntas. Koks skirtumas, kokius lapelius ir kas kiša į mano pašto dėžutę, – dėstė moteris, nesuvokdama, kad paėmusi pirmą siuntą tapo „IMP Baltic“ siunčiamų teminių kortelių prenumeratore. – Ne kartą skambinau į bendrovę, aiškinau, kad jokių siuntų negaunu, todėl neturiu už ką mokėti, o jie vis tiek reikalauja.“

Toks verslas

LŽ raštu kreipėsi į UAB „IMP Baltic“ ir gavo atsakymą iš įmonės Klientų aptarnavimo skyriaus. „Kadangi dirbame viešosios ofertos principu (LR CK 6.352 str.), detalias mūsų leidinių prenumeratos sąlygas galite peržiūrėti mūsų interneto svetainėje. Klientai užsakymo metu yra informuojami apie tai, kad pirmąją siuntą siunčiame į pašto skyrių, o vėlesnes siuntas – neregistruotu paštu į pašto dėžutę“, – aiškinama atsakyme.

Viešosios ofertos principas reiškia, kad teikiant prekės arba paslaugos pavyzdį yra nurodomos ir jos įsigijimo sąlygos. Tos sąlygos turi būti vienodos visiems, niekam nenumatyta galimybių išsireikalauti individualių sąlygų.

Bendrovės atsakyme taip pat nurodoma, kad pagal LR Pašto įstatymą už pašto dėžutės įrengimą ir jos būklę yra atsakingi pašto paslaugos gavėjai, o pašto dėžutė - kiekvieno buto arba namo savininko nuosavybė, taigi "jeigu asmens nuosavybė yra sugadinta, pažeista, apleista ar dėl kitų priežasčių netinkama naudoti, toks asmuo turėtų bent jau informuoti prekių siuntėją apie pasikeitusias aplinkybes".

UAB „Creditinfo“ duomenimis, šios Švedijos kapitalo leidybos bendrovės, kurioje dirba 5 žmonės, ekonominė padėtis gera, finansinių įsipareigojimų ji neturi, mokesčius moka pavyzdingai.

Būtų puiku. Bet klientų atsiliepimai apie ją ne itin palankūs. Įmonė jau ne kartą yra bausta už Neteisėtos komercinės veiklos draudimo įstatymo pažeidimus. Kaip LŽ informavo Vartotojų teisių apsaugos tarnybos Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja Kristina Grigaitė, „IMB Baltic“ veikla buvo nagrinėjama 2009 ir 2010 metais. Už minėto įstatymo pažeidimus ji nubausta atitinkamai 7 tūkst. ir 10 tūkst. litų baudomis. Antrą tarnybos sprendimą bandyta apskųsti, tačiau Vilniaus apygardos administracinis teismas įmonės skundą atmetė.

„IMP Baltic“ savo interneto svetainėje nurodo, kad yra paprastas būdas nutraukti su ja sutartį – tereikia apie tai pranešti likus ne mažiau kaip 10 dienų iki artimiausios siuntos. Tačiau "susikaupusius" įsipareigojimus vis tiek teks vykdyti.

Nepatenkinti, nors patys taip susitarė

Vartotojų nepasitenkinimo banga atsirita ir įsiliepsnojus konkurenciniam karui mobiliojo ryšio paslaugų rinkoje. Mobiliojo ryšio operatoriai vienas po kito ėmė vilioti klientus itin palankiomis nebrangiomis sutartimis, pagal kurias už 20–30 litų mėnesio įmoką siūloma neribotą laiką kalbėti telefonu ir siųsti SMS žinutes. Tačiau anksčiau pasirašiusieji keleriopai brangesnes terminuotas sutartis dažnai nesuvokia, kad jų pakeisti neturi teisės, kol nesibaigęs sutarties terminas. Dauguma šių klientų yra įsipareigoję vykdyti savanoriškai sudarytas sutartis.

„Jeigu jau pasirinkote paslaugą dvejiems metams, tai ir mokėkite“, – LŽ sakė Vilniaus Centro advokatų kontoros advokatė Vytautė Ladigaitė-Balčiūnienė. Ji priminė, kad terminuotos sutartys paprastai būna susijusios su operatorių teikiamomis lengvatomis ir įrangos įsigijimu. Nutraukti tokią sutartį nesibaigus terminui įmanoma tik tada, kai viena ar kita šalis ją pažeidžia arba susitaria dėl atlyginimo už likusį sutarties laikotarpį.

Pasak advokatės, kai kuriais atvejais terminuotas sutartis galima bandyti nutraukti ir paprasčiau. Mat vartotojas yra silpnesnioji šalis, todėl įsigilinus į sutarties turinį, gal ir galima šį tą pasiekti – pavyzdžiui, jei klientas būtų neseniai informuotas arba jei sąlygos pakeistos susitarus telefonu. „Sąlygų, kaip nutraukti sutartį nesibaigus jos terminui arba kaip nuo to apsisaugoti, gali būti įvairių, bet vienašališkai to padaryti nepatiriant nuostolių neįmanoma – reikia geranoriško abiejų šalių susitarimo“, – tvirtino V.Ladigaitė-Balčiūnienė.

Ji kiekvienam klientui, juolab skolingam, patartų tokius dalykus spręsti geranoriškai: pirmiausia parašyti prašymą paslaugos teikėjui, o jeigu tai nepadės, kreiptis į vartotojų teises ginančias organizacijas. „Įmonė, sauganti savo reputaciją, į kliento pastangas paprastai atsižvelgia“, – teigė advokatė. Ir pridūrė, kad geriausia suskubti, kol reikalai nepereina skolų išieškojimo bendrovėms.

„Terminuotos ir ilgalaikės sutartys – tai tam tikri spąstai vartotojui, tačiau į teismus jie patenka labai retai, nes per maža nuostolių vertė. Nebent dėl tokių pat pažeidimų į teismą kreipiasi grupė asmenų", – kalbėjo advokatė. Kiekviena terminuota arba ilgalaikė sutartis vartotojui suteikia ne tik kokių nors pranašumų, bet ir įsipareigojimų, todėl kiekvienas, prieš nuspręsdamas pasirašyti tokią sutartį, turėtų pirmiausia atidžiai perskaityti jos sąlygas ir įvertinti savo galimybes ją vykdyti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"