TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Brangi žemė - smūgis uosto įmonėms

2006 11 08 0:00
Jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Aloyzas Kuzmarskis (kairėje) susisiekimo ministrui Algirdui Butkevičiui pateikė pasiūlymų, kaip padidinti uosto konkurencingumą nedidinant mokesčių.
Nuotrauka: @ "Lietuvos žinios"

Valstybės kontrolės nurodymas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai didinti žemės nuomos kainas sukėlė verslininkų nepasitenkinimą. Manoma, kad net iki keturių kartų pabrangsianti nuoma kirstų per pelną uosto įmonėms.

Susisiekimo ministerija įpareigota keisti nuo 2002 metų taikomas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto žemės sklypų nuomos kainas. Pakeitimais tikimasi mokesčio dydį susieti su krantinių ir geležinkelio ilgiu bei leistina laivų gramzda prie krantinių. Manoma, kad didesnė kompanijų atsakomybė už krovos rezultatus sutrumpins investicijų į infrastruktūrą grąžos laikotarpį. Tokias rekomendacijas šiemet Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai (KVJUD) pateikė Valstybės kontrolės auditoriai.

Ypatingas atvejis

Uoste veikiančių įmonių direktoriai direkcijos parengtą kainos apskaičiavimo metodikos projektą sukritikavo ir pasiūlė jį tobulinti. Galutinį žodį dėl žemės nuomos pakeitimų tars susisiekimo ministro vadovaujama Uosto plėtojimo taryba, į posėdžius susirenkanti paprastai dukart per metus. Tačiau verslininkų prašymu žemės nuomos klausimas nebus įtrauktas į lapkričio 24 dienos tarybos posėdžio, antrojo šiais metais, darbotvarkę dėl ekonominių argumentų trūkumo.

Pasak uosto generalinio direktoriaus Sigito Dobilinsko, buvo planuota, kad nauja metodika įsigalios nuo ateinančių metų pradžios. Dabar svarstoma, ar nevertėtų sušaukti trečiąjį šiais metais Uosto plėtojimo tarybos posėdį specialiai žemės klausimu.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija vakar Klaipėdoje apsilankiusiam ministrui Algirdui Butkevičiui pareiškė nepritarianti KVJUD parengtiems nutarimų projektams dėl žemės nuomos. Pasak asociacijos prezidento Aloyzo Kuzmarskio, pagal siūlomą bazinės kainos modelį kompanijoms žemės mokesčiai gali didėti nuo 1,5 iki 3,8 karto. Milijonais litų padidėjusios išlaidos sumenkintų krovos verslo rezultatus ir pelningumą, kuris dėl konkurencijos uoste ir taip yra mažas.

Keisti nedidinant

Po pokalbio su verslininkais ministras prisipažino, kad keisti kainos metodiką KVJUD tinkamai nepasirengė. "Diskusijas dėl metodikos reikia pradėti be skaičių. Kai pateikiami skaičiai, įsiveliama į diskusijas. Ministerijos tikslas - kad uostas išliktų konkurencingas. Žemės nuomos kainos didinimas neigiamai paveiktų kompanijų galimybes pritraukti krovinių. Turime sudaryti sąlygas uostui plėtotis, diegti naujas technologijas. Metodika turėtų atsakyti, kur galima tarifą didinti, kur daryti nuolaidas, o bendra kaina neturėtų didėti", - kalbėjo Butkevičius.

KVJUD iš žemės nuomos gauna 13-15 proc. visų uosto pajamų, šiemet tai sudarys 18 mln. litų. Daugiausia sumoka didelius plotus nuomojančios bendrovės: Klaipėdos jūrų krovinių kompanija, "Klaipėdos nafta", "Bega", "Klaipėdos Smeltė". Dėl šiuo metu taikomos sudėtingos kainos skaičiavimo formulės kompanijos ir KVJUD dažnai bylinėjasi dėl mokesčio prie naujų krantinių.

Beje, užvakar poziciją dėl investicijų į uostą skirstymo ir žemės nuomos uosto direktorių tarybai išdėstė ir Lietuvos laisvosios rinkos instituto vadovas Remigijus Šimašius. Su juo, Dobilinsko teigimu, verslininkai nediskutavo, kadangi siūlymas taikyti aukciono principą sklypų nuomai (o toks jau yra Klaipėdoje) atrodo nepriimtinas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"