TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Brangs laivyba Baltijos jūroje

2014 06 11 6:00
Naujos 6 mln. eurų vertės dujų plautuvės šį pavasarį įrengtos „DFDS Seaways“ keltuose „Optima Seaways“ ir „Victoria Seaways“. Arvydo Jockaus (LŽ) nuotraukos

Nuo 2015 metų sausio 1 dienos įsigaliojus naujiems Europos Sąjungos (ES) reikalavimams, visų tipų laivai, plaukiojantys Baltijos ir Šiaurės jūrose bei Lamanšo sąsiauryje, turės naudoti degalus, turinčius mažesnį sieros kiekį. Prognozuojama, jog dėl to laivų naudojami degalai brangs maždaug 40 proc., o laivybos teikiamos paslaugos – apie 15-20 procentų.

Tikėtina, kad paslaugų brangimo neišvengs ir iš Klaipėdos uosto Baltijos jūra keltais plaukiantys krovinių vežėjai ir keleiviai. Ekonominį poveikį pajus tik Šiaurės Europoje veikiančios laivybos bendrovės, Baltijos ir Šiaurės jūrose bei Lamanšo sąsiauryje plaukiojantys laivai. Mat keleiviniams laivams visuose ES uostuose reikalavimą naudoti mažiau taršų turinčius degalus planuojama įvesti tik nuo 2020 metų ar dar vėliau. Tačiau dar neaišku, ar reikalavimams nepasipriešins Pietų Europos valstybės.

Įrengia dujų plautuves

Dabar laivai dažniausiai naudoja degalus, turinčius 1,5 proc. sieros, o 2015 metais plaukiodami kontrolės regione privalės piltis tokius, kuriuose sieros kiekis negalės viršyti 0,1 procento.

Laivybos bendrovės dėl to kitąmet bus priverstos vietoj dabar naudojamo mazuto pirkti gerokai brangesnį jūrinį dyzeliną, gamtines dujas, metanolį arba įrengti valymo įrenginius.

Naudoti tuos pačius degalus, tačiau laivuose įrengti dujų plautuves nusprendė bendrovė „DFDS Seaways", prižiūrinti keltų linijas Klaipėda–Kylis ir Klaipėda–Karlshamnas. Kovo mėnesį tokios plautuvės buvo įrengtos 2009-aisiais pastatytame kelte „Victoria Seaways“, o balandžio mėnesį - 1999 metais pagamintame kelte „Optima Seaways“. Kiekviena iš šių Lenkijoje pagamintų ir Gdanske sumontuotų plautuvių bendrovei kainavo maždaug po 6 mln. eurų.

Vaidas Klumbys: „Po 2015 metų laivybos rinkoje matysime įvairių pokyčių.“

AB „DFDS Seaways“ rinkodaros ir pardavimo keleiviams vadovas Vaidas Klumbys teigė, kad mazutu varomą laivą galima perdaryti į tokį, kuris naudotų jūrinį dyzeliną, tačiau, kad keltas galėtų plaukti degindamas pigesnes ir švaresnes gamtines dujas, iš esmės reikėtų statyti naują laivą.

„Iki 2016 metų „DFDS Seaways“ planuoja dujų plautuves įrengti 21-ame laive. Ne į visus laivus tokias plautuves galima įdėti. Kai kada to neįmanoma padaryti dėl laivybos konstrukcijos, o kai kurių laivų vertė per maža, kad apsimokėtų juose tokius brangius įrenginius montuoti“, - aiškino V. Klumbys.

„DFDS Seaways“ šiuo metu valdo 51 laivą, kai kurie iš jų yra nuomojami. Pavyzdžiui, bendrovė nuomoja linija Klaipėda–Kylis plaukiojančius keltus „Athena Seaways“ ir „Regina Seaways“.

Brangs daugelis paslaugų

V. Klumbys teigė, kad nauji aplinkosaugos reikalavimai kelia didžiulį galvos skausmą visam laivybos sektoriui.

Neoficialiais duomenimis, visas laivybos sektorius Baltijos ir Šiaurės jūrose bei Lamanšo sąsiauryje per metus degalams išleidžia 3 mlrd. eurų. Įsigaliojus naujiems reikalavimams laivų naudojami degalai (jūrinis dyzelinas vietoj mazuto) turėtų pabrangti maždaug 40 proc. ir dėl to laivybos bendrovių sąnaudos išaugs apie 1,2 mlrd. eurų. Tuo metu visų minimame regione veikiančių laivybos bendrovių metinis pelnas siekia apie 500 mln. eurų.

„Naujų reikalavimų poveikio mastas – didžiulis. Po 2015 metų laivybos rinkoje matysime įvairių pokyčių“, - prognozavo V. Klumbys. Pasak jo, brangs visos laivybos paslaugos, o kai kurios linijos gali net bus uždarytos. Mat bendrovės bus priverstos arba ieškoti vidinių išteklių padidėsiančioms sąnaudoms sumažinti, arba kelti kainas. Rinkoje prognozuojamas apie 15-20 proc. laivybos paslaugų kainų didėjimas.

V. Klumbys prognozuoja, kad brangs ne tik laivybos, bet ir su šiuo sektoriumi susijusio verslo, kaip antai vežėjų ir krovos kompanijų ar uostų, paslaugos. „Tai tikras iššūkis“, - mano „DFDS Seaways“ atstovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"