TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Brangsta jūrų keltų bilietai

2015 01 07 6:00
Keičiant laivų degalus švaresniais viena tona jų pabrangs maždaug 200 eurų, o dujų plautuvėms 21 DFDS kelte įrengti prireiks 100 mln. eurų. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos uosto partnerė jūrų keltų kompanija DFDS dar gruodį išplatino pranešimą apie 2015 metų kainodarą, o šiomis dienomis aiškėja konkretūs keleivių ir krovinių gabenimo tarifai.

Kompanija "DFDS Seaways" savo svetainėje informuoja, kad nuo sausio 1-osios, įsigaliojus Europos Sąjungos sieros emisijos reglamentui, Baltijos, Šiaurės jūrose ir Lamanšo sąsiauryje plaukiojantys laivai bus priversti pereiti prie 30-40 proc. brangesnių degalų arba instaliuoti brangias dujų plautuves. Siekdama gerinti savo klientų aptarnavimo lygį ir išlaikyti konkurencingus keltų atvykimo/išvykimo tvarkaraščius, DFDS yra priversta didinti keleivių ir jų transporto priemonių vežimo kainas maršrutais iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija) ir Karlshamną (Švedija) bei iš Paldiskio (Estija) į Kapelskarą (Švedija).

Nauja degalų priemoka už kiekvieną keleivių transporto priemonę - 5 eurai, o buvusi priemoka už vieną keleivį didėja 0,08 euro - iki 5 eurų. Vaikams iki 3 metų ji netaikoma.

"DFDS Seaways" vykdomasis direktorius Jonas Nazarovas „Lietuvos žinioms“ sakė, kad anksčiau keleivių transportui nebuvo taikomos priemokos, todėl šis naujas mokestis sudarys pagrindinę bilietų pabrangimo dalį. Kur kas didesnį Sieros direktyvos poveikį pajus krovinių vežėjai, uosto ro-ro terminalai ir uostai dėl mažesnių rinkliavų.

„Krovinių kainos skiriasi ir pagal maršrutus, ir pagal klientus. Niekam nėra malonu mokėti daugiau. Mūsų klientai į žinią apie naujas kainas reagavo įvairiai, bet dauguma suprato ir sutiko, kad tai ne nuo mūsų priklauso. Krovinių gabenimas pabrango vidutiniškai 10-15 procentų. Tačiau DFDS paskelbta išankstinė degalų priemoka (Bunker Adjustment Factor, BAF ) nuo įsigaliojusios sausio 1 dieną gerokai skiriasi dėl mažesnių naftos kainų ir pigesnių degalų.

Pavyzdžiui, Klaipėdos-Kylio linijai taikoma 3,65 euro priemoka už linijinį metrą krovinių, nors turėjo būti 5,25 euro, Klaipėdos-Karlshamno linijai – 2,12 euro, o planuoti 4 eurai. Dėl mažesnių krovos tarifų vyko derybos su KLASCO. Džiaugiamės šios kompanijos indėliu ir labai jį vertiname. O derybos su Klaipėdos uosto direkcija dėl mažesnių rinkliavų dar nebaigtos“, - aiškino J. Nazarovas.

Pernai rudenį makroekonomikos prognozėmis paremtame DFDS pareiškime apie ES sieros direktyvą ir DFDS atsakomybę buvo skaičiuojama, kad keičiant laivų degalus švaresniais viena tona pabrangs maždaug 200 eurų, o dujų plautuvės (skruberiai) ir jų įrengimas 21 DFDS kelte kainuos 100 mln. eurų. Šis techninis laivų pertvarkymas užtruks iki 2016-ųjų pabaigos. Taip pat prognozuota, kad dėl brangesnių degalų pakėlus krovinių gabenimo kainas vežėjai rinkis sausumos kelius, laivybos aktyvumas taps menkesnis, linijų sumažės, teks atleisti darbuotojų. Tuo metu keliuose didės transporto keliama tarša.

Šiuo metu dar nėra apskaičiuota, kiek konkrečiai sumažėjo krovinių srautai ir bendras jūrų prekybos mastas Baltijos jūroje dėl įtampos tarp ES ir Rusijos. Tačiau "DFDS Seaways" vadovas džiaugėsi, kad šventinio laikotarpio prekyba, nors ne tokia aktyvi kaip 2013 metais, vyko neblogai, lapkritį ir gruodį keltai buvo apkrauti. „Embargo efektą jautėme nuo 2014-ųjų vasario, būdavo eliminuojama vis kita grupė krovinių. Esame realistai, artimiausiu metu nematome prielaidų krovinių apyvartai didėti. Bet visiems reikia išgyventi šį sunkų laikotarpį. Jūrų prekyba neabejotinai išliks“, - tvirtino J. Nazarovas. Pasak jo, šie metai nėra tinkami naujoms keltų linijoms atidaryti, tačiau nesvarstoma ir apie esamų uždarymą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"