TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Darbai uoste rangovams - kieti riešutėliai

2013 07 15 8:06
Grandiozinius bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ konteinerių krovos planus sugriovė dviejų konkursus laimėjusių rangovų finansiniai sunkumai. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Kasmet Klaipėdos uoste krantinių statyboms ir akvatorijai gilinti išleidžiami šimtai milijonų privačių ir valstybinių lėšų pasirašytoms sutartims sėkmės negarantuoja.

Pastarieji keleri metai uosto rangovams ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) specialistams davė daug pamokų.

Rangovai keičiasi

Vienu sudėtingiausių uosto ruožų netikėtai tapo laivų krovos bendrovės "Klaipėdos Smeltė" pakrantė. Iš pradžių dėl to, kad vokiečių bendrovei "Jozef Mobius" su įmone "Lokys", šiuo metu jau bankrutavusia, bestatant 82-89 krantines pasikeitė įmonės akcininkai ir krantinių paskirtis. Ilgai ginčytasi, kas ir kieno lėšomis projektą pakeis. Kai konkursą naujam ruožui, 90-96 krantinėms, laimėjo įmonių „Klaipėdos hidrotechnika“ ir "Josef Mobius" jungtinė grupė, tikėtasi daug sklandesnės darbų eigos. Konteinerius planuojantys perkrauti "Klaipėdos Smeltės" akcininkai, tarptautinė kompanija TIL, suplanavo 100 mln. litų investicijas kranams ir kitokiai įrangai. Tačiau šį verslo planą sužlugdė rangovų ir KVJUD nesutarimai. Kranai atgabenti, o krantinės nepastatytos iki šiol.

Jungtinės veiklos sutartis 2010 metais iširo. Liko nebaigtų darbų, kurių vertė - maždaug 15 mln. litų. KVJUD neleido vokiečiams tęsti užsakymo, paskelbė naują konkursą. Krantinių rangovu tapo bendrovės "Vėtrūna" ir latvių įmonės BGS konsorciumas.

Šiemet triukšmas kilo dėl "Vėtrūnos" restruktūrizavimo. Iki nutraukiant sutartį gegužės 9 dieną, ši spėjo atlikti darbų vos už kelis milijonus litų. Rangovo paieškas teko organizuoti iš naujo. Liepos 3 dieną paskelbta, kad naują konkursą laimėjo įmonės "Hidrostatyba" ir Rusijos bendrovei "Getelit" priklausančios Klaipėdos "Getelit" konsorciumas, pasiūlęs baigti statyti "Klaipėdos Smeltės" krantines už mažiau nei 11 mln. litų. Centriniame viešųjų pirkimų portale skelbiama, kad konkurse taip pat dalyvavo "Klaipėdos monolitas" (pasiūlymo kaina 13,776 mln. litų) bei Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo krantines statanti Latvijos bendrovė "Latvijas tilti" (13,886 mln. litų).

Skundžiasi rangovais

KVJUD infrastruktūros direktorė Roma Mušeckienė rangovus dažniau kritikuoja nei giria, išskyrus "Hidrostatybą", kuri su partneriu "Lemminkainen" esą ypač sparčiai tiesia į jūrų perkėlos terminalą vedančią Kairių gatvę. Pagal 33,8 mln. litų vertės sutartį darbai turi būti baigti 2014 metų kovą, bet iš tempo matyti, anot jos, kad didžioji gatvės dalis bus pripažinta tinkama naudoti dar šiemet.

Situaciją dėl latvių įmonės BMGS balandį nagrinėjęs Rygos teismas atsisakė įmonei kelti bankroto bylą. Buvo atsižvelgta į tai, kad kovo 19 dieną ji pasirašė su bendrove "Klaipėdos nafta" daugiau nei 27 mln. eurų vertės sutartį dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo infrastruktūros statybos. BMGS už 16,3 mln. litų Klaipėdos konteinerių terminale rekonstravo 142-143 krantines. Bet dangose pastebėti plyšiai, išsiskėtę įlaidai. Siekiant, kad operatoriui nekiltų bėdų, BMGS nurodyta tuos plyšius užtaisyti.

Kita Klaipėdos uoste dirbanti latvių įmonė BGS, užpernai nesėkmingai gilinusi Šventosios uostą ir kartu su "Vėtrūna" stačiusi "Klaipėdos Smeltės" krantines, taip pat pagyrų nesulaukia. R.Mušeckienės teigimu, netrukus turėtų paaiškėti, ar užteršto grunto aikštelėje vos 12 proc. darbų atlikusi įmonė sugebės sutartį tesėti.

"Latvijas tilti" grafikus vejasi. Tikimasi, kad įmonė pasitelks daugiau darbo jėgos ir darbus baigs sutartu laiku – iki rugpjūčio pabaigos. Per uostą į Lietuvos rinką įžengusi "Latvijas tilti" neseniai laimėjo Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos KLASCO naudojamų 7-8 krantinių statybos konkursą. Šiuo metu ten atlikta trečdalis metams numatytų darbų.

Nepatenkinti užsakovais

"Hidrostatybos" generalinis direktorius Pranas Šidiškis tikina, kad labiau nei užsakovų pagyrų statybininkai tiksi kasdienių sąžiningų santykių. Pasak jo, kelerius metus įmonė vengė dalyvauti uosto konkursuose. Tačiau šiemet santykiai su KVJUD tapo dalykiški. "Uosto darbai mūsų apyvartoje tesudaro gal vieną procentą, nors įmonės apyvarta kasmet siekia maždaug 140 mln. litų. Dabar turime užsitikrinę darbo 2 metams, bet dalyvaujame ir uosto konkursuose", - aiškino "Hidrostatybos" generalinis direktorius.

"Klaipėdos Smeltės" 90-96 krantinių statybos konkurse įmonė dalyvavo jau antrą kartą. Pirmasis buvo, kai pernai rugpjūčio mėnesį konkurso laimėtoja buvo pripažinta "Vėtrūna". Pasak P.Šidiškio, "Hidrostatyba" buvo apskundusi šio konkurso rezultatus teismui. "Paskui nusprendėme viską mesti, nesibylinėti. Jeigu į mūsų skundo argumentus būtų atsižvelgta, "Klaipėdos Smeltės" krantinės jau būtų pastatytos. Tas pats ir dėl 144 krantinės geležinkelio. Pirma konkursas, o paskui sako – skaidom darbus į du etapus. Taip nesąžininga", - apmaudžiai kalbėjo uosto rangovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"