TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Darbo skelbimų portalai nestokoja dėmesio

2013 11 18 6:00
Dabar darbo paieškos be interneto beveik neįmanoma įsivaizduoti. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Per krizę darbo skelbimų portaluose praūžė milžiniška skelbimų ir gyvenimo aprašymų banga. Nors šiandien rinka jau ramesnė, šie portalai įžvelgia nuolat didėjančią interneto reikšmę ieškant darbuotojų ar darbo, todėl yra įsitikinę, kad ateitis priklauso jiems.

2000 metais specializuotų karjeros portalų rinka dar buvo tarsi plynas laukas. Tuo metu darbo skelbimai dažniausiai pasirodydavo spaudoje, o ieškantieji darbo su darbdaviais susisiekdavo faksu arba skambindavo tiesiogiai. Taip laikotarpį, kai buvo kuriamas internetinis personalo atrankos portalas CV-online.lt, apibūdino bendrovės marketingo vadovė Rita Karavaitienė. Dabar darbo paieškos be interneto, atrodo, beveik neįmanoma įsivaizduoti. Pašnekovės teigimu, darbo skelbimų portalai maždaug šešerius metus buvo priversti konkuruoti su spauda, tačiau šiandien jau gali skelbti pergalę. Į darbo skelbimų portalus persimetė net su jais iš esmės konkuruojančios įdarbinimo, personalo paieškos agentūros - jos čia deda skelbimus, duomenų bazėse ieško tinkamų kandidatų.

Portalo CVmarket.lt atstovės Raimondos Tatarėlytės manymu, natūralu, kad pastaraisiais metais, kai interneto vartotojų drastiškai daugėja, o spaudos leidinių tiražai traukiasi, darbdaviai persikėlė į virtualią erdvę. Prie to prisidėjo ir internetinių skelbimų kainos - jos dėl nedidelių sąnaudų yra mažesnės.

R.Karavaitienė:" Per 13 metų darbo skelbimų portalai sugebėjo išsikovoti bene stipriausias pozicijas ieškant darbo ar darbuotojų". /LŽ archyvo nuotrauka

Rinka nurimo, bet auga

Ypač aktyvūs darbo skelbimų portalams buvo 2008-ieji. Tuo metu, kaip pasakojo R.Karavaitienė, portalas sulaukdavo tūkstančių darbo skelbimų, į vieną vietą pretenduodavo šimtai žmonių. „Visi intensyviai lankydavosi tinklalapiuose, darbo ieškančiųjų judėjimas buvo net neadekvatus – žmonės lengvai keisdavo darbą dėl papildomų 50 litų. Portalo lankomumas ir skelbimų skaičius buvo beveik dvigubai didesnis nei dabar“, - prisiminė ji.

Dabar situacija rinkoje ramesnė, bet projekto CVbankas.lt vadovas Tomas Toleikis tikina, kad darbo skelbimų portalai tampa vis populiaresne priemone ieškant darbo ar darbuotojų. „Čia galima akimirksniu pakeisti darbo skelbimo ar savo CV turinį – to nepadarysi dėdamas skelbimą į laikraštį ar siųsdamas gyvenimo aprašymą paštu. Tačiau pagrindinė populiarumo priežastis yra labai didelė auditorija. Pavyzdžiui, CVbankas.lt per mėnesį sulaukia daugiau kaip 150 tūkst. unikalių lankytojų“, - tvirtino T.Toleikis.

Lietuvoje, anot R.Tatarėlytės, per mėnesį įdarbinama ir atleidžiama 30-60 tūkst. žmonių. Darbo portaluose kas mėnesį paskelbiama daugiau kaip 20 tūkst. skelbimų.

Konkurencija gali didėti

Darbo skelbimų portalų konkurencija yra didelė, tačiau reikšmingą lankytojų skaičių, anot T.Toleikio, turi vos keli, mat mažieji portalai tiesiog nepajėgia konkuruoti su didžiaisiais. Naujiems žaidėjams labai sudėtinga įsilieti į šią rinką. „Didiesiems portalams lengviau išsilaikyti, nes jie gali teikti mokamas paslaugas“, - paaiškino pašnekovas.

T.Toleikis mano, kad pagrindinė portalų populiarumo priežastis yra labai didelė auditorija. /LŽ archyvo nuotrauka

R.Tatarėlytė pabrėžė, kad darbo paieškos rinkoje, kaip ir bet kuriame kitame sėkmingame versle, nuolat atsiranda konkurentų, tačiau kiekvienas darbuotojų paieškos, atrankos būdas yra pritaikytas tam tikram segmentui ar auditorijai. Pavyzdžiui, darbo birža orientuota į darbo netekusių ar pirmą kartą darbo ieškančių asmenų auditoriją. Įdarbinimo agentūros ieško kandidatų itin kruopščios atrankos reikalaujančioms darbo vietoms. O darbo portalai nukreipti į kitus konkrečius segmentus. „Tarkime, CVmarket.lt dirba su specialistais, t. y. ieško išsilavinusių ir darbo patirties turinčių žmonių, kurie dažniausiai jau turi darbą, bet dairosi geresnių galimybių. Taip pat įmanomas kelių darbo paieškos įmonių bendradarbiavimas. Pavyzdžiui, darbo portalo ir atrankų agentūros - portalas suranda specifinių kandidatus, o agentūra papildomomis priemonėmis atrenka tinkamiausią darbuotoją“, - paaiškino ji.

R.Tatarėlytė įsitikinusi, kad didėjanti specialistų paklausa nesumažins skelbimų portalų reikšmės. Juk įmonės ieško darbuotojų ten, kur duomenų bazė didžiausia. „Darbo portalų pranašumas yra tai, kad čia ne tik dedami skelbimai, bet ir įkeliami ar pildomi CV. Kitaip sakant, kaupiama darbą keisti norinčių, nauju darbu suinteresuotų žmonių bazė. Portaluose darbdavys gali susirasti būtent reikiamoje srityje dirbantį ir kitus jo reikalavimus atitinkantį darbuotoją net nedėdamas skelbimo“, - pažymėjo CVmarket.lt atstovė.

Kaip rodo CVbankas.lt duomenys, nuo šių metų pradžios iki spalio darbo skelbimų padaugėjo per 2 kartus. Kai kurie žmonės, šiuo metu turintys darbus, svarsto galimybę įsidarbinti kitur – tai esą rodo, kad dėl darbo vietos nesibaiminama taip, kaip prieš pusantrų ar dvejus metus.

Reikia išsiskirti iš minios

T.Toleikis pabrėžė, kad šiuo metu CV srautai portale gana dideli, todėl neišvengiamai tenka bandyti atkreipti darbdavio dėmesį. Tai ypač svarbu tiems, kurie kandidatuoja į specifinių įgūdžių nereikalaujančias, didelės konkurencijos sulaukiančias darbo vietas. Kita vertus, net ir tinkamai suformuluotas gyvenimo aprašymas negarantuoja sėkmės - įdėti į portalą CV ir pasyviai laukti pasiūlymų yra pats blogiausias sprendimas. „Portale paskelbus savo CV, reikia reaguoti į darbo pasiūlymus ir kandidatuoti. Pasyvumas gali būti efektyvus tik labai paklausiems specialistams, pavyzdžiui, programuotojams. Be to, niekada nepakenks pamėginti susisiekti su darbdaviu ir pasiteirauti apie atrankos eigą. Iniciatyva visuomet yra sveikintinas dalykas“, - kalbėjo jis.

„Anksčiau žmonės nelabai suprato CV esmės - esame gavę rašinėlių, kuriuose jų siuntėjai pasakoja, kur gimė, augo, kaip prabėgo vaikystė. Tačiau dabar CV forma tobulėja, ji priklauso nuo žmogaus fantazijos ir kompetencijos. Matėme internete net suprogramuotų interaktyvių gyvenimo aprašymų, taip pat paremtų vaizdo įrašais gyvenimo aprašymų. Labai geras sprendimas - nesilaikyti šablonų, eksperimentuoti ir keisti pateikimą, jei vieną ar tris mėnesius nesulauki darbdavių dėmesio“, - aiškino R.Karavaitienė.

Paklausiausių specialistų Lietuvoje dešimtukas*

SritisSkelbimų skaičius
Pardavimų vadyba4245
Logistika/transportas3269
Pramonė/gamyba3077
Klientų aptarnavimas/paslaugos3032
Prekyba-konsultavimas1496
Kompiuteriai/IT/internetas1421
Apskaita/finansai/auditas1161
Inžinerija/mechanika1136
Maisto gamyba1125
Statyba1068

*Kiek portale CVbankas.lt buvo sukurta skelbimų per pirmus devynis 2013 metų mėnesius.

Šaltinis: CVbankas.lt

Vidutinis gautų CV skaičius*

SritisCV skaičius
Administravimas/sekretoriavimas74
Prekyba-konsultavimas69
Klientų aptarnavimas/paslaugos48
Turizmas/viešbučiai43
Sandėliavimas40
Apsauga39
Apskaita/finansai/auditas37
Marketingas/reklama36
Švietimas/mokymai36
Teisė34
Kultūra/vadyba34

*Kiek vidutiniškai CV gavo darbdaviai, šiais metais portale CVbankas.lt paskelbę darbo skelbimą.

Šaltinis: CVbankas.lt

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"