TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

"Debesys" telkiasi aplink duomenų centrus

2012 06 02 6:03

Informacinių technologijų rinkoje prasidėjo poravimosi sezonas, kuriam postūmį padarė populiarėjančios debesų kompiuterijos technologijos.

Programinę įrangą diegiančios bendrovės negali jos išnuomoti neįvedusios savo duomenų į galingus duomenų centrus, kuriuos turi ne kiekviena informacinių technologijų bendrovė.

Pasaulyje informacinės technologijos (IT) šiuo metu yra "ant debesų kompiuterijos bangos". Ji išaugo todėl, kad leidžia įmonėms sutaupyti ne mažiau kaip 30 proc. išlaidų IT ūkiui išlaikyti.

Debesų kompiuterija vadinama tai, kai dauguma IT ūkio komponentų - kompiuterinė techninė, programinė, tinklų įrangą ir jos priežiūros paslaugos yra nuomojamos iš išorės. Techninės įrangos - tarnybinių stočių, duomenų saugyklų nuoma nėra naujovė ar kas nors ypatingo.

Naujoji banga ir iššūkis yra sudėtingų verslo bei finansų valdymo programinių sistemų nuoma.

Informacines sistemas kuriančios įmonių grupės "iTree Group" partneris Paulas Bindokas LŽ sakė, kad įmonė kartu su partneriais jau gali pasiūlyti verslo ir finansų valdymo programinės įrangos nuomos (angl. "Software-as-a-Service", SaaS) paslaugų Lietuvos įmonėms. Mat ji neseniai sukūrė centralizuotos finansų valdymo sistemos prototipą pagal SaaS principą.

P.Bindokas dar priduria, kad norint teikti "debesų paslaugas", reikia susiporuoti ne tik su duomenų centrą valdančia įmone, bet ir susitarti su programinės įrangos gamintoju dėl jo įrangos nuomos politikos ir kainodaros.

Daugiau smulkiųjų

UAB "Baltic Data Center" Rinkodaros skyriaus direktorius Giedrius Askoldavičius pasakojo, kad bendradarbiauja su pasauliniais programinės įrangos gigantais, tačiau Lietuvos klientams labiau reikia vietinių atstovų paslaugų - konsultacijų lietuvių kalba, sistemų ir programinės įrangos priežiūros visą parą bei problemų sprendimo per trumpiausią laiką. Jis teigė negalįs įvardyti nei vietos partnerių, nei klientų vardų, nes vieša informacija, kur konkrečiai saugomi bendrovės duomenys, didina verslo riziką.

"Baltic Data Center" orientuojasi į stambųjį verslą, o mūsų antrinė įmonė "Hostex" - į smulkųjį ir vidutinį. Turime keliasdešimt stambiojo verslo klientų iš finansų, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektorių. Jiems eilėje prie debesų kompiuterijos paslaugų stovėti netenka, nes jų plėtra stambiojo verslo segmente nėra sparti. Paprastai pasaulinių IT inovacijų diegimas Lietuvoje šiek tiek vėluoja, ir tos tendencijos, kurias šiandien matome pasaulinėje IT rinkoje, Lietuvoje bus įgyvendintos per 2-3 metus", - pasakojo jis.

Šiuo metu tokio verslo klientai dažniausiai nuomojasi tokį IT infrastruktūros resursų "debesyse" paketą: virtualią tarnybinę stotį, duomenų saugyklą, elektroninio pašto ir operacines sistemas. Tuo metu darbo vietų programinei įrangai, pavyzdžiui, "Microsoft", didesnės įmonės paprastai renkasi specializuotus licencijavimo sprendimus - debesų kompiuterijos paslaugos šiuo atveju ne tokios aktualios.

G.Askoldavičius tvirtina, kad į mažesnes, iki 50 darbuotojų turinčias įmones, orientuota antrinė įmonė "Hostex" turi kur kas daugiau klientų - jie skaičiuojami tūkstančiais. Būtent smulkusis verslas yra dažniau linkęs nuomotis ir "Microsoft Office" programas.

Įsitikino saugumu

UAB "Baltnetos komunikacijos" direktorius Mindaugas Pranckevičius teigė, kad anksčiau į debesų kompiuterijos paslaugas nepalankiai žiūrėjo stambieji klientai, o dabar esą ir šie įsitikino, kad laikyti duomenis "debesyse", nėra taip rizikinga, kaip atrodo.

Anot jo, bendrovė turi porą šimtų klientų, kurie dažniausia nuomojasi IT ūkio "smegenis" - įvairias tarnybines stotis, buhalterinę, ryšių su klientais ar projektų valdymo programas ir jų priežiūrą.

"Finansinę naudą klientai gauna per priežiūros paslaugas. Pirmus metus IT ūkio nuoma kainuoja 30 proc. pigiau negu tų pačių komponentų įsigijimas. Po penkerių metų už nuomą būsi sumokėjęs tiek, kiek būtum sumokėjęs visa tai pirkdamas sau. Tačiau yra vienas "bet": be priežiūros paslaugų. Jų nuoma reiškia, jog tau nebeskauda galvos, kad kada nors kažkokie duomenys kažkur dings galutinai. Būtent priežiūra yra ta meškerė, kuri klientus vilioja į "debesis", - aiškino jis.

M.Pranckevičius pastebi, kad jo klientai "Microsoft" biuro įrangos nuomotis nepuola. Jiems kur kas svarbiau nuomotis gyvybiškai reikšmingesnius dalykus - įvairias tarnybines stotis, buhalterinę, ryšių su klientais ar projektų valdymo programas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"