TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Degalų kvapai neerzins nosies

2013 10 11 6:00
Modernus įrenginys – priemonė mažinti kvapams iš naftos terminalo estakadų. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos miesto ir uosto kaimynystėje įsikūrusių gyventojų nosį pasieks silpnesnis naftos kvapas – mažinti oro užterštumą padės iš cisternų pilamų produktų garų surinkimo įrenginys.

Bendrovės „Klaipėdos nafta“ (KN) produktų išpylimo estakadose per dvejus metus įrengtas rekuperatorius užbaigs priemonių, skirtų angliavandenilių garavimui mažinti, sistemą. Nuo 2006 metų krantinėje veikia laivų kvapus sutraukiantis siurblys ir juos deginantis fakelas. O šiuo metu baigtas montuoti ir iki metų pabaigos bus pritaikytas visose estakadose naftos garų surinktuvas. Ši priemonė turi ne tik gamtosauginę reikšmę Melnragės ir Sportininkų gatvės aplinkai. Ji gali turėti įtakos greta esančio miesto stadiono likimui, sprendžiant rekonstrukcijos finansavimo klausimą tarptautinėse sporto institucijose.

Socialinė investicija

Bendrovės KN technikos ir gamybos direktoriaus Gedimino Vitkausko teigimu, įrenginį suprojektavo ir pagamino viena garsiausių technologinių kompanijų „John Zink International“. Jis kainavo 3,5 mln. litų, o visa investicija į 4 kelių sistemos įrangą sudarys daugiau kaip 6 mln. litų.

„Rekuperatorius skirtas visų produktų, kuriuos mes krauname, garams surinkti. Paros pajėgumas – maždaug 11 tūkst. kubinių metrų. Kraunamo pačių pavojingiausių rūšių benzino garų išmetimas į orą iš rekuperatoriaus dabar siekia 150 miligramų kubiniam metrui. Kai patenka į rekuperatorių, pastarųjų matavimų duomenimis, būna 470 tūkst. miligramų kubiniam garų metrui. Derindami įrenginį pastebėjome modernizuotinų dalykų. Tai dabar ir darome, kad sklandžiai galėtume jį naudoti, nors ir kokia būtų produktų įvairovė. Visų rūšių benzinas jau „pažabotas“, visas Mažeikių gamyklos eksportas eina per rekuperatorių. Iš vieno kubinio metro garų kondensuojama 1,5 - 2 litrai skysčio. Kraudami vieną vidutiniškai 35 tūkst. tonų talpos tanklaivį, sutaupysime, arba į orą neišleisime, apie 13 tonų benzino. Manau, kad kai viską sutvarkysime, mums pavyks pašalinti vieną pagrindinių įmonės problemų“, - aiškino rekuperatoriaus paskirtį G.Vitkauskas.

KN generalinis direktorius Rokas Masiulis sakė, kad bendrovė neskaičiavo, kada sugrįš panaudotos lėšos. „Kasmet investuojame po 3 mln. litų į gamtosaugos priemones. Ir šis projektas nėra atsiperkantis, jis skirtas tam, kad aplinkiniai gyventojai nejustų nemalonių kvapų. Bendrovė turi vykdyti socialinius įsipareigojimus miestui. Negaliu sakyti, kad visiškai neliks įmonės kvapų, bet didžiosios jų dalies tikrai gyventojai nejus“, - kalbėjo R. Masiulis

Vyksta statybos

“Klaipėdos naftos“ projektinis pajėgumas sudaro 7,1 mln. tonų per metus. Tačiau įmonė turi gavusi leidimą krauti daugiau – iki 9 mln. tonų. Įmonės vadovų teigimu, tiek įmanoma krauti, jeigu rinkoje būtų pakankamai krovinių.

Bendrovė šiemet per 9 mėnesius perkrovė 4,76 mln. tonų naftos produktų - 4,7 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį pernai, kai buvo krauta 5,1 mln. tonų. Preliminariais duomenimis, gautos 98,7 mln. litų pajamos yra 0,3 proc. mažesnės nei pernai sausį-rugsėjį, kai jos siekė 99 mln. litų.

Šiemet rugsėjo mėnesį, palyginti su pernai, pajamos sumenko 4,1 proc., iki 9,3 mln. litų, krova smuko 39,7 proc., iki 326 tūkst. tonų.

Pasak R.Masiulio, mažesnę krovą praėjusį mėnesį lėmė Baltarusijos Mozyriaus naftos perdirbimo gamykloje vykstantis kapitalinis remontas ir dėl to į terminalą atgabentas mažesnis mazuto kiekis, taip pat mažiau produktų pristatė pagrindinė klientė - bendrovės "Orlen Lietuva".

Bendrovės veikloje svarbią vietą užima jai patikėti suskystintų gamtinių dujų terminalo projektavimo ir statybos darbai. Šiomis dienomis iš savivaldybės gautas antrasis statybos leidimas tiesti terminalo dujotiekį. Vokietijos kompanija „PPS Pipeline Systems“ pradeda SGD terminalo jungiamojo dujotiekio statybą ir įrengimą nuo pietinės Smeltės pusiasalio dalies po Kuršių mariomis ir Kiaulės nugara iki pietinėje uosto akvatorijos dalyje statomos SGD terminalo prieplaukos su dujų platforma. Kartu vyksta ir naftos terminalo modernizavimas – iki metų pabaigos numatoma pastatyti dvi 32 tūkst. tonų talpyklas, vietoj nugriautų 4 mažųjų, kuriose tilpo po 5 tūkst. tonų naftos produktų. Į jas investuojama 21 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"