TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dėl bankomato pradangintos kortelės tenka susimokėti

2013 07 08 6:00
Užuot klientams grąžinę bankomatų įtrauktas mokėjimo korteles, bankai iš karto gamina naujas, nes taip esą pigiau, be to, reikia mažiau laiko. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Naujos mokėjimo kortelės išdavimas, praradus senąją, šalies komerciniuose bankuose kainuoja iki 25 litų. Kortelę praradus dėl techninių bankomato gedimų, nauja klientams suteikiama nemokamai. Vis dėlto sumokėti simbolinį išdavimo mokestį gali būti paprasčiau nei įrodinėti banko kaltę dėl prastai veikiančio bankomato.

LŽ skaitytoja iš Vilniaus R.M. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) sakė esanti DNB banko klientė, tačiau pinigus paprastai išsigryninanti SEB bankomatuose, mat jie įrengti patogiose miesto vietose, o papildomi mokesčiai dėl tarp bankų sudarytos sutarties netaikomi. Galimybė naudotis plačiausiu šalyje bankomatų tinklu vilnietę džiugino iki tol, kol bankomatas įtraukė jos mokėjimo kortelę.

„Kelerius metus nepatyriau jokių trukdžių, tačiau vieną dieną SEB bankomatas „prarijo“ mano DNB banko kortelę. Ją praradusi sužinojau, kad taip atsitiko dėl techninių kliūčių ir man teks įsigyti naują kortelę. Labiausiai šokiravo ne tai, kad laukdama naujos kortelės patirsiu nepatogumų, o faktas, kad už ją dar teks ir sumokėti. Kodėl turiu mokėti už nepatogumus, jei taip atsitiko ne dėl mano kaltės? Kodėl atsakomybės neprisiima nei DNB, nei SEB bankas?“ - stebėjosi ji.

Nuo banko nepriklauso

DNB banko atstovas spaudai Andrius Vilkancas patikino, kad mokėjimo kortelę praradęs dėl bankomato gedimo, t. y. banko kaltės, naują kortelę klientas gauna nemokamai. Svarbiausia, anot jo, banką apie tai informuoti ir parašyti pareiškimą. Išsiaiškinęs aplinkybes ir nustatęs, kad mokėjimo kortelė iš tiesų prarasta dėl techninių gedimų, bankas naujos kortelės išdavimo mokesčio klientui neskaičiuoja arba jį grąžina.

A.Vilkancas pabrėžė, kad taip elgiamasi neatsižvelgiant į tai, ar mokėjimo kortelė prarasta DNB, ar SEB bankų bankomatuose.

Vis dėlto vilnietės banko sąskaitos išrašas byloja ką kita: DNB bankas už naujos mokėjimo kortelės gamybą atskaičiavo 10 litų. “Parašiau prašymą, kad kortelę praradau dėl banko kaltės, bet konsultantė iškart pasakė abejojanti, kad atgausiu pinigus už naujos kortelės išdavimą. Esą pinigus tikrai atgaučiau, jei kortelę būtų įtraukęs DNB bankomatas, o štai manąją „prarijo“ SEB bankomatas“, - sakė R.M.

A.Vilkancas mano, kad įvyko nesusipratimas. Jis taip pat neatmetė galimybės, kad klientė mokėjimo kortelę prarado ne dėl techninių bankomato gedimų, o pasibaigusio mokėjimo kortelės galiojimo laiko, išorinių jos defektų ar pakartotinai neteisingai suvesto PIN kodo. Mat dėl šių priežasčių bankomatuose mokėjimo kortelės dažniausiai ir pradingsta.

Visuomet gamina naujas

A.Vilkancas LŽ skaitytoją taip pat nuramino, kad pastaruoju metu bankas visuomet gamina naują kortelę, jei klientas senąją dėl kokių nors priežasčių prarado. Anot jo, tokia praktika taikoma dėl saugumo ir klientų patogumo, nes nauja mokėjimo kortelė pagaminama greičiau, nei grąžinama senoji, - maždaug per tris dienas. Banko atstovas pabrėžė, kad nauja kortelė gaminama neatsižvelgiant į tai, ar senąją įtraukė savas, ar SEB bankomatas.

SEB banko atstovas spaudai Arvydas Žilinskas paaiškino, kad visos „prarytos“ kortelės iš bankomatų išimamos tuomet, kai šie papildomi pinigais. Todėl, anot jo, klientui daug paprasčiau ir greičiau užsisakyti naują kortelę nei laukti, kol senoji bus inkasuota, išimta iš bankomato ir atsiųsta konkrečiam bankui. Be to, tokia procedūra bankui brangiai kainuoja. Dėl šių priežasčių ir SEB bankas visais atvejais savo klientams išduoda naują kortelę.

Per mėnesį DNB bankomatuose įtrauktų mokėjimo kortelių skaičius gali viršyti 100, tiesa, dalį jų sudaro užsieniečių, taip pat ne DNB banko klientų kortelės. Naujos mokėjimo kortelės išdavimas, jei senoji prarasta dėl kliento kaltės, šiame banke kainuoja nuo 10 iki 20 litų, SEB banke - nekainuoja nieko. Banke „Swedbank“ naujos klasikinės kredito kortelės išdavimas, jei senąją klientas prarado, sugadino, pamiršo PIN kodą, kainuoja 25 litus, bankas „Nordea Bank Lietuva“ kortelę išduoda nemokamai, o bankas "Danske Bank" taiko nuo 10 iki 20 litų svyruojantį kortelės pakeitimo mokestį.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"