TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dėl eilių Latvijos pasienyje bręsta konfliktas

2006 11 25 0:00
Prognozuojama, kad eilės Lietuvos-Latvijos pasienyje greitai neišnyks.

Latvijai ėmus riboti vežėjų judėjimą iš Lietuvos, Lietuvos valdžia kaimynus žada skųstis Briuseliui. Lietuvos vežėjai jau skaičiuoja būsimus nuostolius.

Mėgindama sustyguoti padėtį pasienyje su Rusija, kur prieš šventes tradiciškai nusidriekia milžiniškos vilkinių eilės, Latvija nusprendė apriboti krovininių automobilių judėjimą iš Lietuvos. Oficiali Latvijos versija - dėl liūčių pablogėjusi kelių būklė bei dėl NATO viršūnių susitikimo sugriežtinta kelionių tvarka Latvijos teritorijoje.

Tačiau tokie latvių argumentai neįtikina Lietuvos - Užsienio reikalų ministerija vakar kaimynams išsiuntė notą, o vežėjai mato kitas susidariusių eilių priežastis.

"Tai yra ES principų pamynimas - ribojamas laisvas prekių ir žmonių judėjimas, pažeidžiamos konkurencinės sąlygos. Mūsų vežėjus, kartu ir daugybę verslininkų, eliminavo iš rinkos. Manau, kad jie ne specialiai tai padarė, bet tokiais laukiniais metodais sukėlė tarptautinę krizę", - piktinosi Lietuvos vežėjų asociacijos "Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Zarasų rajone esančiame Smėlynės-Medumi pasienio kontrolės punkte vilkikų eilė vos juda jau ketvirta para. Kituose pasienio punktuose situacija ne ką geresnė. Ekstremali padėtis vakar paskelbta Zarasų, Rokiškio ir Pasvalio rajonuose. Pasak vidaus reikalų ministro Raimundo Šukio, teks panaudoti dalį biudžeto rezervo lėšų ir sukurti vargstantiems vairuotojams bent minimalius patogumus - pastatyti biotualetus, tiekti vandenį ir maistą, pastatyti palapinių, kur žmonės galėtų sušilti ir pailsėti.

Eliminavo iš rinkos

"Jie dirba toje pačioje rinkoje kaip ir mes, tik staiga iš tos rinkos eliminavo mūsų ir kitus vežėjus. Latvių uostuose susikaupė daug prekių, Latvijos vežėjai ėmė tas prekes vežti. Susidarė eilės Rusijos pasienyje, reikėjo problemą kaip nors išspręsti", - konflikto priežastis aiškino Kondrusevičius. Pasak jo, "Linavos" stebėtojai tvirtino, kad jei seniau Latvijos-Rusijos pasienyje laukdavo pusė mūsų vežėjų ir trečdalis latvių, tai dabar eilėje stovi 80 proc. latvių, o visų kitų - rusų, lenkų lietuvių - tik 20 procentų. Kondrusevičius teigė, kad apie 50 proc. prekių tarp Lietuvos ir Rusijos vežama kelių transportu.

"Siaubingus nuostolius patiria ne tik vežėjai, bet visa šalies ekonomika. Lietuvos gamintojai ir eksportuotojai netenka galimybės realizuoti savo prekių, ir tai pačiu karščiausiu laikotarpiu - prieš šventes", - sakė "Linavos" prezidentas.

Pluša ministrai ir diplomatai

Penktadienį premjeras Gediminas Kirkilas kalbėjosi su Latvijos vyriausybės vadovu Aigaru Kalvičiu ir sutarė, kad situaciją reikia nedelsiant spręsti skiriant įgaliotinius - vidaus reikalų ministrus.

"Lietuvos pusė prašo padidinti pralaidumą Latvijos-Lietuvos pasienio postuose, nes priešingu atveju būsime priversti imtis priemonių ir ginti savo teises ES", - LŽ sakė Lietuvos ambasadorius Latvijoje Antanas Vinkus. Jis teigė, kad šiandien turi įvykti dar vienos rimtos abiejų šalių valdančiųjų derybos. Vinkus mano, kad po jų Latvijos pusė neturėtų ignoruoti Lietuvos reikalavimų.

"Eilės susidarė ne dėl mūsų kaltės. Nors jie mėgina gintis, kad mes nenukreipiame srautų per Baltarusiją, Lenkiją, - mes tai darome. Darome viską, kas įmanoma. Manau, Latvijos pusė supranta problemos rimtumą", - teigė Vinkus.

Rekordinės eilės

Šukys vakar LŽ sakė, kad situacija pasienyje labai įtempta, niekas iš esmės nepasikeitė. "Latviai žada uždaryti arba jau uždarė keletą mažesnių, krovininiams automobiliams nepritaikytų pasienio punktų, kuriuos Lietuvos vairuotojai buvo atradę, - padėtį komentavo vidaus reikalų ministras. - Sako, dėl prastos kelių būklės.

Penktadienio popietę Zarasų rajone esančiame Smėlynės-Medumi pasienio kontrolės punkte leidimo išvykti į Latviją vis dar laukė 311 krovininių automobilių, o per valandą buvo praleidžiami vidutiniškai 3 vilkikai. Obelių-Subatės kontrolės punkte eilėje laukė apie 80 vilkikų, tačiau per valandą buvo praleidžiamas vienas automobilis. Kiek didesnis pralaidumas buvo Saločių-Grenctalės kontrolės punkte. Čia per valandą į Latviją buvo praleidžiama apie 10 automobilių. Eilėje laukė apie 260 automobilių. Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) duomenimis, vakar Latvijos ir Rusijos pasienyje esančiame Terechovo-Burački kontrolės punkte laukė 860 krovininių automobilių, Grebnevo-Ubylinkos punkte - 420 vilkikų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"