TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dėl oro vežėjo keis Latvijos biudžetą

2011 09 08 0:00

Latvija gelbės oro vežėją "airBaltic" mokesčių mokėtojų lėšomis ir dėl to net keis Biudžeto įstatymą.

Latvijos vyriausybė nesutinka parduoti valstybės valdomų 52,6 proc. bendrovės "airBaltic akcijų antrajam akcininkui bendrovei "Baltic Aviation Systems" (BAS), kuri dabar valdo 47,2 proc. akcijų. Ministras pirmininkas Valdis Dombrovskis net pavadino tokį pasiūlymą bandymu "prichvatizuoti" nacionalinį oro vežėją, rašo portalas Db.lv. Mat, premjero nuomone, antrasis įmonės akcininkas labai aukštai vertina savo turimą akcijų dalį, bet nenori mokėti tokios pačios kainos už valstybės valdomas akcijas.

Skirs milijonus

Antradienį Latvijos vyriausybė posėdyje apsisprendė, kad reikia gelbėti finansinių problemų turinčią oro bendrovę "airBaltic".

Pranešama, kad Latvija didins nacionalinio oro vežėjo akcinį kapitalą - skirs 50-70 mln. latų (243-340 mln. litų) mokesčių mokėtojų pinigų. Pernai "airBaltic" patyrė 34 mln. latų (165 mln. litų) nuostolių, nuostolingai dirba ir šiemet.

Premjeras V.Dombrovskis pripažino, jog sprendimas dėl įmonės kapitalo finansavimo buvo itin sunkus, nes ši gelbėjimo operacija taps tokia didele finansine našta šaliai, kad teks keisti šių metų valstybės Biudžeto įstatymą, o jau po 10 dienų Latvijoje rengiami nauji Saeimos rinkimai, tad situacija itin nepalanki tokius sprendimus priimti.

Galutinio abiejų akcininkų susitarimo dar nėra, tad nežinomos ir smulkesnės detalės. Latvijos vyriausybės vadovas sako sieksiąs tokio galutinio sprendimo, kad maksimalus paramos oro bendrovei krūvis tektų šių metų biudžetui. Kaip žinoma, Latvija iki šių metų pabaigos turi vykdyti įsipareigojimus tarptautiniams kreditoriams, kurių pagalbos krizės metais yra sulaukusi. Kiekvieną sprendimą, kuris turi didelės įtakos šalies fiskaliniams rodikliams, Latvija privalo derinti su kreditoriais.

Belieka užleisti kėdę

Vakar turėjusi įvykti kompanijos "airBaltic" prezidento Bertoldo Flicko spaudos konferencija buvo atšaukta. Kaip jau skelbta, pagrindinė valstybės investavimo į bendrovę sąlyga - B.Flickas turi palikti bendrovės prezidento postą. Dėl jo galimai nusikalstamų finansinių operacijų bendrovėje jau kreiptasi į prokuratūrą. B.Flickas jau kurį laiką gyvena Berlyne, ir kaip pats teigia, "būdamas Vokietijos piliečiu, ten jaučiasi esąs saugus".

Antradienį, priėmus sprendimą gelbėti oro vežėją, Latvijos susisiekimo ministras Uldis Augulis priminė, kad valstybė dalyvaus tokioje gelbėjimo operacijoje tik tuo atveju, jeigu šios įmonės vadovo postas bus atiduotas valstybės įtakai. Ministrų kabinetas, U.Augulio žodžiais, jau yra parinkęs būsimą pretendentą į "airBaltic" vadovus, o B.Flickui esą telieka atsistatydinti. "Pakviesime dirbti žmogų, kurį palankiai vertina aviacijos rinkos dalyviai, kuris turi tinkamos darbo patirties. Kol kas negaliu paskelbti jo pavardės, bet tai ne politikas ir ne valdininkas", - kalbėjo ministras. Jis atsisakė pridurti, ar turi galvoje Latvijos, ar užsienio specialistą.

Bendrovei "airBaltic" būtinos finansinės injekcijos, ji nesugeba sumokėti net už lizingu įsigytus lėktuvus. Ministro nuomone, įmonė turi pakeisti ir kitus parke turimus lėktuvus "Fokker", kurie yra neekonomiški. U.Augulis mano, kad investicijos į šį oro vežėją ateityje Latvijai atsipirks, be to, parduoti jį dabar valstybei esą nenaudinga. "Bet aviakompanijos pagrindinė bazė turi likti Rygoje", - kategoriškai priminė Latvijos vyriausybės narys. Latvijos valdžia nerimauja dėl "airBaltic" privačių akcininkų užuominos, kad bendrovė gali persikelti iš Rygos į Vilniaus oro uostą. Tačiau įmonė jokių veiksmų dėl persikėlimo į Lietuvos sostinę nėra pradėjusi. Negana to, "airBaltic" sumažino skrydžių iš Vilniaus - lapkritį prasidėsiančio žiemos sezono metu skrydžių iš Lietuvos sostinės į Rygą sumažės perpus, nuo septynių iki keturių per dieną. O skrydžio į Taliną išvis neliks. Skrydžių mažėjimas aiškinamas tuo, kad bendrovei trūksta lėktuvų - mat "airBaltic" atsisakys visų propelerinių orlaivių "Fokker 50", o naujiems įsigyti dar tik ieško lėšų. Lietuvoje ši Latvijos aviacijos bendrovė užima 12-15 proc. rinkos.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"