TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dėl reaktorių tvirtins krantines

2008 07 08 0:00
Į Klaipėdą iš Prancūzijos atplukdytiems reaktoriams teko parengti specialų gabenimo maršrutą.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Per Klaipėdos uostą kartkartėmis gabenant pavienes įspūdingų matmenų energetikos objektų detales kuriama praktika, kaip pasirengti masiškai transportuoti didelius krovinius.

Vyriausybės planuose numatytos naujos atominės jėgainės statybos Ūkio ministerijai kelia rūpesčių dėl įrangos pristatymo.

Pasak ministerijos sekretoriaus Aniceto Ignoto, pagal bendrovės "Mažeikių nafta", neseniai per Klaipėdą įsivežusios du 700 tonų sveriančius reaktorius, sudarytą problemų sąrašą mėginama numatyti ir atominės elektrinės poreikius.

Manoma, kad patys sunkiausi įrenginiai - reaktoriai ir turbinos galėtų sverti iki 1100 tonų, be to, vienu metu gali būti atgabenama daug 100 tonų sveriančių detalių.

"Tokius poreikius reikėtų numatyti uosto planuose, nes didelių krovinių prireiks ir kitiems objektams", - sakė A.Ignotas, kai Klaipėdos uosto plėtros taryboje buvo svarstomi artimiausių metų valstybės darbai.

Arijus Ramonas, krovinių gabenimo ir ekspedijavimo bendrovės "Arijus" vadovas, glaustai perteikė negabaritinių krovinių pervežimo iš uosto į objektus patirtį.

Pastarąjį kartą "Arijus" organizavo "Mažeikių naftos" reaktorių transportavimą, ankstesniais metais - vėjo jėgainių ir kitų didelių detalių pervežimą iš uosto į paskirties vietas.

Praktika atskleidė, kad Klaipėdos uoste specializuotiems ro-ro keltams trūksta pritaikytų krantinių, laivų manevringumą riboja baseinų gylis, o didelių matmenų kroviniams iškrovimo vietose neužtenka ploto.

A.Ramonas siūlo atrinkti tokiems kroviniams tinkamas uosto krantines, patvirtinti operatorius, privalančius priimti negabaritinius krovinius pagal iš anksto paskelbtas kainas. Tam, kad nekiltų ginčų tarp ekspeditorių ir operatorių, planuojama išskirti valstybinės reikšmės krovinių rūšis. Be to, įsigyti galingų mobiliųjų kranų, sutvirtinti terminalo krantines, aikšteles, transportavimo kelius. Jei reikia, nugriauti statinius.

Anksčiau negabaritinius krovinius gabeno trys įmonės: "Klaipėdos Smeltė", Klaipėdos terminalo grupė, Vakarų laivų gamykla. Patys didžiausi mechanizmai - Mažeikių gamyklos reaktoriai buvo iškrauti Malkų įlankos terminale.

Susisiekimo ministerija planuoja dideliems kroviniams tinkamą vietą nustatyti iki 2009 metų birželio, tačiau uosto darbuotojai prašo tai padaryti greičiau. Suformuluoti užduotį techninei studijai Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija įpareigota per artimiausius mėnesius.

Kartu turėtų būti išanalizuota ir tokių krovinių išvežimo per Klaipėdos miestą schema. Pastarąjį kartą į Klaipėdą iš Prancūzijos atplukdytiems reaktoriams teko parengti specialų gabenimo maršrutą, nes iš 11 esamų tiltų tik 3 atitiko ypatingo krovinio vežimo sąlygas. Įrengti vieną specialią pralaidą teko ir Klaipėdos teritorijoje, Jūrininkų prospekte.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"