TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dėl užtrukusios rekonstrukcijos brangs bilietai

2007 10 30 0:00
Dėl vėluojančios Klaipėdos Tiltų gatvės rekonstrukcijos rangovė UAB "Klaipėdos keliai" savo kaltės neįžvelgia.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

Jau dabar aišku, kad Klaipėdos centrą kertančios Tiltų gatvės rekonstrukcija nebus baigta laiku. Pavasarį pasirašant sutartį visus darbus planuota atlikti iki lapkričio 20-osios, o dabar rangovai prašo mėnesiui nukelti rekonstrukcijos pabaigą.

Tačiau jokių sankcijų dėl laiku neįvykdytos sutarties užsakovė Klaipėdos miesto savivaldybės administracija neketina imtis. Pasak uostamiesčio savivaldybės Miesto ūkio departamento direktoriaus Alfonso Šimkaus, paprastai vėluojantys rangovai pateikia naują darbų

grafiką, nurodo priežastis, kodėl atsilieka nuo terminų, ir prašo pratęsti sutartis. Tokie prašymai dažniausiai patenkinami. A.Šimkus neprisiminė atvejų, kad rangovams dėl netesybų būtų skirtos baudos. Tačiau jis nesutiko, jog dėl vėlavimo gali būti kalta pati užsakovė savivaldybė, pateikusi rangovui klaidingą projektą: "Juk ir projektuotojai ne viską gali numatyti. Iš pradžių mums atrodė, kad po asfalto danga bus akmenys. Pagal tai sudarėme ir darbų terminus. Bet paaiškėjo, jog klydome."

Tačiau specialistai pažymi, kad pats gatvės rekonstrukcijos projektas parengtas nekokybiškai, net nesuprojektuota nuo namų stogų nutekančio lietaus kanalizacija. Dėl papildomų, t. y. nenumatytų, darbų projektas pabrangs maždaug 600 tūkst. litų. Klaipėdiečiams Tiltų gatvės rekonstrukcija kainuos beveik 7 mln. litų.

Vežėjai patiria nuotolių

Kadangi tai yra viena iš trijų magistralinių uostamiesčio gatvių, paprasti klaipėdiečiai ir toliau gaiš laiką automobilių spūstyse, policija skaičiuos nesibaigiančius eismo įvykius, o viešojo transporto įmonių veiklą koordinuojanti įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) - nuostolius. Šių metų pabaigoje uostamiesčio taryba ketina peržiūrėti dabar galiojančias viešojo susisiekimo bilietų kainas. Neatmetama galimybė, kad jos didės.

"Dėl to, jog Tiltų gatve didieji maršrutiniai autobusai negali važiuoti, tenka daryti kelių kilometrų lankstą Pilies ir Galinio Pylimo gatvėmis. Kadangi mokame vežėjams už nuvažiuotus kilometrus, kiekvieną darbo dieną papildomai turime sumokėti jiems apie 5 tūkst., o poilsio dienomis - apie 3 tūkst. litų", - guodėsi KKT direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas. Taigi per mėnesį šios įstaigos išlaidos papildomai padidėja daugiau kaip 100 tūkst. litų, o per pusmetį trunkančią rekonstrukciją - daugiau kaip puse milijono. Klaipėdoje keleivius veža trijų bendrovių maršrutiniai autobusai ir keli šimtai maršrutinių taksi. Pasak Klaipėdos autobusų parko generalinės direktorės Jelizavetos Daugininkienės, nors jiems už nuvažiuotus kilometrus sumokama, dėl Pilies gatvėje susidarančių automobilių spūsčių degalų sudeginama gerokai daugiau. "O kas nors ar apskaičiavo, kiek keleiviai sugaišta laiko dėl tokios kelionės? Be to, tas mums papildomai sumokėtas lėšas būtų galima skirti kitoms viešojo susisiekimo paslaugoms gerinti, nuostolingiems maršrutams subsidijuoti", - piktinosi J.Daugininkienė. Jau dabar dėl ekonominių priežasčių Klaipėdoje panaikinti keli reikalingi autobusų maršrutai.

Dėl spūsčių Pilies gatvėje priversti plušėti ir Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai. Pasak šio padalinio viršininko Alvydo Katkausko, tos gatvės sankryžose visą darbo dieną budi policijos ekipažai. Susidarius mašinų grūstims, pareigūnai imasi reguliuoti eismą. "Jei Pilies gatvėje įvyksta automobilių avarija, reaguojame nedelsdami. Tačiau vis tiek per tą laiką susidaro tokios spūstys, kad dėl jų vėluoja maršrutiniai autobusai, o specialiosios tarnybos praktiškai neturi galimybių pasiekti nelaimės vietą", - kalbėjo A.Katkauskas.

Rangovas jaučiasi teisus

Tiltų gatvę rekonstruojančios bendrovės "Klaipėdos keliai" vadovas Juozas Rukšėnas teisinosi, esą darbai užtruko ne dėl jų kaltės. "Juk visą vasarą sakiau, kad laiku darbų nebaigsime. Iš pradžių viskas atrodė gražu, tačiau paskui susidūrėme su įvairiomis kliūtimis. Kai pašalinome senąją asfalto dangą, radome ne lygų grindinį, kaip tikėjomės, o vien lauko riedulius ir statybinio laužo liekanas. Tada tapo aišku, kad šioje vietoje teks kloti grindinį iš naujo. Tuomet užsakovai mėnesį derino akmenų spalvą, o dar du mėnesius laukėme, kol iš Kinijos atgabens granitinius grindinio akmenis, šaligatvių plokštes ir trinkelės", - aiškino jis.

Pasak J.Rukšėno, įmonė rekonstrukcijos pabaigą paskyrė pagal pateiktą darbų sąrašą, tačiau pradėjus juos paaiškėjo, kad atsirado ir nenumatytų darbų. Tai esą užvilkino rekonstrukcijos eigą.

J.Rukšėnas LŽ patvirtino ketinantis prašyti užsakovės Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Tiltų gatvės rekonstrukcijos pabaigą nukelti dviem mėnesiams, iki kitų metų sausio. Tačiau "Klaipėdos kelių" vadovas atmetė kaltinimus, jog darbai sustojo dėl to, kad vienu metu įgyvendinami keli projektai, tad bendrovė paprasčiausiai nespėja. "Per metus atliekame daugiau kaip 40 mln. litų vertės darbų, todėl esame pajėgūs vykdyti bet kokius užsakymus", - atrėmė priekaištus J.Rukšėnas.

Praėjusiais metais UAB "Klaipėdos keliai" gavo 1,3 mln. litų pelno. Šiuo metu statybos bendrovė taip pat atlieka M.Mažvydo alėjos rekonstrukciją ir kloja Pievų gatvės pagrindą.

"Klaipėdos kelius" per kelias įmones valdo žinomas Vakarų Lietuvos verslininkas Pranciškus Jurgutis. Jam priklauso ir UAB "Klaipėdos hidrotechnika". Ši bendrovė drauge su "Klaipėdos keliais" dalyvavo M.Mažvydo alėjos rekonstrukcijos konkurse. Tai ne vienintelis atvejis, kai skirtingos verslininko įmonės dalyvauja tuose pačiuose konkursuose.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"