TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
EKONOMIKA

Dėmesiu darbuotojams vejasi užsienio madas

2014 05 24 6:00
LŽ arcyvo  nuotrauka

Užgriuvus šiltajam sezonui, Lietuvos įmonės dažniau randa laiko suorganizuoti kolektyvui laisvalaikio užsiėmimus. Vis dėlto darbdaviai, investuodami į darbuotojų pramogas, šiemet labiau nei įprasta tikisi iš to gauti apčiuopiamos grąžos.

Gegužę „rimtieji“ įmonių vidiniai mokymai iki rugsėjo mėnesio užleido vietą pramoginiams skatinimo renginiams: darbuotojų motyvacija bei komandiniai įgūdžiai stiprinami surengus išvykas į gamtą, plaukiojant baidarėmis ar žygiuose po pelkes.

Tiesa, šios pramogos, kaip pažymėjo bendrovės „Juridicum“ vadovas Marius Niaura, paprastai derinamos su teorinėmis žiniomis – jų darbuotojai dažniausiai pasisemia pirmąją mokymams skirtą išvykos dieną. Šio laikotarpio mokymams populiariausia skirti dėmesio su kasdieniu įmonės darbu susijusioms temoms: komandos formavimui, bendravimo psichologijai, konfliktinių situacijų sprendimo būdams, laiko planavimui ir valdymui.

„Kompanijos vis labiau siekia, kad pavasarį bei vasarą madingi renginiai duotų konkretų, apčiuopiamą rezultatą. Dėl to iš esmės pasikeitė ir jų tematika. Pernai ir užpernai vidinėmis įmonių išvykomis darbdaviai norėdavo kolektyvui atsidėkoti už įdirbį ir taip motyvuoti darbuotojus. Šiemet norima dar ir perduoti kokią nors mokomąją žinutę – galbūt apie atnaujinamas kompanijos vertybes, pakitusį požiūrį į bendravimą, klientą ir pan. Tokia investicija tapo labai tikslinga“, - pasakojo bendrovės „TMD partneriai“ vyriausioji konsultantė Renata Misevičienė.

Poreikis išlaikyti darbuotoją

M. Niaura pasakojo, kad mokymų paslaugų rinka, nors ir lėtai, nuosekliai atsigauna po krizės, kai personalo ugdymui skirtas biudžetas buvo apkarpytas. Tačiau nei valstybinis, nei privatus sektorius dar neturi tiek daug pinigų, kad galėtų už mokymų paslaugas mokėti „teisingą“ kainą. Šiuo metu, palyginti su 2009 metais, kainų ir pajamų kritimas sektoriuje siekia net 40 procentų. Nors rinka šiemet ūgtelėjo apie 5 proc. ir toliau auga, iki prieškrizinio lygio kelias dar tolimas.

Tačiau galima pasidžiaugti teigiamai pakitusiomis įmonių vertybėmis. R. Misevičienė jau sakė galinti drąsiai paneigti mitą, kad investicijos į savo darbuotojus būdingos tik tarptautinėms kompanijoms. Gerų specialistų vėl ėmė trūkti, ir pastarieji metai parodė, kad lietuviškos kompanijos gerokai daugiau dėmesio skiria savo darbuotojams. Darbdaviai vidinius darbuotojų mokymus, užuot vertinę kaip lėšų švaistymą, dabar suvokia kaip investiciją, duodančią realią grąžą. Jų negąsdina net didėjančios paslaugų kainos.

Pašnekovė patikino, kad apskaičiuoti tokių investicijų į kolektyvą grąžą tikrai įmanoma – tereikia apibrėžti galutinį norimą rezultatą. Tai gali būti apyvartos ar pardavimo padidėjimas, maržos išlaikymas. Kaip pavyzdį R. Misevičienė pateikė vienos įmonės mokymus, po kurių pardavimo derybininkams tapo paprasčiau atlaikyti spaudimą derybų metu ir nenuleisti įkainių, taigi jų marža išaugo. Kokybinę pažangą išmatuoti sudėtingiau, tačiau ir tai galima padaryti - rezultatą gali parodyti klientų pasitenkinimas, lojalių ir naujų klientų skaičius, pardavimo apimtis ir pan.

Pasikeitė metodai

Šiuo metu į mokymus daugiausia investuoja lietuviškus produktus arba paslaugas eksportuojančios įmonės, gamybinės bei reklamos kompanijos. Kaip visuomet daug dėmesio tam skiria farmacijos, bankų sektorius. R. Misevičienė sakė, jog formuojasi išmanesnis verslininkų požiūris į vidinių mokymų organizavimą – jie supranta, kad norėdami gerų rezultatų turi ir patys įnešti indėlį, dirbti kartu su mokymų organizatoriais.

Vis dėlto didžiausi pokyčiai rinkoje pastebimi ugdymo metodų kontekste. Veiksmingiausia, kai vidiniai mokymai derinami su individualiu ugdymu. Tai reiškia, kad darbuotojams užduodami „namų darbai“, o mokymai yra tęstiniai, vyksta kas porą savaičių, kas mėnesį ar kas metų ketvirtį.

„Anksčiau buvo tendencija individualiai ugdyti tik aukščiausio lygio vadovus, o dabar dirbama ir su pardavimo darbuotojais, vidurinės grandies vadovais. Kartais mokymai net nebūtinai susiję su darbuotojo specialybe, jo funkcijomis įmonėje – jie skirti asmeniniams klausimams spręsti, tarpasmeniniam bendravimui, emocinei kompetencijai ugdyti. Tai rodo, kad kompanija nori išlaikyti darbuotoją tiek padėdama jam gauti norimą darbo rezultatą, tiek skatindama gerai jaustis darbe“, - aiškino R. Misevičienė.

Įmonės susidomėjo neišnaudotu savo darbuotojų potencialu, tad išpopuliarėjo talentų, lyderių programos, be to, atsirado poreikis savo darbuotojus mokyti tarpininkavimo sprendžiant konfliktus tiek su verslo partneriais, tiek pačioje įmonėje. Taip pat, anot pašnekovės, labai pasiteisino visiškai nauja programa, mokanti kompanijoms atstovauti parodose. „Pasirodo, įmonės neišnaudoja visų savo galimybių tiek kurdamos stendus, tiek bendraudamos su potencialiais klientais. Netgi paaiškiname, kaip apsikeisti kontaktais, kaip su jais elgtis grįžus į įmonę“, - sakė ji.

Padeda išlaikyti srautą

Pastebima, kad pastaruoju metu kolektyvo išvykas populiaru rengti nuo ketvirtadienio vakaro iki šeštadienio ryto. Tokiu būdu darbuotojams suteikiama galimybė likusį savaitgalį išvyką pratęsti su šeima. Tai pažymėjo Druskininkuose įsikūrusio sveikatingumo ir poilsio komplekso „Grand Spa Lietuva“ rinkodaros direktorė Irma Rudelytė-Kasputienė. Anot jos, vidinių įmonės mokymų dalyviai mielai pasilieka pramogauti vandens parke ar pasimėgauti sveikatingumo procedūromis.

I. Rudelytė-Kasputienė atkreipė dėmesį, kad jau retai įmonės pačios organizuoja išvažiuojamuosius mokymus, mat tam reikia turėti stiprų personalo skyrių, o tai ne visuomet apsimoka. Tad jos dažniausiai pasirenka lektorių, kuris priklauso kuriai nors mokymų kompanijai, o ši nusamdo išorines kompanijas kitoms paslaugoms užtikrinti.

Nors pagrindinis mokymų ir konferencijų sezonas, anot jos, nutrūksta gegužės antroje pusėje ir štilis tęsiasi iki pat rugsėjo pabaigos, įmonių komandos formavimo mokymai trunka visus metus. „Iš dalies gerai, kad konferencijos ir seminarai paprastai būna pavasarį ir rudenį, mat kaip tik tuo metu būna didieji turistų antplūdžiai“, - pridūrė pašnekovė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
EKONOMIKA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"